Leopoldsburg

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Vrijdag heb ik die route nog eens gedaan met supernaut.

Ik rij die route tegenwoordig zonder nog naar de pijltjes te moeten kijken. Maar supernaut die deze route niet zo goed kent, had toch ook last met de juiste weg te vinden wanneer hij op kop reed.

Je kan misschien eens een mailtje sturen naar info@toerismeleopoldsburg.be
Die toeristische dienst zou instaan voor die route.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Vandaag ook nog eens tot Leopoldsburg gereden.
Komende van Koersel aangepikt op de gele route, het leek net of ik voor de eerste keer hier reed. Alles leek anders.
Na het stukje met de 3 heuvelkes en trapkes ben ik vastgereden aan de K blokken. #-o
Gelukkig ken ik mijn weg een beetje zodat ik iets verder terug kon volgen.

De oranje route vond ik nog het beste meevallen qua bepijling al moet je idd. goed uitkijken. Iemand die deze voor de eerste keer doet rijdt verloren.

Volgens mij wordt de route wel door het leger onderhouden i.p.v. de toeristische dienst, niet?
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Gisteren heb ik het rondje nog eens gereden. Ze hebben zo te zien wat aan de bewegwijzering gedaan. Maar het is er niet veel duidelijker op geworden, vind ik.

Ze hebben geen nieuwe pijlen gehangen op de splitsingen, maar deze geaccentueerd door er een (geel of oranje) streepje verf onder te trekken.
Eenmaal je de juiste weg hebt gevonden krijg je wel bijna om de 50m een bevestiging van de juiste route door een verfbol op de bomen.

De ververs zijn 1 keer zelf de mist in gegaan, de route volgens de bepijling loopt er anders dan hun bolletjes traject.

Na al de regen van de laatste weken ligt het parkoers er voor de moment kurkdroog bij.
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Vandaag het militairdomein gaan onveilig maken. Helaas was het na een uur al gedaan met de pret (kettingbreuk)
Het is mooie route, met enkele sjieke aangelegde heuvels. Jammer dat het soms slecht en soms teveel is aangegeven.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ben vanmiddag nog eens tot Leopoldsburg gereden met de bedoeling van de twee routes nog eens te rijden.

Vertrokken met de oranje route, deze ligt er zelfs met dit weer perfect bij. Geen modder en redelijk goed aangegeven. Slechts op sommige plaatsen moet je goed uit je doppen kijken.
Gouden regel, kijk overal goed uit naar alles wat oranje is, dan kom je er wel. :wink:

Hierna gestart met de gele route, dit is al wat anders qua modder #-o De gele route heeft dezer dagen modderige stroken genoeg, de bepijling is hier ook in orde, voor zover ik geraakt ben vandaag..

Ben moeten stoppen omdat mijn stuur los kwam, en net vandaag mijn tool niet bij #-o

Fotookes:

http://nl.pixum.be/viewalbum/?id=2076395
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

ik was er gisteren nog eens gaan rijden en qua modder viel het nog super goed mee. De modder was toch overal te ontwijken zodat het nergens echt stoempen was. Ofwel heb ik gisteren met mijn traktorbanden de boel eens goed overhoop gebaggerd, zodat het er vandaag veel vettiger was.
't is er toch al ooit veel vettiger geweest.

De laatste tijd liggen er ook wat boompjes over het parkoer wat het technisch weer een beetje interessanter maakt.

EDIT:
@kawa: ferm fotookes, 't zag er woensdag inderdaad iets vettiger uit dan dinsdag.
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Vandaag de routes in Leopoldsburg gaan doen.
Heerlijk weer om te bike vandaag vond ik.

Vooral de gele route kon mij echt bekoren. Technisch, vele klimmetjes, en vele single tracks.

een verslag en vele foto's kan je vinden op mijn website.

www.mtb-freak.be

Bram
twin
Mountainbiker

GPS Leopoldsburg

Post by twin »

Ik ben vandaag samen met Joriz en Corsa de vaste route van Leopoldsburg gaan rijden, was een plezant parcourke en het lag er redelijk bij.
Op http://www.motionbased.com kan je de route normaal gezien terugvinden. ( via trailnetwork, en dan limburg biking intikken )
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Vandaag deze route nog eens gaan rijden.

Ze hebben de bepijling (m.a.w. om de 10 bomen een verfklad en bij een wegsplitsing een pijl) nog eens vernieuwd. Verkeerd rijden zal nu zo goed als onmogelijk zijn of ge moet echt een lomp kalf zijn.
Ook de omgevallen bomen die de paden versperden in het begin van de zomer zijn opgeruimd. Ik vind dat eigenlijk wel spijtig.

Route lag er perfect bij.
Big
Mountainbiker

Post by Big »

De route is plezant om eens te doen.
Veel single tracks en weinig asfalt. Hoogte meters zijn hier wel niet.
Soms een klein klimmetje en een afdaling .......

Moet je eens gereden hebben.

Veel foto's van deze route heb ik op mijn website staan:

www.mtb-freak.be ---> Vaste routes
Post Reply