Ik ga overstappen naar schijfremmen, dus moet ik ook een nieuw wielsetje hebben. Nu rijd ik met de Crossmax SL waarvan ik zeer tevreden ben. De nieuwe SLR is ook echt mooi, maar is deze wel volledig zijn zwaar prijskaartje waard? (675 euro) Hier heb ik waarschijnlijk ook ander mooi spul voor!
Wat vind ik belangrijk?
1 Licht lopen van de naven
2 Duurzaamheid lagers en body
3 Totaalgewicht wielset
4 Stijfheid wielset
5 Rijden met NoTubes
Lichte maar degelijke topwielen (Mavic SLR, XTR, DT Swiss..)
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik ben zeer hard aan het twijfelen over de XTR wielen, het prijskaartje scheelt niet veel van de SLR, maar je hebt wel stijvere wielen die je zeer makkelijk zelf kan onderhouden.
- Barny
- Mountainbiker
Aha, Sun Ringlé dirty flea naven, amper 30gr zwaarder dan de DT 240s
Deze staan op mijn ander wielset en draaien ook super.
De body geeft ook een geweldig geluid in vrijloop
De achternaaf heeft dan nog als voordeel dat je met gewone minitools je body kan demonteren en onderhouden (makkelijk op meerdaagsen)
Over een duurtest kan ik nog niks zeggen (nog te weinig km's mee gedaan) maar volgens mijn lbs scoren ze zeer goed op gebied van levensduur.
Deze staan op mijn ander wielset en draaien ook super.
De body geeft ook een geweldig geluid in vrijloop
De achternaaf heeft dan nog als voordeel dat je met gewone minitools je body kan demonteren en onderhouden (makkelijk op meerdaagsen)
Over een duurtest kan ik nog niks zeggen (nog te weinig km's mee gedaan) maar volgens mijn lbs scoren ze zeer goed op gebied van levensduur.
- Rock Rider
- Mountainbiker
-
wannesvda
- Mountainbiker
Gelukkig doet lui zijn geen pijn...Rock Rider wrote:Hoeveel kost zo'n setje van die XTR wielen?
http://www.bike2build.nl/artikel.php?pr ... epid=00003
-
wannesvda
- Mountainbiker
Ten eerste: het gaat om het principe, er zijn sites genoeg.kenny wrote:Das de vorige versieWannes VdA wrote:Gelukkig doet lui zijn geen pijn...Rock Rider wrote:Hoeveel kost zo'n setje van die XTR wielen?
http://www.bike2build.nl/artikel.php?pr ... epid=00003
Ten tweede: de nieuwe staan eronder, dus hou maar op met dat wijsneuzerige gedoe, ok?