Q-rings

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Primus
Mountainbiker

Post by Primus »

Zou het niet kunnen dat je ketting niet is ingesleten op je nieuwe tandbladen en dat deze het krakende geluid geeft?
In ieder geval, moest je ze niet meer willen gebruiken, dan wil ik ze best van je overnemen...

Groetjes
Metalcat
Mountainbiker

Post by Metalcat »

Hier is der nen onafhankelijken test van http://www.probike.no/rotorsystem/q-rin ... kortet.pdf.
Conclusie uit bovenstaande artikel : voor amateurs/liefhebbers is het niet significant beter/slechter omdat wij toch niet de middelen (lees meetapparatuur) hebben om die tandwielen juist te zetten, juist in functie van de maximale kracht die een fietser ontwikkelt tijdens de rotatie. Echter voor topsporters kan het wel juist die ene plaats schillen, vooral bij parcours met veel bochten/accelereren/klimmen.
PT
Mountainbiker

Post by PT »

Lijkt me een test met racefietsen.
Dat is toch niet helemaal vergelijkbaar met MTB.

Voor mij werken de Q-rings wel degelijk bij klimmetjes.
Het dode punt is veel minder aanwezig en dat is een groot voordeel.
Vooral bij kleine maar stijle klimmetjes merk ik dit goed.
Enne ik ben zeker geen pro
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Ik ken iemand (2 eigenlijk) die enkel het buitenste blad gemonteerd heeft op zijn volbloed HT. Hij zegt het volgende:

"Je merkt pas hoe soepel je die ovalen Q-ring rondraait als je terug schakelt op je middenste blad...Dat rond blad draait net vierkant" :drunk:

Ik heb ze nu al +3000 km en vooral bij het klimmen en versnellen lijkt het allemaal heel vlotter te gaan. Ze zijn allesinds slijtvast, heel tevereden van op dat gebied. Juist het opschakelen durft wat lang duren of haperen.
MTB - Meer
Mountainbiker

Post by MTB - Meer »

Ik ben die van mij dit weekend gaan testen in Dorst (technisch parcours in Nederland met veel bochten en korte klimmetjes).
Ik ben zeker ook heel positief, het verschil is echt wel te merken en ik kan ze iedereen aanraden.
Ik heb er wel redelijk lang op moeten wachten, maar het was het waard. Ik heb ze bij Bike2Build gekocht voor 150 euro.
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

MTB - Meer wrote:Ik heb ze bij Bike2Build gekocht voor 150 euro.
Amai das veel.

Ik heb ze voor 130€ :lol:

Bike parts 'r Us
josvantbos
Mountainbiker

Post by josvantbos »

heb ook nog eens een vraagske over deze Q-rings

naar het schijnt kunt ge ze zetten op souplesse en op meer kracht maar wanneer staan ze op souplesse en wanneer op kracht?

bij hilset zijn deze appart te verkrijgen
44T = 79.5€
34T = 48.8€
24T = 29.7€
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

Heb mezelf Q rings aangeschaft. Ik zit wel met een e-type derr. Iemand ervaring in hoe de montage voor dit type goed te doen? En ik lees ook hiervoor dat er mensen zijn die enkel Q rings op hun midden en klein blad hebben staan. Is dat te doen? Want moest het groot blad niet passen, kan ik eentueel het groot blad vervangen door een gewoon blad en voor de twee kleinere de Q rings behouden.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

ik vrees dat ze niet gaan werken met een e type, toch de buitenste niet, de middelst en kleinste zal wel gaan, maar voor de grootste zul je een gewone tandwiel moeten gebruiken, uw deraileur moet hoog genoeg kunnen anders komen de tandwielen er tegen , een e type kan je niet in de hoogte bijstellen.
kun je niet een andere voorderaileur plaatsen? wat voor frame / fiets heb je?
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

idd. Voor zover ik weet gaan deze niet met een Etype.
Post Reply