Merida TFS 900 Magura of Disc

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
jsteeno
Mountainbiker

Post by jsteeno »

Bedankt voor de info. Heeft er iemand info over de vorken? Verander ik hem naar een Reba Race of niet?
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Geen idee, ik heb een rockshox tora 318 met lockout en ik ben er heel content van (ik heb nog niet met een betere (type, merk) kunnen/mogen rijden, slechter wel)
stinodino
Mountainbiker

Post by stinodino »

Heb vorige week ook Merida TFS900 Disc gekocht. Bangelijk fietske. Er liggen wel rasechte terreinbanden op want of de weg is em nie vooruit te branden. Maar ik ben daarvoor geen goei referentie aangezien ik ne koervelo gewend ben.

Ben ook van plan om vooral in de zomer te gaan rijden in Ardennen en Frankrijk en heb daarom voor de disc gekozen. Moest ik nu ieder winterweekend in de modder liggen ploeteren, dan had ik ook zeker voor de Maguras gekozen omdat dat nog altijd een superrem is. Ik heb beide vergeleken en de remkracht is erg vergelijkbaar.

Fietshandel Saman (Wuustwezel, B) doet ne een actia van -15% op alle Merida MTBs, dus heb de mijne voor 1100 EUR gekocht... :-D
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Das geen geld voor zo'n velo zulle!
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Als je niet te veel moet opleggen voor je Reba Race zou ik deze kiezen. Ism een supervork en heeft zijn deugdelijkheid bewezen.
De Manitou vorken zijn nog niet lang genoeg in het terrein om er iets zinnings over te zeggen. Op een Reba Race kan je ook het zeer goede poplock systeem laten monteren. De Manitou's worden in 2007 wijselijk met een lock op de vork geleverd omdat de remote van 2006 (en blijkbaar hebben ze er dus nog niets op gevonden) een echt onding was.

En nu voor 15% korting op een Merida moet je geen actie afwachten in sommige winkels is dat gewoon de standaardprijs.
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Meestal is het standaard 10%, allé bij ons in de buurt toch
jsteeno
Mountainbiker

Post by jsteeno »

Ik ga de disc versie nemen. Ewa kuisen en onderhouden doe ik wel graag. En aangezien ik snel leer en graag met mijn handen werk, zal ik die disc toestanden wel snel onder de knie hebben.

Ik ga ook is horen voor de reba race, dan ben ik zeker dat ik een goede vork heb (als het prijsverschil ni te hoog is)

De prijs is 1399 euro, over een korting is er nog ni gesproken...

Morgenavond bestel ik hem =P~
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Dan zou ik niet onder de 15 gaan :wink:
jsteeno
Mountainbiker

Post by jsteeno »

Voila fietske is besteld, dinsdag zou ik hem al hebben =P~
Het is jammer genoeg zonder een Reba Race erbij. Dat was nog eens een prijsverschil van + 300 euro. Blijkbaar kost diene standaard vork maar 89 euro (het is gene met lucht of olie, maar met rubberen schijven of zoiets???) Dus da zegt al genoeg over de kwaliteit van die vork..... :(

Nu weet ik ook waarom de fiets zo bij prijs is. Enfin over een paar maanden steken we dan wel een reba race he...

Kan iemand me meer vertellen over zo'n type vorken?

Ps ik heb ma 5 % korting gekregen, maja beter als niks he
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

das toch dienen manitou, das zeker enen met lucht (kijk maar op site van manitou) en die zal ook +/- 250euro kosten hoor!

Slecht zal ze zeker niet zijn om te rijden, duurzaamheid is altijd afwachten.

op zo'n dure fiets zal men geen elastomeren meer steken hoor.
Post Reply