Geen honger in de ochtend

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Meer info over ontbijtgranen: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=119
Het muesli-ontbijt benadert de aanbreng van voedingsstoffen zoals in het gezonde broodontbijt, maar is vetarmer en energiearmer.

Image

Ik eet elke ochtend klassieke muesli met stukjes gedroogd fruit. Vezelrijk en dus lange tijd een verzadigd gevoel.

Nog een bedenking, als je voor een doordeweekse TT al moet pasta eten om het einde te halen dan moet je toch iets aan uw basisconditie doen hoor. :wink:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

fennek wrote:Meer info over ontbijtgranen: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=119
Het muesli-ontbijt benadert de aanbreng van voedingsstoffen zoals in het gezonde broodontbijt, maar is vetarmer en energiearmer.

Image

Ik eet elke ochtend klassieke muesli met stukjes gedroogd fruit. Vezelrijk en dus lange tijd een verzadigd gevoel.

Nog een bedenking, als je voor een doordeweekse TT al moet pasta eten om het einde te halen dan moet je toch iets aan uw basisconditie doen hoor. :wink:
Ik wil gewoon eens het verschil merken en dan weet ik ook effectief of er iets beter kan aan mijn ontbijt... :wink:
edi
Mountainbiker

Post by edi »

Ik heb s' morgens altijd reuze honger....
Voor mij is brood met confituur, perenstroop of honing de beste basis, natuurlijk aangevuld met elke morgen een kiwi (vit C bom). Brood bevat immers genoeg koolhydraten, zoals pasta. Normaal gezien eet ik altijd vezelrijk brood, voor een wedstrijd vermijd ik dat en eet witte pistolets...
Brood kan je ook lichter maken door te toasten....van cornflakes/muesli en havermout raakt mijn maag overhoop.
En een tip om s'morgens honger te hebben vermijd zware maaltijden na 7 uur 's avonds...en doe na het eten nog uurtje lichte training op de rollen om de spieren los te maken voor de dag erna.
Je maag zal zeker grommen 's morgens bij het opstaan....
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

Mijn favoriet = een goei mueslike met gedroogd fruit en een proteïneshake (alles met halfvolle melk) als ik voorzie dat ik minimaal een 60 tot 80 km ga trainen. Daaronder, gewoon enkel muësli + glas fruitsap of een groot glas melk met een toast of 3 en goe wat confituur en dan neem ik gewoonlijk nog een isostar reepke mee als extra bij een bevoorrading-stop onderweg.

Wel zien dat ge hetgeen je binnen-neemt ook kunt verzetten hé, want anders ben je er ni veel mee.

Ook na de inspanning ni vergeten je te verzorgen en je reserves terug aan te vullen hé :wink:
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Ik zit ook met dat probleem geen honger s'morgens :oops:
voor de rit met de bike
ik probeer ook wat cornflakes binnen te krijgen :roll:
Vooral eer ik start durf ik soms eens een
colatje te drinken 8)
ik neem ook meestal een banaan mee
Voor de rest kijk ik ook uit naar de bevoorrading #-o
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Re: Geen honger in de ochtend

Post by gamutter »

Beny wrote:
gamutter wrote:
Mister No Chaïn wrote: Iets lekker en krachtenrijk voor 's ochtends!? Of een manier om toch genoeg eten binnen te krijgen :P?
Ik eet "s morgens voor serieuze inspanning 250 gr pasta (macaroni of lasagne), met lange tanden. In de microgolf is dit klaar op 2 minuten.

Maar de energie die dat levert in vergelijking met boterhammen met peperkoek of andere toestanden is enorm. Je moet het eens proberen.
250gr lijkt mij heel veel
als je weet dat in 100gr ongekookte pasta, al tussen de 90 en 97gr koolhydraten inzitten
als ge weet dat uw maag max 60 a 70 gr kan omzetten naar uw bloed
dat de rest verloren is, en dat ge dit maar meesleurt...
100 gr ongekookte pasta weegt misschien wel ruim 200 gr bereid met bolognaise of kaassaus. Er zit heel wat water in bereide pasta.
En ik weet dat het beter naakte gekookte pasta zou zijn, maar het is zo gemakkelijk zelf opgewarmd uit een pack op zondagmorgen. Trouwens naakte pasta zou ik met nog langere tanden moeten naar binnen werken. :wink:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

voor de muesli-eters ; er is veel verschil in muesli. ik bedoel dan de voedingwaarde.
in de Colruyt is er een bepaald merk (kan er niet direkt opkomen) waarvan hij erg verzadigend is en je er een tijdhje tegen kan.

rozijnen smorgens remt ook mee de opkomende honger onderweg.
een zelfgemaakte vloeibare voedings(drank) is ook erg nuttig voor onderweg.
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

Mijne muesli is nog altijd van Kellogg's (efkes wat reclame maken, hehe), veel keuze in de muesli's en qua voedingswaarde ok. :wink:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

je bedoeld de kelloch cornflakes?? #-o

bv de Muesli van in de Aldi, is qua voedingswaarde vrij goed. al is die van in de Colruyt (kan nog niet op het merk komen, maar kzal is jkijken) wel heel goed.

een 8-tal maanden heb ik nog eens een test gelezen over granen / mueslis.
qua voedingswaarde scoorde die van de aldi scoorde 3e plaats, dat ene uit de coluyt zat er ver boven op de 1e plaats.. die van de lidl pas 6e (veel snippers en 'restanten?'.
prijs /kwalteit gezien lag die van de aldi het beste, die andere was bijna 2,5x duurder.
gewoonlijk neem ik van de Aldi en meng de 2 soorten onderling, dan sojamelk erin, laten trekken, en opeten bij een glas versgeperst rode pompelmoessap. het vlees van de pompelmoes eet ik uiteraard ook mee op, de schel was ik heel goed, bijt deze geheeld stuk om zo de natuurlijke stoffen die erin zitten vrij te krijgen (erg bitter, je moet er wat voor over hebben :lol: )
vervolgens gaat de rest van de schel de vuilbak in eenmaal het meest nuttige eruit is. (word niet ingeslokken, voor degene die het wil weten)
en dan nog een kleine banaan achterna na de muesli, en we kunnen weer uren verder.

voor onderweg op lange duurtrainingen of lange duur-weerstandtraining maak ik zelf vloeibare voeding, + een gelleke voor onderweg als reserve.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Sunn xtreme wrote:je bedoeld de kelloch cornflakes?? #-o

bv de Muesli van in de Aldi, is qua voedingswaarde vrij goed. al is die van in de Colruyt (kan nog niet op het merk komen, maar kzal is jkijken) wel heel goed.
Ik koop "Jordans Natural Muesli" in de Colruyt.

Image

Wat de voedingswaarden betreft kan je gewoon de verpakking raadplegen om een vergelijking te maken.

Of op het web: http://www.jordans-cereals.co.uk/page.asp?partid=46
Post Reply