Onderdelen tunen

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

heeft er iemand hier dit al geprobeert, heb ook al vaak gelezen dat je het zelf kunt, maar ik heb altijd mijn twijfels over het resultaat. vooar op gebied van duurzaamheid.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Op school al gedaan met alu, maar kleur was niet zo intens. Ik wil het best nog eens proberen met meer kleurstof, denk dat het daar aan lag. Als je ergens een oud onderdeel kan missen wil ik het na mijn examens wel eens proberen bij u ;)
In plaats van naar anderen te luisteren wil ik me best eens de 'we doen da gewoon en zien wa het geeft' filosofie aanmeten. Anders komen we nooit tot innovatie (jaja de ontwerper in mij komt naar boven :drunk: ).
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

titanium schijn je te kunnen anodiseren met cola en een paar batterijtjes :drunk:
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Cola is een redelijk sterk zuur (azijn is er niets bij) dus zou kunnen waar zijn (maar ik weet het allemaal niet meer).
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

Hubertje wrote:Op school al gedaan met alu, maar kleur was niet zo intens. Ik wil het best nog eens proberen met meer kleurstof, denk dat het daar aan lag. Als je ergens een oud onderdeel kan missen wil ik het na mijn examens wel eens proberen bij u ;)
In plaats van naar anderen te luisteren wil ik me best eens de 'we doen da gewoon en zien wa het geeft' filosofie aanmeten. Anders komen we nooit tot innovatie (jaja de ontwerper in mij komt naar boven :drunk: ).
ok, na uw examens proberen we het gewoon, da weten we ineens of het de moeite is. :wink:
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

jap.
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

pieterp wrote:daelman, de scherpe hoek op de voorkant kan je ook nog verder afronden.
Op de laatste foto kan je zien wat bedoel, het geheel is wat afgeronder.

Voor de finish kan je misschien zelf anodiseren. Is de nieuwe hype op het duitse forum, http://www.mtb-news.de/forum/showthread ... ight=bling eventueel iets voor in de lessen chemie :wink:

PS ik heb gisteren de TT in Gulpen met jullie club gereden, dean met speedneedle...
Dan heb ik uwen bike gezien op de twee de bevoorrading. Knap machien!!
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ah hellow...ja pieter idd. Jij was (bent) de collega van Ief zeker? Nuja, jullie reden iets te snel voor mij. En die dean is inderdaad een prachtig fietske. Maar zoals je misschien al gemerkt had ben ik niet mijn cube aan het tunen maar mijn ghost. (trainingsfiets)
Achnaton
Mountainbiker

Post by Achnaton »

Ik ben de laatste maand ook door het 'tune' virus gebeten en kheb nu al enkele onderdelen onder handen genomen, hier het resultaat:

Ritchey WCS Bar ends ingekort en opgeschuurd, zullen wss nog gepolierd worden (eens ik het materiaal heb)
Image

X-Mission Seat Clamp heb ik vandaag ook eens geprobeerd, 't is nog ruw.
Image

Deore Shifters heb ik tellertjes afgehaald en momenteel een carbon stickertje op geplakt.
Image
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

goed bezig!
Post Reply