Transalp Challenge 2003
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
Motorgirl74
- Mountainbiker
Adidas transalp challenge
Post by Motorgirl74 »
Vorige week mijne fiets gestolen geweest
, direkt nen nieuwen gaan kopen (Decathlon Rockrider 8.2)én een uitnodiging gekregen bij de aankoop om samen mee te doen met een redelijk goed coureurke aan de Transalp Trophy . Ik: mtb is passie maar heb nog niet veel ervaring, wel redelijke fiets-conditie en nog geen marathons mee gereden. Ik twijfel enorm maar het lijkt me de kans van mijn leven. Heb 1 jaar om te trainen. Heeft iemand ervaring met deze marathon? Zou het te doen zijn of is het zottenwerk? Is er iemand in omgeving Roeselare-Moorslede die af en toe mee wil trainen of ev. eens samen marathon wil meedoen?Groetjes, Caro
- A d r i
- Mountainbiker
Re: Adidas transalp challenge
Als je mijn gedacht vraagt, ga je wat meer dan een jaar nodig hebben, maar als je van uitdagingen houdt...Motorgirl74 wrote:Vorige week mijne fiets gestolen geweest, direkt nen nieuwen gaan kopen (Decathlon Rockrider 8.2)én een uitnodiging gekregen bij de aankoop om samen mee te doen met een redelijk goed coureurke aan de Transalp Trophy . Ik: mtb is passie maar heb nog niet veel ervaring, wel redelijke fiets-conditie en nog geen marathons mee gereden. Ik twijfel enorm maar het lijkt me de kans van mijn leven. Heb 1 jaar om te trainen. Heeft iemand ervaring met deze marathon? Zou het te doen zijn of is het zottenwerk? Is er iemand in omgeving Roeselare-Moorslede die af en toe mee wil trainen of ev. eens samen marathon wil meedoen?Groetjes, Caro
Er zijn trouwens nog geen inschrijvingen voor de Transalp voor volgend jaar geopend, dat gebeurt pas vanaf de jaarwisseling naar 2004, en die eerst binnenstuurt , eerst maalt. Dus waar je die uitnodiging voor gehad hebt, lijkt me fishy business???
Re: Adidas transalp challenge
No problem...! Ik heb enkele weken geleden de Transalp gereden met maar een half jaar training! Meer zelfs, ik ben een jaar geleden voor het eerst op een fiets gesprongen. Een jaar geleden wist ik zelfs nog niet wat de Transalp was... Van juli 2002 tot december sporadisch een toertochtje op zondag en vanaf januari tot juni 2003, 4 dagen in de week trainen.Motorgirl74 wrote:Vorige week mijne fiets gestolen geweest, direkt nen nieuwen gaan kopen (Decathlon Rockrider 8.2)én een uitnodiging gekregen bij de aankoop om samen mee te doen met een redelijk goed coureurke aan de Transalp Trophy . Ik: mtb is passie maar heb nog niet veel ervaring, wel redelijke fiets-conditie en nog geen marathons mee gereden. Ik twijfel enorm maar het lijkt me de kans van mijn leven. Heb 1 jaar om te trainen. Heeft iemand ervaring met deze marathon? Zou het te doen zijn of is het zottenwerk? Is er iemand in omgeving Roeselare-Moorslede die af en toe mee wil trainen of ev. eens samen marathon wil meedoen?Groetjes, Caro
-
Guest
Post by Guest »
Mij gedacht, met een basisconditie mag dat absoluut geen probeem zijn. Ben pas op 01.01.2003 serieus beginnen te trainen (4-5x per week) maar wel de planning strikt volgehouden.
Met als belangrijkste resultaat dat ik vandaag op mijn laatste training voor de Cristalp mijn 16-jarige zoon in de vernieling gereden heb
(maar dat is dan ook een wegpussy geworden).
Met als belangrijkste resultaat dat ik vandaag op mijn laatste training voor de Cristalp mijn 16-jarige zoon in de vernieling gereden heb
- Epic
- Mountainbiker
@Motorgirl: Transalp Trophy, bedoel je niet Crocodile Trophy? Vergeet ook niet dat het verschil met je partner niet te groot mag zijn (zowel fysiek als mentaal).
Zo'n transalp rij je toch maar uit als je "van nature" aanleg hebt en veel traint, anders ga je daar waarschijnlijk dikwijls sterven.
Zelf ga ik alles in het werk stellen om me in te schrijven voor de TAC2004 en mocht dit toch niet lukken doe ik Transrockiets, iig volgend jaar doe ik één van beide. Ben nu al een hele tijd intensief aan't trainen (10+u/week) en met wat geluk rij ik dat daar uit zonder al te veel afzien. Groot probleem is eigenlijk een gemotiveerde teampartner te vinden, da's niet zo makkelijk als verwacht
Zo'n transalp rij je toch maar uit als je "van nature" aanleg hebt en veel traint, anders ga je daar waarschijnlijk dikwijls sterven.
Zelf ga ik alles in het werk stellen om me in te schrijven voor de TAC2004 en mocht dit toch niet lukken doe ik Transrockiets, iig volgend jaar doe ik één van beide. Ben nu al een hele tijd intensief aan't trainen (10+u/week) en met wat geluk rij ik dat daar uit zonder al te veel afzien. Groot probleem is eigenlijk een gemotiveerde teampartner te vinden, da's niet zo makkelijk als verwacht
- Epic
- Mountainbiker
Er is bij mij totaal geen competitiedrift voor zo'n TAC, uitrijden en genieten is de bedoeling. Een doe-het-zelf Transalp is natuurlijk plezant maar ook een organisatorische ramp volgens mij, ik heb die van Thierry en Kris gevolgd en die blijken veel te voet gedaan te hebben - dan nog liever de wedstrijd, hoor.
-
Motorgirl74
- Mountainbiker
Post by Motorgirl74 »
hello Adri, efkes replikeren op je mailtje.Ten eerste, die persoon die me uitgenodigd heeft is een collega. Hij heeft voor het eerst gehoord van de TA toen hij een wedstrijd in Italie reed. Hij had al aan een andere collega gevraagd of ie zijn partner wou zijn maar die zag da niet zitten. Zeg me nu eens wat daar zo fischy aan is
? Ik kick op uitdagingen en we zien wel wat het wordt. Maar ik denk dat het heel tof zou zijn als twee collega's van een zelfde bedrijf aan zo'n wedstrijd kunnen meedoen. Daar wil ik wel eens voor tot het uiterste gaan. En wat die inschrijvingen betreft, dat brengt hij wel in orde, hij is beroepsrenner. Misschien tot in de TA... :D
- A d r i
- Mountainbiker
nee, de TA is niks voor mij , ik ben niet graag afhankelijk van een ander (de partner) het fishy gedeelte is dat er hier precies al gedaan wordt alsof je al ingeschreven bent en kunt vertrekken volgend jaar in juli, en dat is dus NIET zo. Zelfs een beroeps zal het niet gemakkelijk hebben, tenzij het een top-MTBker is of ceurze :DMotorgirl74 wrote:hello Adri, efkes replikeren op je mailtje.Ten eerste, die persoon die me uitgenodigd heeft is een collega. Hij heeft voor het eerst gehoord van de TA toen hij een wedstrijd in Italie reed. Hij had al aan een andere collega gevraagd of ie zijn partner wou zijn maar die zag da niet zitten. Zeg me nu eens wat daar zo fischy aan is? Ik kick op uitdagingen en we zien wel wat het wordt. Maar ik denk dat het heel tof zou zijn als twee collega's van een zelfde bedrijf aan zo'n wedstrijd kunnen meedoen. Daar wil ik wel eens voor tot het uiterste gaan. En wat die inschrijvingen betreft, dat brengt hij wel in orde, hij is beroepsrenner. Misschien tot in de TA... :D