genoten in Varsenare !!!
maar ga volledig akkoord met de kritiek hierboven...
Ik geniet, doe mijn best, jeun mij... maar heb geen astronomisch gemiddelde...
Maar vandaag was het opvallend dat heel wat snelheidsduivels het parcours 'onveilig' maakten...
Ik weet uit ervaring dat dit NIET de vaste mountainbikers zijn...
vandaar dat ik weer reikhalzend uitzie naar het wegseizoen... dan kunnen die mannekes weer hun ding doen en blijven de echte mountainbikers hun ding doen, mét respect voor iedereen...!
13/01/07 VARSENARE
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Superformi
- Mountainbiker
Post by Superformi »
mooie rit niets op aan te merken maar den après schandalig 3 euro voor een leffe niet te doene
zelfs 3euro voor een kommeke soep, meer dan schandalig, en de manier waarop we bediend werden, als ze al de moeite dedenSuperformi wrote:mooie rit niets op aan te merken maar den après schandalig 3 euro voor een leffe niet te doene
Voor de rest een beetje gemengd gevoel over deze rit, persoonlijk vond ik dat er veel te veel road was, maar ja voor de koerskonijnen die vandaag weer in groten getale aanwezig waren zal dit een luxe geweest zijn.
We zijn deze namiddag ook afgezakt naar Varsenare. Alles verlopen zoals afgesproken. Eerst afspraak met Moviestar gehad. Dankuwel Movie voor de moeite, de vlaggen van "MOUNTAINBIKE.BE" zijn in goeie handen.
Dan gaan inschrijven en net voor de start nog VTT tje en VTP tje ontmoet.
Gehoopt om tot de tweede bevoorrading voor hen te kunnen blijven, maar was er al aan voor de moeite aan eerste bevoorrading
Wat de toertocht betreft, er kon inderdaad een pijltje meer. Wat die plas rond de vijver betreft. Was inderdaad nogal diep en ben er wijselijk rond gereden doordat ik een voorganger er had zien doorrijden.
Voor de rest me eigenlijk niet echt verveeld, was ook niet echt een hoogvlieger.
Om fiets af te spuiten stonden we dan ook nog eens in het slijk, een pallet of 5 zou wonderen gedaan hebben.
Douches dik in orde.
Den aprés nog efkens een pintje gedronken samen met Veeteeteetje en veeteepeetje en voldaan huiswaarts getrokken.
3 EURO voor een Leffe, volgende week verkoopt m'n vrouwke bonnetjes van 2EURO voor een Leffe in Moerkerke. Dus allen daarheen,wordt de moeite.
Mss tot volgende week
geertje
Dan gaan inschrijven en net voor de start nog VTT tje en VTP tje ontmoet.
Gehoopt om tot de tweede bevoorrading voor hen te kunnen blijven, maar was er al aan voor de moeite aan eerste bevoorrading
Wat de toertocht betreft, er kon inderdaad een pijltje meer. Wat die plas rond de vijver betreft. Was inderdaad nogal diep en ben er wijselijk rond gereden doordat ik een voorganger er had zien doorrijden.
Voor de rest me eigenlijk niet echt verveeld, was ook niet echt een hoogvlieger.
Om fiets af te spuiten stonden we dan ook nog eens in het slijk, een pallet of 5 zou wonderen gedaan hebben.
Douches dik in orde.
Den aprés nog efkens een pintje gedronken samen met Veeteeteetje en veeteepeetje en voldaan huiswaarts getrokken.
3 EURO voor een Leffe, volgende week verkoopt m'n vrouwke bonnetjes van 2EURO voor een Leffe in Moerkerke. Dus allen daarheen,wordt de moeite.
Mss tot volgende week
geertje
De streek rond Brugge verveelt inderdaad nooit, maar deze TT kan samengevat worden als BLOSO+veel asfalt. 'k Heb me geamuseerd omdat ik niet van de streek ben, maar ik denk dat mensen van rond 't Brugse dit maar een flauwe bedoening zouden vinden. Organisatie was O.K. maar wat meer creativiteit ging niet misstaan. Vanuit Veurne 91 km op de teller aan 27,7 km/u. : dus een goed trainingske.
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Eerst en vooral moet ik zeggen dat ik veel liever de Kemmel en zijn omliggende heuveltjes had beklommen maar omstandigheden beslisten om toch voor een vlug parcours te kiezen.Als ik al de tochten uit het Brugse neem die Tudor en Beisbroek aandoen (St.Andries,Zedelgem,Jabbeke,Snellegem,Varsenare,....)dan vind ik wel dat Varsenare het minste scoort qua parcours.Pas op : ik wil dat parcours zeker niet afbreken want persoonlijk vind ik het altijd leuk biken aan die kanten.Maar de tocht had voor mij weinig of niets extra's om het lijf,ik miste wat privéstukken en ik vond het toch wel wat (te)veel road.Wat de organisatie betreft kan anders maar weinig verweten worden : goeie en ruimschootse bevoorradingen,goeie bepijling,douches,....enz,maar dat parcours wringt toch een beetje als je de andere tochten al gedaan hebt.
Dat er veel volk op af komt op Varsenare werd vandaag nog maar eens bewezen want ze hadden toch 1244 inschrijvingen.Wat ik ook een beetje over de schreve vond was dat het 3 euro was voor een leffe,3euro voor een verse soep,.....
.
Nu kunnen we hier negatief zijn wat we willen,maar ik moet bekennen dat ik vooraf wel wist dat dit parcours toch minder om het lijf had dan de andere Brugse tochten.(Behalve van de Leffe,dat wist ik niet,maar dat zal om de lening af te betalen zijn voor die gloednieuwe veranda
).Uiteindelijk ben ik samen met pepeetje gestart maar na 3 km bleek mijn ritme te hoog en heb ik de tocht eens in mijn eentje afgehaspeld.(Dat was lang geleden).Dat het een vrij eentonig tochtje was getuigt ook aan mijn gemiddelde.Ik had de indruk dat ik constant mijn tempo kon rijden zonder één keer in het rood te moeten gaan (Geen echte moddertoestanden,dus ook niet echt interval.)Ik had vandaag een mooie evenknie geweest van Traxer want ik had een gemiddelde van 24,8 (zonder die gasten van Westhinder)in mijn eentje en persoonlijk vond ik dan dat er meer wind was deze namiddag dan deze morgen.
Maar goed,laten we het een beetje positief bekijken,ik heb mijn kilometers in de benen (da's het voornaamste) en voor morgen zal het andere koek zijn in Zarren.(Daar zal het wel meer op interval worden,als je het mij vraagt)Niettegenstaande zijn de beentjes na vandaag losgereden en heb ik geen trap te veel moeten geven,dus moet ik morgen maar eens kunnen bevestigen.We zullen dat forumtreintje eens aan flarden scheuren en "only the strongest will survive".
Geen aperitief en nieuwjaarstoestanden meer zoals vorige week maar rijen,rijen,rijen.......
Dat er veel volk op af komt op Varsenare werd vandaag nog maar eens bewezen want ze hadden toch 1244 inschrijvingen.Wat ik ook een beetje over de schreve vond was dat het 3 euro was voor een leffe,3euro voor een verse soep,.....
Nu kunnen we hier negatief zijn wat we willen,maar ik moet bekennen dat ik vooraf wel wist dat dit parcours toch minder om het lijf had dan de andere Brugse tochten.(Behalve van de Leffe,dat wist ik niet,maar dat zal om de lening af te betalen zijn voor die gloednieuwe veranda
Maar goed,laten we het een beetje positief bekijken,ik heb mijn kilometers in de benen (da's het voornaamste) en voor morgen zal het andere koek zijn in Zarren.(Daar zal het wel meer op interval worden,als je het mij vraagt)Niettegenstaande zijn de beentjes na vandaag losgereden en heb ik geen trap te veel moeten geven,dus moet ik morgen maar eens kunnen bevestigen.We zullen dat forumtreintje eens aan flarden scheuren en "only the strongest will survive".
Geen aperitief en nieuwjaarstoestanden meer zoals vorige week maar rijen,rijen,rijen.......
- the voltman
- Kerstman
Post by the voltman »
Gisteren in de nammidag gestart samen met een delegatie brigandsbikers, veel bloso, maarja de bloso route bevat nu éénmaal veel mooie stukken, dus zonde om die links te laten liggen.
maarja de pechduivel ging mij opnieuw boven het hoofd, na vloed ten velde, trate ik plots door, body stuk, de pechdienst gebeld en een prima service gehad.
den aprés 3 euro voor nen leffe vind ik toch ook wat veel.
greetings the voltman
maarja de pechduivel ging mij opnieuw boven het hoofd, na vloed ten velde, trate ik plots door, body stuk, de pechdienst gebeld en een prima service gehad.
den aprés 3 euro voor nen leffe vind ik toch ook wat veel.
greetings the voltman
- Mud-addict
- Mountainbiker
Post by Mud-addict »
Gisteren ook Varsenare gereden, leuke rit maar idd de minste van al degene hier in de streek.Dan nog een minder aangename stoot tegen gekomen: net voor het inslaan van strook 7 ( rond de plas) worden we de weg afgecoupeerd door een opel combootje waaruit een heel sympathieke meneer( eerder een jonge snaak)springt die ons de huid vol begint te schelden en roept en tiert waar we het lef wel halen om 'zijn' privé terrein 'naar de kl**** te helpen', en dat we betaald hebben om op de openbare weg te rijden maar dat we met ons poten ( lees wschl banden) van zijn domein moeten blijven, waarbij hij de daad bij het woord voegt en wild om zich heen schoppend alle bordjes en wegwijzertjes op vakkundige wijze molesteert.
We zijn maar, bij het zien van zoveel agressie, wijselijk om de strook heen gereden ( en er was al zo weinig onverhard). Bij navraag bij de volgende bevoorrading blijkt dat er wel degelijk een goedkeuring zou geweest zijn om rond die plas te rijden, enfin volgens die goedlachse grapjurk, niet dus.
Voor de rest , probleemloos tochtje gehad.
Volgende week: Moerkerke, thuismatch voor mij, kijk er al naar uit
Voor de rest , probleemloos tochtje gehad.
Volgende week: Moerkerke, thuismatch voor mij, kijk er al naar uit