Red bull?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Red bull?
Overt laatst vroeg men buurjongen die ook met de mtb rijd me een interessante vraag waar ik niet direct een antwoord op wist. Als je nu een grote drinkbus neemt en deze vult met redbull dan krijg je energieopstoten normaal gezien maar hoe werkt dit echt? Anders zit er voortaan redbull in mijn drinkbus.
Volgens mij krijg je die energieboost door de grote hoeveelheid caffeïne die er in zit, hetgeen vochtafdrijvend is. Vochtafdrijvende dranken drogen je lichaam dus uit en zijn absoluut te vermijden in de koers. Daarbij komt dat in red bull bruis zit, waardoor je mss wel kotsneigingen kan krijgen bij zware inspanningen omdat die bruis in je maag voor problemen kan zorgen.
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
En van een boost krijg je een weerbots, als je het drink zou je het dus eigenlijk enkel op het einde mogen doen.viperke wrote:Volgens mij krijg je die energieboost door de grote hoeveelheid caffeïne die er in zit
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Hou de redbull voor de laatste 5 km's, en kieper isotone sportdrank in je drinkbus voor onderweg.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Re: Red bull?
Post by Sunn Xtreme »
Redbull geeft je geen vleugels, het kortwiekt je.Razor wrote:Overt laatst vroeg men buurjongen die ook met de mtb rijd me een interessante vraag waar ik niet direct een antwoord op wist. Als je nu een grote drinkbus neemt en deze vult met redbull dan krijg je energieopstoten normaal gezien maar hoe werkt dit echt? Anders zit er voortaan redbull in mijn drinkbus.
de energiestoot is te wijten aan de erg hoge concentratie aan suikers (meer dan cola), de cafeine erin is echt verwaarloosbaar. verder zijn er ook vele klachten van maagkrampen enz...
je krijgt even een energiestoot, om dan vervolgens nog dieper te zitten.
weglaten die rotzooi.
Hey,
Ik krijg het zowiezo al niet naar binnen maar wou het toch ook eens proberen. Dus juist voor een trainig een blikje naar binnen gekieperd en eerlijk gezegd ik heb nog nooit zo afgezien. Geen energiestoot wel een plakkende mond en dorst die maar niet overging plus last aan mijn maag. dus bij is dat naar de vuilbak verbannen. Zal ook wel weer van persoon tot persoon afhangen zeker.
Groetjes
Ik krijg het zowiezo al niet naar binnen maar wou het toch ook eens proberen. Dus juist voor een trainig een blikje naar binnen gekieperd en eerlijk gezegd ik heb nog nooit zo afgezien. Geen energiestoot wel een plakkende mond en dorst die maar niet overging plus last aan mijn maag. dus bij is dat naar de vuilbak verbannen. Zal ook wel weer van persoon tot persoon afhangen zeker.
Groetjes
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
ik drink sowieso nooit geen red bull.
Ik heb er ook altijd een plakkende mond van, oprispingen, slecht gevoel,...
Ik vind het juist gelijk siroop da ge drinkt...
Liever zo'n Red Bull meiske dan een blikske...
Ik heb er ook altijd een plakkende mond van, oprispingen, slecht gevoel,...
Ik vind het juist gelijk siroop da ge drinkt...
Liever zo'n Red Bull meiske dan een blikske...
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
Bakkertje wrote:Hey,
Groetjes
voor degenen die het niet zo hebben met de bijna ontelbare sportdranksjes :
wat je wel kan doen is bv 1/4e tot maximaal 1/3e cola in uw bidon, de rest PLAT water. eens enkele malen goed schudden en ontluchten, zodat de gas eruit is.
of vooraf even vermengen en schudden, ontgassen en de bidon in.
de vermenging moet zo zijn, dat je geen plakkende mond hebt. een beetje water extra meenemen kan ook, ingeval het wat plakt, kan je nadien verder verdunnen of tussendoor water drinken.
word veel door wegrenners gedaan in wedstrijden.
- buddybiker kristof
- Mountainbiker
Post by buddybiker kristof »
Ik drink in plaats van red bull een blikje cola tijdens het fietsen.
Omdat als je een blikje red bull drinkt dan heb je meer energie maar het is slecht voor je hart.
Je hart begint harder te kloppen dan dat je bv cola drinkt.
Ik hoop dat ik julie kan overtuigen.
Omdat als je een blikje red bull drinkt dan heb je meer energie maar het is slecht voor je hart.
Je hart begint harder te kloppen dan dat je bv cola drinkt.
Ik hoop dat ik julie kan overtuigen.