07/01/07 - Herentals

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Joven
Mountainbiker

Post by Joven »

Er waren meer dan 2000 inschrijvingen . Zijn er 2 ernstig gevallen 1 man 1 vrouw waarbij iemand sleutelbeen gebroken heeft .
Davyke
Mountainbiker

Post by Davyke »

Ja twas plezant hoewel ik toch ook na de bevoorrading niet meer vooruit kon. Weer te lang stil gestaan daar en dan nadien die zware grond op. Dat deed zeer! Toch ook maar na bijna 40 kilometer gewoon naar huis gereden omdat ik weeral (2e keer op 2 maand of zo) een spaak kapot heb gereden achteraan. Volgens mij ben ik te zwaar :)D

Ook even gepraat met iemand (toen ik wachtte op menne maat) aan de poort van het domein met een Cube Eigenaar waarvan zijn versnellin achteraan was afgebroken. Maar dat komt wel goed denk ik. Leek niet zo heel erg.
Kagge
Mountainbiker

Post by Kagge »

Toer van 60 km afgereden , zeer goede toertocht en zeker in het militair domain. Ik heb er wen een ree door de prikkeldraad zien lopen (vermoedelijk opgeschrikt door al dat bike geweld). Kwestie van moddergehalte moet ik zeggen dat de tourtocht van de 45 km redelijk droog was, degene die kozen voor de 60 zoals ik die werden getrakteerd op een stukje modder worstelen, deze uitbreiding op de 45 was eigenlijk de standaard van de bloso toer van herentals. Leuk om de hellinkjes en de afdalinkjes eens in de blubber te bestijgen en af te dalen.
Toch wel wat valpartijen gezien , wel zonder ernstig gevolg. In Grobbendonk militair domein was het leuk biken.
Bevoorrading flink in orde , ook de tweede bevoorrading was goed, afpijling in orde, kortom goede toertocht.
Zalig vond ik het om in de namidag in mijn luie zetel naar het veldrijden te zien. Klein idee hoe die gasten moeten stoempen (vond wel dat ze te lang en teveel moesten lopen (meer duatlon aan het worden) maar we wijken af.
Proficiat organisatoren , zal er zijn in de zomer.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Had eigenlijk een afspraak met"snelle Luc" voor Axel om 9 uur!
Beetje overslapen en dan maar naar Herentals voor den groten toer!
Gestart tegen ong. 10u20',zodat het al redelijk rustig was op't parcours!
t'Was al 5 jaar geleden dat ik deze tt nog eens meereed.
En het moet gezegd; het blijft de moeite om verrre verplaatsing te doen!
Ik heb het mij niet beklaagd deze te doen(fietsken wel)!
Prachtige omloop in het militaire domein......en zo goed als droog daar!
Daarna een langere wegverplaatsing naar de volgende boszones!
t'Werd alsmaar zwaarder met de afstand en de fysiek staat ook nog niet op punt om 3 uur vol door te gaan,maar we klagen niet!
Eerste 2 uur aan strak tempo de kop gedaan met iemand die ik inhaalde,maar even sterk bleek te zijn!
Door een technisch probleem deze persoon moeten laten rijden,maar t'vet was toen al van de soep toen,en de motivatie daalde per modderstrook en per km.
Met vaste vork gereden en viel vrij hobelig uit,ondanks de vele modderstroken nog vele harde boomwortels voorgeschoteld gekregen!
Tevreden over mijn banden:voor Mich.wildgripper front lite S en achter Swalbe black shark mud. =D>
Niet tevreden over afsuitstand(was lang rijtje schuiven om 13 u30' voor 2 spuitslangetjes) :evil:
Dan maar met vuile fiets terug om niets te missen van het Bk modderploeteren,t'was daar precies veel erger dan hier? #-o
Juist rond op 3 uur voor den groten toer,een half uurtje meer dan in zomerse omstandigheden denk ik?
Merriejane
Mountainbiker

Post by Merriejane »

[quote="MOOZ"]man, man, man!!!!!
wa was het toch wé stoempen op sommige plaatsen, echt ploeteren hé.[/quote]

Waart gij diegene die onderweg tegen ons (2 dames) zei: "nie stilvallen, blijven stoempen!"?
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

Twas goe en nog is goe, zoals steeds daar hé. Voor hen met de versleten remblokskes, probeer de 3-componenten remblokjes is die op de markt zijn, ideaal voor op en af geleuter met remmen en voor in de ardennen.

2e bevoorrading voorbij gereden, geen goesting om te stoppen, had het net lekker warm.

En zoals ik al zei en ook las vanuit de organisatie, ben tegen 10u00 vertrokken en heb nergens last van gehad, alles vlotjes verlopen.

Cya van de zomer op de korte versie, want dan is die 65km er ni bij :wink:
de vallende mountainbiker
Mountainbiker

Post by de vallende mountainbiker »

TITTYMAN wrote:Twas goe en nog is goe, zoals steeds daar hé. Voor hen met de versleten remblokskes, probeer de 3-componenten remblokjes is die op de markt zijn, ideaal voor op en af geleuter met remmen en voor in de ardennen.

2e bevoorrading voorbij gereden, geen goesting om te stoppen, had het net lekker warm.

En zoals ik al zei en ook las vanuit de organisatie, ben tegen 10u00 vertrokken en heb nergens last van gehad, alles vlotjes verlopen.

Cya van de zomer op de korte versie, want dan is die 65km er ni bij :wink:
3 componenten remblokjes??zijn dat van die "harde" remblokjes...ik heb zo eens harde blokjes gehad maar die sleten mijn velg uit...als het die niet zijn wens ik wel meer info over die 3 componentenblokjes(eventuele site om ze eens te bekijken/vergelijken/kopen)...want nu rijd ik met die zachte maar tijdens de marathons in de ardennen is da om de 2 ritten vervangen...dus ik sta open voor vernieuwing :wink:

mvg
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

Nowp, niet hard.

Ik heb een try-out gedaan op aanraden van een vriend die ze een maand of 4 geleden mocht proberen van zijn fietsenman en hij had ze al langer op zijn koersfiets, maar nu waren ze ook uit voor de mtb van die specifieke leverancier.

Normaal waren na een deftige training met wat op en af in slecht weer mijn blokken altijd op omdat ik altijd vrij zachte blokken gebruikte vanwege de goede remkwaliteit.

Hier heb ik vorige week na 2 maanden mijn achterste blokken nog maar pas vervangen op mijn mtb. Ze bestaan uit 1/3 zacht, 1/3 medium en 1/3 hard (ook 3 kleuren). Velgen slijten zeker niet uit, maar ik zal je wel de link doorsturen in een pb ofzo straks, want die info heb ik thuis liggen. :wink:
de vallende mountainbiker
Mountainbiker

Post by de vallende mountainbiker »

TITTYMAN wrote:Nowp, niet hard.

Ik heb een try-out gedaan op aanraden van een vriend die ze een maand of 4 geleden mocht proberen van zijn fietsenman en hij had ze al langer op zijn koersfiets, maar nu waren ze ook uit voor de mtb van die specifieke leverancier.

Normaal waren na een deftige training met wat op en af in slecht weer mijn blokken altijd op omdat ik altijd vrij zachte blokken gebruikte vanwege de goede remkwaliteit.

Hier heb ik vorige week na 2 maanden mijn achterste blokken nog maar pas vervangen op mijn mtb. Ze bestaan uit 1/3 zacht, 1/3 medium en 1/3 hard (ook 3 kleuren). Velgen slijten zeker niet uit, maar ik zal je wel de link doorsturen in een pb ofzo straks, want die info heb ik thuis liggen. :wink:
oke,ik ga die wel eens bekijken dan....weet uwe baas trouwens dat gij forumt op uw werk... :evil: :evil: :evil: :wink:
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

Lol, wacht, kzal het hem is vragen.

Blablabla, tis ok (voordeel dat ge uw eigen baas zijt hé :lol: ).
Post Reply