14/01/2007 Zarren-Kortemark

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Deze morgen met een grote verzameling forumbikers deze toertocht gereden. De beentjes (en de longen, en de kop, en de...) wilden aanvankelijk niet mee, dus wijselijk de kop gepakt en een gezapig tempo aangehouden. Dat is toch een kilometer of zes gelukt, doch vanaf dan was het baggeren om bij te blijven. Enkel op het einde kwam de diesel toch nog even op gang. Al dat jong volk had intussen het meeste kruit verschoten waardoor deze 'ouwen' toch nog een mooie ereplaats heeft kunnen scoren. :wink:
Vandaag ook van grote plateau geleerd hoe je met 50 per uur over een kasseibaan moet denderen.

Enfin de rit. Best leuk parcours met een heel goede bewijzering, verassende stukjes off-road (bij momenten heel zwaar - hoewel de weergoden daar ook wel voor iets tussen zullen zitten), prima organisatie en goed voorziene bevoorradingen. Leuk stuk in de boomgaard met het gratis appeltje (meteen ook prima om de motor over zijn toeren te jagen). Spijtig dat sommige privé stukjes er niet meer in zitten, maar als je telkens een euro per deelnemer moet gaan betalen om er door te mogen... #-o

Bedankt aan de forumgang voor het leuke gezelschap en de plezante après.

De obligate (en persoonlijke) score:

Organisatie: 8/10
Bevoorradingen: 9/10
Bepijling: 9/10
Parcours: 7/10
Technische passages: 5/10
Moeilijkheidsgraad: 6/10
Fungehalte: 8/10

Graag tot de volgende.

8)
filiberke
Mountainbiker

Post by filiberke »

polman wrote:Wie is de gelukkige van de Mtb ? :bounce:
Die gaat naar Freddy Deven =D> =D> =D>
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

vanmorgen vroeg vertrokken met fietske naar Zarren en kmoe zeggen kzag het volledig zitten :bounce:
De beentje voelden goed na onze toch van gisteren in Kemmel.
Mo al na de eerste offroad strook wist ik hoe laat het was :oops:
en da was al veel later dan 5 voor 12 #-o
Dan maar geprobeerd om den trein niet te ver te laten uitlopen, mo na de laatste controle was ik er aan voor de moeite.
Dan maar de kraan wat dicht gedraait en nog wa over gehouden voor de Steenstraatse kasseikes. Daar, moeder ziel alleen :( nog de laatste jus uit de beentjes gereden en als bij wonder Den Cowboy nog kunnen meenemen naar de meet.
We zaten beiden met lege benen, moe, maar voldaan op ons fietske te stoempen tot de laatste meter.

@ cowboy
Nog ne keer bedankt voor de raad en daad van gisteren en vandaag =D>
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Vandaag ook teruggekeerd naar Zarren om samen met de forumtrein te starten.
Inderdaad,een mooi tochtje waarvan ik wel opmerkte tov vorig jaar er toch enkele stukjes uit waren maar diene boomgaard dat was nieuw en er leek precies geen einde aan te komen.2 mooie en goede bevoorradingen en een gezellig tempo zorgden ervoor dat het een leuke voormiddag werd.Die kasseistrook blijft toch ne keer leuk om "goaze" te geven maar ik ben toch niet verder geraakt dan 41 km/u.Grote Plateau en Traxer zoefden daar van ons weg.Ook den aprés was in orde waar feestvarken Grote Plateau nog een tournee generale gaf op zijnen verjaardag.
Nogmaals een dikke proficiat.Ook het stutje en de soepe waren lekker.
Verder wens ik de forumtafel ook nog te melden dat er nog 10,10 euro pot over was en die gaat mee naar Moerkerke zaterdag.

Bedankt Zarren en tot de volgende.
Yahoo
Mountainbiker

Post by Yahoo »

twas in orde allemale,één keer goed de grond gekust!!maar anders alles in orde..

see you next year... =D> =D>
pomer
Mountainbiker

Post by pomer »

=D> alles was ok :wink: goede omloop :-) lekkere appel :roll: goede apresbike :roll: aan forum tafel gezeten met enkele bike maten :P
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

Wij waren ook afgezakt naar Zarren. Voor ons is dit het architype van een tocht onder helse omstandigheden, we denken een aantal jaar terug (1998 of zo).... Memorabele omstandigheden toen....

Enfin, zoals altijd in Zarren ook weer een leuke tocht, chapeau aan de organisatie.
fast & furious
Kerstman
Location: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Post by fast & furious »

Gisteren met de forumbende meegereden en ik moet zeggen dat
het één van de éérste keren was dat ik niet afgemat terug aankwam.
Den tt was over de gehele lijn prima,van bij de inschrijving tot aan den après(het was wel enorm druk in de douches).
Op diene kasseistrook tesamen met VTT ne keer het gashendel opengetrokken,maar meer dan 41k/u zat ernie in.
Op den après nog kennis gemaakt met Rik-C(ofzoiets)
Prachtig weertje gehad om te biken en we kijken al uit naar den volgende tt.

Tot zondag in Wevelgem,de Fast
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

fast & furious wrote:
Gisteren met de forumbende meegereden en ik moet zeggen dat
het één van de éérste keren was dat ik niet afgemat terug aankwam.
Mijn vader is gisteren voorbijgestoken (wat niet vaak gebeurt) door twee man met de tenue van je firma. Aan de beschrijving meen ik dat het HanZi en jij waren. Hij zei alvast dat er geen doen aan was jullie te volgen, zeker niet op de offroadstroken. Een compliment dat kan tellen, zeker als je niet afgemat was!
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Gisteren dus ook weer een leuke tocht gereden de forumbende. :bounce: (Traxer,Filliberke,Vtttje,Cowboy Peter,Casper,Slijkcrosserke,the Fast en ik)
Aanvankelijk toch een voor iedereen gezapig tempo'tje gereden.Den boomgaard was een eerste testje om te weten hoe de beentjes waren :wink: .Lekker lang tussen de fruitbomen gereden, om dan weer gezamelijk onze weg verder te zetten.
Op een rechte "slag" opwaarts ne keer de beentjes en het nieuwe raderwerk getest:zeer goed gevoel. =P~
Na de eerste (overigens prima)bevoorrading gezien dat er hier en daar toch al waren met overlast #-o .Dan maar een offensiefje opgezet met Traxer voor de Steenstraat en hem ne keer getoond hoe ge aan 50/u over kasseitjes vliegen moet. :roll:
.Op het laatst nog PPtje bij de lurven genomen tesamen met Vtttje en the Fast en hem en Vtttje laten duelleren voor de bloemen.Pptje was er mee weg(op één been) =D> =D>
Aangekomen met een gevoel van"ist al gedaan??"
Mooi parcours,goede bepijling en bevoorradingen. =D>
Bike-wash en lekker warm douchke gepakt om dan nog ne aangename maar niet te lange après te houden met lekkere soep en een goed stutje.(van die leffe ga ik maar zwijgen) :wink:

Op naar volgend jaar. =D>
Post Reply