pijnlijk ijskoude voeten
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- stan 1
- Mountainbiker
- Location: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen
Ik gebruik deze ook al voor het 2de seizoen, aantrekken doe ik met een schoenlepel, uitrekken is een kwestie van de velcro goed los te doen , de rest is kinderspel.
De zolen beginnen wel te kraken, maar dat verschijnsel had ik met andere shimano schoenen ook al, daarom zijn mijn andere schoenen sidi.
grtz
De zolen beginnen wel te kraken, maar dat verschijnsel had ik met andere shimano schoenen ook al, daarom zijn mijn andere schoenen sidi.
grtz
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
ik heb deze nu ook al enkele tochten gebruikt, die shimano SH-MW02 schoenen...
Ik moet zeggen dat ik er nog geen hinder van ondervonden heb hoor... Ik ben tot nu toe zeer tevreden...
Ik vind het een aanrader...

Ik moet zeggen dat ik er nog geen hinder van ondervonden heb hoor... Ik ben tot nu toe zeer tevreden...
Ik vind het een aanrader...
-
gaatje
- Mountainbiker
Heb ze gisteren ook gaan halen, Hopmans €89.
Juist terug van trainingstocht, toch wel in een plas van 40cm voetje aan de grond moeten zetten, gevolg 17 druppels naar binnen gelopen. Wel een groot verschil met gewone schoentjes, dan zou ik en emmerke kunnen vullen.
Thuis beide sokjes even nat van 't zweet.
Juist terug van trainingstocht, toch wel in een plas van 40cm voetje aan de grond moeten zetten, gevolg 17 druppels naar binnen gelopen. Wel een groot verschil met gewone schoentjes, dan zou ik en emmerke kunnen vullen.
Thuis beide sokjes even nat van 't zweet.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
zou ik eens mogen weten hoe je die onderhoudt? Al ooit eens meegedraaid in de wasmachine? Of nie?marge wrote:Aan- en uittrekken is ook geen probleem bij mij. Gebruik ze nu al 1 jaar (dus anderhalve winter) en ze zijn nog steeds waterdicht hoor.
Hoe droog je die makkelijk?
- marge
- Mountainbiker
Als ze erg vuil zijn, eerst aan de afspuitstand met de lans afspuiten. Thuis hou ik ze nog eens onder de kraan en was ze (nat) met de zachte kant van een schuursponsje tot al het vuil eraf is. Ik probeer wel om op te letten en zo de binnenkant niet nat te maken. Daarna droog ik ze af met een badhanddoek. Het enige die nog nat is, is die 'sok'. Daarom zet ik ze nog 1 nacht voor de kachel.Rock Rider wrote:zou ik eens mogen weten hoe je die onderhoudt? Al ooit eens meegedraaid in de wasmachine? Of nie?marge wrote:Aan- en uittrekken is ook geen probleem bij mij. Gebruik ze nu al 1 jaar (dus anderhalve winter) en ze zijn nog steeds waterdicht hoor.
Hoe droog je die makkelijk?
In de wasmachine zou ik ze zeker niet stoppen. Ten eerste omdat de temperatuur langdurig te hoog kan zijn (40°) en zo je waterdichtheid naar de vaantjes helpt (het zelfde met sealskinz handschoenen - niet doen !!!!), maar ook omdat de binnenkant zeer moeilijk droog te krijgen is. Ze kosten ook ietsje teveel om ze als gewone turnpantoffel in de wasmachine te stoppen.
- lok 36000
- Mountainbiker
Het drogen van zo'n schoenen doe je best met kranten papier. Dit zuigt al het water op. Na enkele uren krantenpapier wel eens vervangen want als het verzadigd is kan het geen water meer opnemen natuurlijk. Indien nodig zelfs nog een derde keer krantenpapier insteken. Ook mag je het geen te harde proppen maken van het papier; enkel licht verfrommelen want er moet lucht tussn zitten.
lok 36000 wrote:Het drogen van zo'n schoenen doe je best met kranten papier. Dit zuigt al het water op. Na enkele uren krantenpapier wel eens vervangen want als het verzadigd is kan het geen water meer opnemen natuurlijk. Indien nodig zelfs nog een derde keer krantenpapier insteken. Ook mag je het geen te harde proppen maken van het papier; enkel licht verfrommelen want er moet lucht tussn zitten.
De truk met krantenpapier werkt bij mij ook goed. Vaak zet ik mijn schoenen bij droog weer gewoon buiten (in het zonnetje) en dan afborstelen met een handborstel.