Niet noodzakelijk, haal ze er eens uit, maak de schroefdraad goed zuiver vet alles goed in met van da wit fietsvet en monteer alles opnieuw. De kans is zeer groot dat het getik dan weg is.Hubertje wrote:dan moet je er gewoon een nieuwe as in (laten) draaien.
Tikken in mijn trapas.
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Ja da kan idd ook als er geen speling op zit 
Toch nog ff meegeven, met mn octalink crank heb al van toen hij nieuw was ik iedere keer dat ik met mn rechterbeen beneden kom een (niet voelbare) tik, ook met een andere as, proper maken en vetten, in een ander kader, blijft gewoon. Het enige dat helpt is modder, in de blubber zwijgt hij.. Dus mss moet ge der u ni te veel zorgen om maken.
Toch nog ff meegeven, met mn octalink crank heb al van toen hij nieuw was ik iedere keer dat ik met mn rechterbeen beneden kom een (niet voelbare) tik, ook met een andere as, proper maken en vetten, in een ander kader, blijft gewoon. Het enige dat helpt is modder, in de blubber zwijgt hij.. Dus mss moet ge der u ni te veel zorgen om maken.
http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=31636
topic hieronder
en ja daar staat: gebruik de zoekfunctie!
http://www.mountainbike.be/forum/search.php
topic hieronder
en ja daar staat: gebruik de zoekfunctie!
http://www.mountainbike.be/forum/search.php
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Ik heb dit enkele weken geleden ook gehad op mijn mud-bike, was echt om gek van te worden. Volgens mijn fietsboer kwam dit doordat mijn as los zat (ik wist niet dat dit kon maar kom), ik heb zelfs niets moeten betalen en weg was het getik.lolo88 wrote:Ja maar hij maakt echt een voelbare tik, en die word percies steeds erger. Weet iemand misschien een goede "tutorial" over hoe ik die trapas moet demonteren ? Moet namelijk alles zelf doen aangezien mijn ma niet zo handig is
ik heb net het zelfde :p maar tis wil een "luid" tikkend, krakend geluid en me modder derin ist ook inorde :pHubertje wrote:Ja da kan idd ook als er geen speling op zit
-
FastFreddy272
- Mountainbiker
- Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010
Post by FastFreddy272 »
Heb net hetzelfde gehad. (XT Holowtech II) Een vervelend krakend/tikkend geluid als mijn trapas "droog" was. Zodra ik in het water/modder reed was het gedaan. Ik heb onlangs dus maar besloten andere lagers te steken.jdline wrote:ik heb net het zelfde :p maar tis wil een "luid" tikkend, krakend geluid en me modder derin ist ook inorde :pHubertje wrote:Ja da kan idd ook als er geen speling op zit
Na het steken van ceramische Enduro lagers geen vervelend getik meer.
Blijkbaar was er 1 van de lagers volledig kapot door indringend water/modder.