13/01/07 VARSENARE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
poorter
Mountainbiker

Post by poorter »

ben nieuw hier maar ik zou ook Varsenare doen zaterdag. Als beginner ga ik wel de 25 km doen, kwestie van geleidelijk aan op te bouwen. Iemand nog tips voor tijdens de rit? (ivm drank of voeding?)
G-Unit
Mountainbiker

Post by G-Unit »

Mss ook wel een niet zo goede timing van varsenare: vorige week snellegem, en binnen 2 weken jabbeke. 3 op nen maand in dezelfde bossen vind ik persoonlijk iets teveel en omda ik persoonlijk die 2 andere beter vind(dacht dat varsenare nog redelijk veel asfalt had, zeker naar het einde toe) zal ik deze overlaten en toch de verplaatsing naar kemmel maken.
Sharkie
Mountainbiker

Post by Sharkie »

Kom ook af met de MTB vanuit Veurne, kwestie van wat kilometers in de benen te hebben tegen de Ronde van Vlaanderen :lol: .
Frustie Dtr
Mountainbiker

Post by Frustie Dtr »

Verslagje teruggevonden van de MC Chouffes (Hondje):

Woord vooraf : Ondanks een mooi weertje waren we terug met een kleine delegatie Choufkes aanwezig op de welgekende vertrekplaatsen. Na enig zoekwerk via GPS en wat vertraging aangekomen aan Café Oud Gemeentehuis.

Parcours : We besloten de 45 te doen en spraken af met onze 'Turbo Mich' dat we op ons eigen tempo zouden rijden.
We moesten vandaag 15 onverharde passages berijden afgaande van nummer 15 naar 1. We reden terug op de welgekende stroken in de streek. Patrick had al enkele keren de bossenroute gereden en hij merkte vlug op dat we heel het parcours aan het volgen waren, nu eens in de gewone richting en dan in de tegenovergestelde richting. Daardoor kregen we veel verharde stroken te verwerken...
Na exact 20 km kregen we de 1 ste bevoorrading en dat was in orde. De off-raod stroken waren merendeels goed berijdbaar, behalve strook 6, dat was nog eens mountainbiken en na 35 km kregen een 2 de bevoorrading en op deze stop konden we soep verkrijgen en dat deed deugd want het was niet te warm.
Al vlug kwamen we terug tesamen met de bikers van de 25 km en op het einde van de rit kregen we het mooiste van de dag te verwerken een mooi technisch stuk door een bosje..
Het was een mooi tochtje, maar er zaten veel bekende stroken tussen van de toertochten, St-Andries, Snellegem, Jabbeke, Zedelgem, het zijn allemaal toertochten met ongeveer het zelfde parcours.

Bike Wash : zeer goed *****
Douches : zeer goed *****
Bepijling : zeer goed, maar met de laaghangende zon moesten we toch goed uitkijken naar de bordjes ****
Weer : Koud maar goed fietsweer ong. +2gr. C°
Bevoorrading : zeer goed *****
Algemene beoordeling : Mooie wintertocht, maar ze kunnen zeker meer mooie stroken uithalen. ****
Rattaplan
Mountainbiker

Post by Rattaplan »

Varsenare was vorig jaar mijn eerste mountainbike tocht. Ik herinner me dat dit zeer goed meeviel. 'k Zou zeggen: doen het tochtje.
DEN STEF
Mountainbiker

Post by DEN STEF »

vorig jaar zeker goed maar lag misschien beter door het weer !!
8)

we zien wel wat he twordt morgen

zal zeker aanwezig zijn

DAIKIN aan de top !!!
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Net binnen van de 45.
Een beetje zoals verwacht. Geen slechte rit (in die omgeving moet ge al nen krak zijn om dat de bekomen), maar absoluut ook geen hoogvlieger. Veel bloso en regelmatig ook lange stukken road.
De bepijling kon hier en daar wat beter en op een bepaald stuk aan de vijver was de parcourbouwer wel compleet het noorden kwijt. Wat de bedoeling daar was, snap ik nog niet. Enfin, ik heb daar mijn persoonlijk score verbeterd van: hoe diep kan een plas zijn waar je nog door kan rijden. #-o
Wel overal goed berijdbaar, wat een gemiddelde van 24,9 opleverde (met dank aan de vliegeniers van de westhinder) :wink:
Enkel superfan gezien aan de start en gene après (die spaar ik voor morgen).

The (personal) points:

Organisatie: 8/10
Bevoorradingen: 8/10
Bepijling: 7/10
Parcours: 6,5/10
Technische passages: 4/10
Moeilijkheidsgraad: 3/10
Fungehalte: 7/10

Graag tot de volgende

8)
kilted biker
Mountainbiker

Post by kilted biker »

Ook net terug. Was niet slecht, maar ook niet super.
We zijn met zijn drieën vertrokken(1 beginner) en hebben toch rustig de 45km rondgemaakt. één van ons de beek in gevallen, voor de rest alles OK. Après is een klein beetje uit de hand gelopen, maar ook dat moet kunnen.

tot later!!!
kommil foo
Mountainbiker

Post by kommil foo »

Deze morgen naar varsenare gaan biken ik was normaal alleen maar aan de inschrijving onze filiber tegengekomen samen gestart en samen geeindigd [-o<
Wat het parcours betreft heb ikmij geamuseerd alles was in orde vond ik al was het wel soms opletten waar de pijltjes hingen.
Samen met filiberke gereden en kmoet zeggen als die op de trappers duwt hou je maar vast #-o al had ik op het einde last van mijn bikske die schreeuwt om nieuwe tandwielen en nieuwe ketting :roll:
Nogmaals bedankt aan filiberke om met mij samen te rijden =D> =D> =D>
Tot volgende week kommil
Ervine
Mountainbiker

Post by Ervine »

wat mij betreft was de rit in orde =D>
en voor sommige bikers wees hoffelijk we zijn geen beroeps,
anders moet je maar meedoen aan wedstrijden, maar dan zijn jullie te traag :oops:
Post Reply