Avid Juicy 5 problemen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
fietsman
- Mountainbiker
Heb ook problemen met mijn avid 7 remmen. Remblokjes versleten na 900km (veel modder wel!!), en nu een sponzig gevoel in de achterrem die ook nog eens blijft slepen
de voorrem geeft totaal geen probleem. Als dit zo blijft ga ik toch overwegen om naar magura over te stappen. Louize of marta, heeft iemand slechte ervarigen gehad met magura???
-
ClassicDriver
- Mountainbiker
Post by ClassicDriver »
Gisteren nieuwe EBC padjes gehaald voor vanvoor deze keer.
Heb ik ook aan de FB gevraagd of het kan dat de zuiger niet genoeg terugkomt.
Dit is mogelijk bij nieuwe fietsen vertelde hij mij.
Wat ik nu zou moeten proberen is het volgende (te veel olie in het circuit):
-torx losdraaien(beetje maar) aan de klauw
-blokjes lichtjes terugduwen
-zouden enkele kleine drupjes olie vrijkomen
-torx vastzetten
en dan gewoon oppompen met de remhendel
die moet je enkel en alleen doen bij teveel aan olie. Dus 1malig, dit hoeft dan niet bij elke buurtwisseling.
Vanavond ga ik het proberen uit te testen, hou jullie op de hoogte.
Heb ik ook aan de FB gevraagd of het kan dat de zuiger niet genoeg terugkomt.
Dit is mogelijk bij nieuwe fietsen vertelde hij mij.
Wat ik nu zou moeten proberen is het volgende (te veel olie in het circuit):
-torx losdraaien(beetje maar) aan de klauw
-blokjes lichtjes terugduwen
-zouden enkele kleine drupjes olie vrijkomen
-torx vastzetten
en dan gewoon oppompen met de remhendel
die moet je enkel en alleen doen bij teveel aan olie. Dus 1malig, dit hoeft dan niet bij elke buurtwisseling.
Vanavond ga ik het proberen uit te testen, hou jullie op de hoogte.
't Is dat wat mijne lbs ook heeft gedaan. Er zat te veel olie op. Ook heeft hij de remklauw wat lager gezet omdat niet het hele blokje op de schijf zat. Volgens hem is nu alles in orde. En modder, tja, welke rem is wel goed in modder als die op dit moment?
En nog een kleine opmerking: er is bijna altijd (9/10) één zuiger die meer uitkomt dan de andere. Dit is de zuiger aan de kant waar de olie langs binnenkomt. Hier is dus sneller druk op de zuiger. Dus beide zuigers gaan niet altijd evenveel naar buiten komen. Dit is dus volkomen normaal. 't Was niet alleen m'n lbs die dat zei maar nog een paar "kenners".
En nog een kleine opmerking: er is bijna altijd (9/10) één zuiger die meer uitkomt dan de andere. Dit is de zuiger aan de kant waar de olie langs binnenkomt. Hier is dus sneller druk op de zuiger. Dus beide zuigers gaan niet altijd evenveel naar buiten komen. Dit is dus volkomen normaal. 't Was niet alleen m'n lbs die dat zei maar nog een paar "kenners".
- globetrotter
- Mountainbiker
Post by globetrotter »
Een vraagje.
Bij het vervangen van mijn voorste remblokjes bij een remsysteem Avid Juicy 7 merk ik op dat het "topje" van de buitenste piston is afgebroken.
Zou dit gebeurt zijn doordat ik de pistons terug in de remklauw geduwd heb? Hierbij heb ik nochtans de oude remblokjes laten zitten en met een brede schroevedraaier de pistons terug ingeduwd.
Of zou dit tijdens het remmen gebeurt kunnen zijn?
Mijn vraag is nu; heeft iemand dit reeds voorgehad en zou het remsysteem nog veilig werken zonder dit "topje"? Of ben ik toch genoodzaakt om de remklauw te vernieuwen?
Wat denken jullie?
Bij het vervangen van mijn voorste remblokjes bij een remsysteem Avid Juicy 7 merk ik op dat het "topje" van de buitenste piston is afgebroken.
Zou dit gebeurt zijn doordat ik de pistons terug in de remklauw geduwd heb? Hierbij heb ik nochtans de oude remblokjes laten zitten en met een brede schroevedraaier de pistons terug ingeduwd.
Of zou dit tijdens het remmen gebeurt kunnen zijn?
Mijn vraag is nu; heeft iemand dit reeds voorgehad en zou het remsysteem nog veilig werken zonder dit "topje"? Of ben ik toch genoodzaakt om de remklauw te vernieuwen?
Wat denken jullie?
Ik zou terug contact opnemen met Canyon. Dat dit afbreekt door het vervangen van de remblokken geloof ik niet. Volgens mij is dit nog onder garantie. 2 jaar bij Canyon op onderdelen en 5 jaar op de kader. Ik zou er eerlijk gezegd ook niet meer mee durven rijden omdat dat pinnetje het blokje op zijn plaats houdt en er tijdens een hobbelige rit uit kan vallen. Je hebt mss nog dat clipje dat er op zit? Dat houdt het wel wat op zijn plaats. Ik heb dat niet meer en zou het dus niet riskeren.
-
ClassicDriver
- Mountainbiker
Post by ClassicDriver »
Mijn probleem is voorlopig opgelost.
Achteraan gaan de zuigers iets meer terug naar binnen.
Olie aflaten was dus de oplossing.
Nu merk ik weer iets nieuws aan de voorrem.
Als ik mijn snelspanner toezet, dan zie je het wiel zich trekken naar links.
Snelspanner al omgekeerd, maar het wiel blijft zich naar links trekken.
Wie weet raad??
Achteraan gaan de zuigers iets meer terug naar binnen.
Olie aflaten was dus de oplossing.
Nu merk ik weer iets nieuws aan de voorrem.
Als ik mijn snelspanner toezet, dan zie je het wiel zich trekken naar links.
Snelspanner al omgekeerd, maar het wiel blijft zich naar links trekken.
Wie weet raad??