Invloed lichaamsgewicht op klimmen?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Dat het trager gaat wegens moeilijkere samenwerking, lastiger sturen, enz.. wil ik best geloven.Hubertje wrote:Ik ben met een tandem de ardennen doorgereden, dus weet ook waarover ik spreek. Omdat het oa heel moeilijk is in een klim samen te werken, en omdat je wel degelijk met veel gewichtsnadeel zit.
Maar wat je zegt over dat gewichtsnadeel lijkt mij fysisch onmogelijk.
Het vermogen (kracht/kilo) is wel degelijk groter bij een tandem.
Veel scheelt dat natuurlijk niet, aangezien een tandem bijna het dubbele van een gewone bike weegt.
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Aan al die 15, 16 jarige zou ik zeggen, we zullen binnen pakweg 10 jaar nog is klappen
.
Op jullie leeftijd hebben de meesten nog géén problemen met extra kilo's, maar (ook voor de meesten) komt er ooit een ogenblik dat je merkt dat er plotseling toch wat begint bij te komen dat er bijzonder moeilijk terug afwil
.
(metabolisme, weet je wel)
En even terzijde, iemand van pakweg 30 jaar met een aantal overtollige kilotjes is niet altijd onmiddellijk een hapklare brok bij het eerste het beste klimmetje hoor
.
Op jullie leeftijd hebben de meesten nog géén problemen met extra kilo's, maar (ook voor de meesten) komt er ooit een ogenblik dat je merkt dat er plotseling toch wat begint bij te komen dat er bijzonder moeilijk terug afwil
(metabolisme, weet je wel)
En even terzijde, iemand van pakweg 30 jaar met een aantal overtollige kilotjes is niet altijd onmiddellijk een hapklare brok bij het eerste het beste klimmetje hoor