Vermageren

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

Joriz wrote:
Wannes VdA wrote:
pvandebe wrote: Beetje nuanceren Sunn Extreme : je moet eens droge bruine rijst proberen eten met je groenten : walgelijk. Daarom alleen al neem je de witte rijst....
???????? Bruine rijst walgelijk? #-o
Smaken en kleuren... Ik vind juist al die geraffineerde spullen (witte rijst, wit brood, witte pasta...) smaakloos en het eten niet waard. Ik geef eerlijk toe dat het in het begin wat wennen was om volkoren spaghetti te eten (en dan nog met quorn ipv gehakt, ik ben nl vegetariër, nu word ik waarschijnlijk volledig gek verklaard :-D ), maar eens je de smaak te pakken hebt, wil je niets anders meer (alé, ik toch niet ... :wink: )
Same here :-) Neem altijd volkoren spaghettie, paprika's, champignon, ajuin enzo in de wok stoven en onder de spaghettie mengen. Hmm krijg al goesting :-D
In uw vriendin of in wok. :lol:
chrissie
Mountainbiker

Post by chrissie »

meer info over vegetarisme: (ikke ook zo een)
www.vegetarisme.be :bounce:
vroeger kon je een gratis nummer van het magazine vragen, goed boekje met recepten en allerhande info

tja ook als vegetarier kan je dikker worden... maar das dan waarschijnlijk door de extra's in het weekend... [-X
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

bert bibber wrote:veel water drinken !! :-D :-D

cola,fanta,sprite,wijn,bier,( niet meer drinken ) !!!!!! :cry: :cry:

de kilo's vliegen er af

als je dan nog op uw eten let bv :( :(
frit ja maar met ketchup en niet met mayonaise
in ketchup zit 4 keer minder kcal dan mayo

en dan veel trainen

elk pondje gaat door het mondje

misschien even zeggen dat dat een utopie is... ketchup mag dan minder vet zijn, het zit wel bomvol suiker. resultaat is idem. en ook veel kleur en smaakstoffen (bij mayonaise dus niet)
vraag is, wat is dan het gezondste? geen frit, ketchup enz..eten. :lol:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

pvandebe wrote:
Sunn xtreme wrote:als ze naar een wedstrijd toeleven, eten ze erg vaak witte rijst, al dan niet met bepaalde groenten bij of vis.
witte rijst is veel minder voedzaam dan bruine of natuurrijst.
Beetje nuanceren Sunn Extreme : je moet eens droge bruine rijst proberen eten met je groenten : walgelijk. Daarom alleen al neem je de witte rijst....

ik moet dat niet proberen...ik eet dat altijd zo, en vind het smaakvoller en nuttiger dan witte rijst.
ja, voor der meesten walgelijk.

wat gezond is, word vaak gekenmerkt door een vrij bittere smaak.
wat zoet is, is vaak gekenmerkt door toevoegingen allerlei. (niet altijd, gelukkig)
stel bv de vraag : wie eet citroenschellen en meloenpitten?
bijna niemand (ik weer wel), nochtans zitten daar zeer belangrijke stoffen in die voor een sporter uitstekend van pas komen, en in vrij hoge doses die je bijna nergens anders uit kan halen.
of pure Vitamine C ? is erg bitter, en prikkelt zeer sterk de speekselklieren... de meeste mensen zouden het nooit mogen vanwege de smaak.
Last edited by Sunn Xtreme on Wed 10 Jan 2007 14:15, edited 1 time in total.
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

witte droge rijst zonder meer vind ik anders ook niet spectaculair hoor.

Mijn vriendin moet ook volkoren spullen en volwaardige rijst eten omwille van haar darmen. Eet ik dat natuurlijk vrolijk mee. Wij eten zeer veel volkoren pasta's, bruine rijst, ... En bijna geen aardappelen.

Trouwens, met volkoren producten heeft uw gestel meer werk om dat op te nemen, dus wordt er ook meer energie verbruikt om er de juiste voedingsstoffen uit te halen. Enfin, de ene wetenschappelijke studie waarschijnlijk die van de andere zegt dat het onzin is. Zoveel wetenschappers, zoveel studies, zoveel conclusies.

Ik eet graag volkoren pasta's en bruine rijst, en ik vind het lekker. Zo lekker dat ik soms wel wat teveel eet, moet ik nog afleren! :oops: :oops: :oops:
chiffon
Mountainbiker

Post by chiffon »

wat ook goed werkt is 's morgens op je nuchtere maag een half uurtje fietsen. Liefst met een hoge trapfrequentie maar een lage intensiteit. Schijnt ook goed te zijn om afvalstoffen uit je lichaam te verwijderen. En het vet vliegt eraf.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

dat noemen ze een vet-training. is een methode uit de oude doos, die vooral de broers De Vlaminck toepasten.
vooral bij hun looptrainingen smorgens tussen 5.30 en 6.30u.

al moet je dan na zo een vettraining wel opletten en zien wat je eet. anders ga je onherroepelijk stapelen.
verder is dit soort trainingen, NIET aangewezen bij mensen die niet goed getraind zijn, snel appelflauwtes hebben, lichte vorm diabetes of aankomend, ....

de doowinterde wielrenner past ze maar af en toe toe, omdat dit niet altijd zonder risico is. en eer je dit doet, moet je voordien je lichaam al is regelmatig gewoon maken van smorgens met weinig toe te komen.
stel u maar is voor dat je een oplawaai krijgt met lege maag en je bent nog een stuk van huis.... dat blijft de ganse dag hangen, en dat kan niet de bedoeling zijn.

eigenlijk is het veel bneter, om bv s'morgens een banaan, en versgeperst appelsiensap met 1 cirtroen naar binnen te werken.
of nog beter banaan, en een roze pompelmoes opeten. en een glas water.

bied enkele voordelen : je hebt geen honger, je gaat geen oplawaai krijgen onderweg, en de zuren uit de pompelmoes bevorderen de spijsvertering, remmen de honger en verbranden in hogere mate de vetten.

dat uitzuiveren op deze manier is een utopie.
werd door enkelen verzonnen en de wereld ingestuurd. zo was de 2 dagen nuchter trainen 'uitzuiveringstechniek' (vasten) bij hun erg in gebruik. intussen is gelukkig gebleken dat dit pure larie is.
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

En wat eet je dan best wel/niet bij aankomst?

Ik ga 2x/week 's morgens zwemmen, en eet dan een banaan of een appel voor ik vertrek, maar 't is niet dat de kilo's eraf vliegen. Waarschijnlijk eet ik dus foute boel na het sporten. Ik eet gewone boterhammetjes...
Frank_07
Mountainbiker

Post by Frank_07 »

paar dagen geleden hoorde ik op tv dat ge van al die pasta's en rijst nog dikker wordt dan van aardappeltjes, dus ikke veel pattatjes eten er moet immers 5 kg af [-o<
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

ledda wrote:paar dagen geleden hoorde ik op tv dat ge van al die pasta's en rijst nog dikker wordt dan van aardappeltjes, dus ikke veel pattatjes eten er moet immers 5 kg af [-o<

ja er word vanalles gezegd op tv.
geloof niet alles wat ze zeggen. als je eens wist hoeveel 'wanna-be' dieetisten op tv komen uitleggen en de bal kompleet misslaan...tssss.
het gaat vaak op kijkcujfers en commercieele belangen. en raar genoeg slikt jan met de pet veelal deze onzin, terwijl ze vaak toch beter weten.

het verschilt ook van persoon tot persoon...sommigen eten wat zewillen, ze komen geen gram bij. de meesten moet echter wel wat uitkijken.

van pastas kom je bij, als je NIET beweegt. dat zullen ze vergeten te zeggen zijn :)
in pastas zitten veel kolydraten, en eiwitten.
de eerste die van rijst dik word moet ik nog tegenkomen. tenzij hij 2 potten ketchup en mayonaise eropkapt en de rest zo vet als wat eet.

ikzelf eet nooit aardappelen en brood, en massas rijst en nog meer pasta met groenetn vis etc..
sinds ik geen brood meer eet ben, ik nog maar is -zonder moeite - 3kg extra afgevallen - zonder hongerlijden enz.. op een gezonde basis dus.
dus volgens de tv zoou ik, als ik het volgens hun opinie bekijk, 180kg moeten wegen :-D amai men fiets :lol:

het belangrijkste is, een goed gevarieerde voeding met WEINIG vetstoffen (uit bv hamburgers , vlees , kaas, ..)
vetstoffen, uit vis zijn dan weer gezond en makkelijk verteerbaar.
dat is nog antijd het beste, wat ze ook beweren op de tv, krant, radio.
Post Reply