Maximum daalsnelheid ?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
pluxy
Mountainbiker

Topsnelheid

Post by pluxy »

Hoi

In de ardennen ligt een dorpje Beffe. De toegangsweg is ongeveer 2 km lang met een percentage van 12 tot 16 % met veel bochten.
Topsnelheid is 84,5 Km/h
Krijg je koud van zenne(van de tegenwindà :-D
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ik heb ook 125 op mn tellerke staan hoor... :oops: Ik moet ergens heeel kort bij een hoogspanningsmast of een elektriciteitscabientje gereden hebben denk ik.. :lol:
ooit eens echt in Herbeumont heel snel gereden, meer dan 85, maar weet ni meer juist hoeveel (ma vrt zelfde geld heb ik da hier vroeger al eens gepost, dus zie paar pgs hiervoor :lol: )
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

De mijne 9.81m/s²... 8)

Daan
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Daan18 wrote:De mijne 9.81m/s²... 8)

Daan
al gevallen mss :lol:
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Gisteren in kemmel tegen 64 naar beneden gedenderd tot we opeens naar rechts moesten :evil: men remmen hebben hun dienst moeten doen amaai diene berm kwam rap af (of was't ekik) :wink:
T'is toch het naar omhoog rijden waard é als je dan eens alles open kunt zetten =P~
In Dardennen al eens aan 81 geraakt :bounce: op afdaling van baraque faiture maar da is toch wel rap zulle :lol:
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

naar beneden op de kemmelberg eens mn remkabel gebroken! :bounce:
mtb_jonas
Mountainbiker

Post by mtb_jonas »

ik 57 km/h , met mijn oud koersfietske
Zola
Mountainbiker
Location: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Post by Zola »

Mijn maximum met de mtb op de weg (asfalt) is 89 km/u.
Deze snelheid heb ik gehaald in Toscanië toen ik van Trequanda richting Asciano afdaalde.
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

Firefly wrote:
balphydus wrote:ikzelf ong 70 km/h op ne asfalt na benede en met bijtrappe.

een vriend van mij die downhill doet liet me op zijn polar een snelheid van 115 km/h zien!!! =D>

RAAR maar WAAR

tenzij hij met zenne polar prutst? zal wel niet [-X
Dat zal wel ni op een DH parcour geweest zijn ... dat halen de profs zelfs bijlange ni uit
ben geen prof, maar toen de dieren nog spraken en Metabief nog de brede kombocht had voor het recht stuk naar t brugje toe, zijn we met 5 man boven de 100 geweest. Er was maar 1 met een tellertje, en die had 107. Aangezien we nogal kort opeen reden schat ik mn eigen snelheid erg dicht in die buurt

Dus ne Vouilloz of ne Gracia zullen daar wel boven de 115 geraken.

Nog langer geleden, toen ze nog de Kamikaze deden gingen ze vlotjes boven de 65 mijl. Ik geloof dat Myles Rockwell daar nog een tijdje t record had. Ik moet mn ouwe MBa's nog s uitvlooien, maar dit brengt tranen in de ogen van nostalgie en snelheid
Image
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

82 km/u ... met de Mtb, ergens in Oostenrijk, afdaling van de Hundstein naar Zell am zee, denk ik, onverharde "Schotterweg"...
Zalig maar ook een beetje dom... :drunk:
Thanks dear Stumpy FSR
Post Reply