Onderdelen tunen
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- Achnaton
- Mountainbiker
Ja, ik heb gewoon met de ijzerzaag twee inkepingen gemaakt, dan het stuk dat eruit moest aan de basis uitgeboord (hier ging het fout bij mij, iets te hard uitgeschoven en toch blijven doorgaan, ik dacht, och wa kan er fout gaan! Maar nu rest er mij toch relatief weinig aluminium klemring vind ik)ridley86 wrote:Hoe begin je met zo'n zadelpenklem? Eerst met de zaag? en hoeveel mm laat je nog aan de kanten over , dat deze 2 halve ringen niet open gaan bij stevig aanspannen?
Kheb ook die basis helemaal opgevijld, alle hoekjes eraf gedaan, schoon rond proberen vijlen.
De snelspanner heb ik een beetje uitgehold, deze zal ik morgen volledig uithollen. Verder ook wat afgeveild aan alle kantjes.
Op mijn fietstochten ga ik nu uit veiligheidsoverwegingen wss wel ne reserve klemring moeten meenemen (vertrouw het zaakje nog nie echt), ironisch, aangezien ik gewicht wou besparen....
Het gewicht dat ik ermee gewonnen heb kan ik niet zeggen, kheb mij nog steeds geen weegschaaltje aangeschaft. Eens ik een weegschaal heb zal ik het zeker meedelen.
Greetz
Achnaton
- focus_wrc
- Mountainbiker
- Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude
kan daar eens een tutorial van gemaakt worden? Of een dagje live demo?Hubertje wrote:Op school al gedaan met alu, maar kleur was niet zo intens. Ik wil het best nog eens proberen met meer kleurstof, denk dat het daar aan lag. Als je ergens een oud onderdeel kan missen wil ik het na mijn examens wel eens proberen bij u
In plaats van naar anderen te luisteren wil ik me best eens de 'we doen da gewoon en zien wa het geeft' filosofie aanmeten. Anders komen we nooit tot innovatie (jaja de ontwerper in mij komt naar boven).