Zou het niet kunnen dat je ketting niet is ingesleten op je nieuwe tandbladen en dat deze het krakende geluid geeft?
In ieder geval, moest je ze niet meer willen gebruiken, dan wil ik ze best van je overnemen...
Groetjes
Q-rings
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Metalcat
- Mountainbiker
Hier is der nen onafhankelijken test van http://www.probike.no/rotorsystem/q-rin ... kortet.pdf.
Conclusie uit bovenstaande artikel : voor amateurs/liefhebbers is het niet significant beter/slechter omdat wij toch niet de middelen (lees meetapparatuur) hebben om die tandwielen juist te zetten, juist in functie van de maximale kracht die een fietser ontwikkelt tijdens de rotatie. Echter voor topsporters kan het wel juist die ene plaats schillen, vooral bij parcours met veel bochten/accelereren/klimmen.
Conclusie uit bovenstaande artikel : voor amateurs/liefhebbers is het niet significant beter/slechter omdat wij toch niet de middelen (lees meetapparatuur) hebben om die tandwielen juist te zetten, juist in functie van de maximale kracht die een fietser ontwikkelt tijdens de rotatie. Echter voor topsporters kan het wel juist die ene plaats schillen, vooral bij parcours met veel bochten/accelereren/klimmen.
Ik ken iemand (2 eigenlijk) die enkel het buitenste blad gemonteerd heeft op zijn volbloed HT. Hij zegt het volgende:
"Je merkt pas hoe soepel je die ovalen Q-ring rondraait als je terug schakelt op je middenste blad...Dat rond blad draait net vierkant"
Ik heb ze nu al +3000 km en vooral bij het klimmen en versnellen lijkt het allemaal heel vlotter te gaan. Ze zijn allesinds slijtvast, heel tevereden van op dat gebied. Juist het opschakelen durft wat lang duren of haperen.
"Je merkt pas hoe soepel je die ovalen Q-ring rondraait als je terug schakelt op je middenste blad...Dat rond blad draait net vierkant"
Ik heb ze nu al +3000 km en vooral bij het klimmen en versnellen lijkt het allemaal heel vlotter te gaan. Ze zijn allesinds slijtvast, heel tevereden van op dat gebied. Juist het opschakelen durft wat lang duren of haperen.
- MTB - Meer
- Mountainbiker
Post by MTB - Meer »
Ik ben die van mij dit weekend gaan testen in Dorst (technisch parcours in Nederland met veel bochten en korte klimmetjes).
Ik ben zeker ook heel positief, het verschil is echt wel te merken en ik kan ze iedereen aanraden.
Ik heb er wel redelijk lang op moeten wachten, maar het was het waard. Ik heb ze bij Bike2Build gekocht voor 150 euro.
Ik ben zeker ook heel positief, het verschil is echt wel te merken en ik kan ze iedereen aanraden.
Ik heb er wel redelijk lang op moeten wachten, maar het was het waard. Ik heb ze bij Bike2Build gekocht voor 150 euro.
-
josvantbos
- Mountainbiker
Post by josvantbos »
heb ook nog eens een vraagske over deze Q-rings
naar het schijnt kunt ge ze zetten op souplesse en op meer kracht maar wanneer staan ze op souplesse en wanneer op kracht?
bij hilset zijn deze appart te verkrijgen
44T = 79.5€
34T = 48.8€
24T = 29.7€
naar het schijnt kunt ge ze zetten op souplesse en op meer kracht maar wanneer staan ze op souplesse en wanneer op kracht?
bij hilset zijn deze appart te verkrijgen
44T = 79.5€
34T = 48.8€
24T = 29.7€
Heb mezelf Q rings aangeschaft. Ik zit wel met een e-type derr. Iemand ervaring in hoe de montage voor dit type goed te doen? En ik lees ook hiervoor dat er mensen zijn die enkel Q rings op hun midden en klein blad hebben staan. Is dat te doen? Want moest het groot blad niet passen, kan ik eentueel het groot blad vervangen door een gewoon blad en voor de twee kleinere de Q rings behouden.
ik vrees dat ze niet gaan werken met een e type, toch de buitenste niet, de middelst en kleinste zal wel gaan, maar voor de grootste zul je een gewone tandwiel moeten gebruiken, uw deraileur moet hoog genoeg kunnen anders komen de tandwielen er tegen , een e type kan je niet in de hoogte bijstellen.
kun je niet een andere voorderaileur plaatsen? wat voor frame / fiets heb je?
kun je niet een andere voorderaileur plaatsen? wat voor frame / fiets heb je?