Roken en toertochten

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
w84me
Mountainbiker

Post by w84me »

GT wrote:Ok, belachelijke vergelijking nummer #######.
Je moet er maar eens naast zitten????????

En die "belachelijke" vergelijking, dat gaat voor alles op he
ge hebt altijd voor en tegenstanders en de standpunten verschillen altijd
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

lucc wrote:Willen we dan ineens ook kinderen maar verbieden in de wagen ??
Hoeveel zie je niet dat moeders of vaders meer bezig zijn met hun kroost inde wagen te kalmeren ( zien ze meestal nog achterom tijdens het rijden)of het er van op de heupen krijgen.
Voor een goed begrip, ik trek nu wel van leer maar enkel omdat het alleen de rokers zijn die worden aangepakt.
Nog zo iets, heroineverslaafden zouden hun vervangmiddel gratis kunnen krijgen ( de sukkelaars) rokers moeten hun ontwenmiddelen ook zelf betalen , en vermits iedereen het toch als een verslaving aanziet waarom dan weer twee maten en twee gewichten
Als ik mij niet vergis zijn loszittende kinderen verboden in de wagen, ik heb ook 2 klein mannen en die zal je NOOIT het varken zien uithangen in de wagen, of het moet zijn dat ze dit vastgegordeld in de autostoel of maxi-cosi doen, maar dat zal dan wel héél beperkt zijn.

Dus hier gaat jouw vergelijking eigenlijk niet op, vermits er hiertegen immers een wet is (dat sommige mensen het dan toch nog doen is natuurlijk hun zaak, hetzelfde voor mensen die toch nog gsm'en in de wagen).

En over die heroïne verslaafden hun spuiten, daar heb je gelijk dat er 2 maten en gewichten zijn. Naar mijn mening moesten zowel rokers als heroïne verslaafden zelf opdraaien voor hun ontwenning. Want anders kan iemand met overgewicht ook de samenleving laten opdraaien voor zijn liposuctie en maagring, niet dus.

By the way, hoe schandalig is het dat heroïne verslaafden hun ontwenningsspuiten krijgen, terwijl mensen met pakweg hepatitis C (zoals een familie lid van mij) volledig zelf moeten opdraaien voor hun peperdure inspuitingen.

Maar kom, we zijn hier redelijk off-topic aan het gaan.
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

Rikske wrote:
lucc wrote:Willen we dan ineens ook kinderen maar verbieden in de wagen ??
Hoeveel zie je niet dat moeders of vaders meer bezig zijn met hun kroost inde wagen te kalmeren ( zien ze meestal nog achterom tijdens het rijden)of het er van op de heupen krijgen.
Voor een goed begrip, ik trek nu wel van leer maar enkel omdat het alleen de rokers zijn die worden aangepakt.
Nog zo iets, heroineverslaafden zouden hun vervangmiddel gratis kunnen krijgen ( de sukkelaars) rokers moeten hun ontwenmiddelen ook zelf betalen , en vermits iedereen het toch als een verslaving aanziet waarom dan weer twee maten en twee gewichten
Als ik mij niet vergis zijn loszittende kinderen verboden in de wagen, ik heb ook 2 klein mannen en die zal je NOOIT het varken zien uithangen in de wagen, of het moet zijn dat ze dit vastgegordeld in de autostoel of maxi-cosi doen, maar dat zal dan wel héél beperkt zijn.

Dus hier gaat jouw vergelijking eigenlijk niet op, vermits er hiertegen immers een wet is (dat sommige mensen het dan toch nog doen is natuurlijk hun zaak, hetzelfde voor mensen die toch nog gsm'en in de wagen).

En over die heroïne verslaafden hun spuiten, daar heb je gelijk dat er 2 maten en gewichten zijn. Naar mijn mening moesten zowel rokers als heroïne verslaafden zelf opdraaien voor hun ontwenning. Want anders kan iemand met overgewicht ook de samenleving laten opdraaien voor zijn liposuctie en maagring, niet dus.

By the way, hoe schandalig is het dat heroïne verslaafden hun ontwenningsspuiten krijgen, terwijl mensen met pakweg hepatitis C (zoals een familie lid van mij) volledig zelf moeten opdraaien voor hun peperdure inspuitingen.

Maar kom, we zijn hier redelijk off-topic aan het gaan.

Proficiat,doe zo verder! maar ik merk wel dat je eerder uitzondering bent dan regel...

Daan
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Gisteren na de TT van Dudzele was het een verademing om in de cafetaria te komen. En gisterenavond ben ik dan samen met mijn vrouw en zoon iets gaan nuttigen in de Pizza Hut, en ook daar valt het op hoe aangenaam het is zonder rook.

Ik denk, dat de rokers vlug genoeg gaan beseffen dat dit nog zo slecht niet is. Maar ik kan me natuurlijk vergissen hé :wink:
Last edited by i-Mac on Sun 07 Jan 2007 17:36, edited 1 time in total.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Daan18 wrote:Proficiat,doe zo verder! maar ik merk wel dat je eerder uitzondering bent dan regel...

Daan
Merci hé, Daan :wink: .
Guest

Post by Guest »

Tis leuk om hier te zien hoe jullie de ene slechte gewoonte met de andere proberen te rechtvaardigen.
Het spelletje van "ja maar en die dan" is geloof ik uit mijne kindertijd.

Iedereen heeft het recht om te roken en iedereen heeft ook het recht om niet mee te hoeven roken. Als we eens vanuit dat standpunt zouden beginnen redeneren.

Welk recht heeft de roker in pacht om te denken dat hij de niet roker mag hinderen met zijn gewoonte?
Geen, het gaat uiteindelijk om het fatsoen om rekening te houden met de wensen en noden van onze medemens.

Welk recht heeft de niet-roker in pacht om de roker te veroordelen als ziekteverspreider?
Een aantal wazige onderzoeken die gevoed worden door de angst van de mensen. Dus ook op dat gebied weinig recht.

Dus we komen weer terug bij onze stelling en blijkbaar raken we er onderling niet uit. Dus komt big brother overheid ons te hulp en verbied het roken gewoon.

Het gaat hier niet om gezond of ongezond, maar over overlast en respect voor mekaars noden en dan is het naar mijn mening toch eenvoudig. Diegene die de overlast veroorzaakt moet zich aanpassen.
Net zoals wij op een toertocht bepaalde paden niet mogen berijden, net zoals wij op onze trainingsrit rekening moeten houden met andere weggebruikers. Net zoals wij ons vuil niet mogen achterlaten en niet mogen schreeuwen tegen wandelaars e.d.

En dan nog ff de lijn sigaret versus bier.... Er is nog gene geweest die mij heeft gedwongen om een glas leffe tegen mijn goesting leeg te drinken ( dat kan trouwens ook niet, heb daar altijd goesting in :lol: :lol: )

En laten we eerlijk zijn, na zo een rit gaan je longen toch goed open en smaakt een pafje toch zeker zoveel beter. :drunk: :drunk: :drunk:

Laat die mensen roken, maar laat de overlast buiten.
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

de bedoeling is toch dat iets doet aan je conditie en en sporten en zo en dan rookje en breek je zeker 3/4 er weer van af nutteloos en das is geld weg gooien roken ik rook niet joehoe
lastigen
Mountainbiker

Post by lastigen »

laat het ons zo stellen : de rokers gaan op hun gemak naar buiten terwijl de andere zich volgieten met bier en dan hebben de twee partijen evenveel aan hun conditie gewerkt :P :P :P

en als ik me niet vergis zal het pakje siga. terug duurder worden en tegen 2008 mag er ook niet meer gerookt worden op café, dus één goede raad aan de mensen die nog roken
:evil: :evil: jongens probeer te stoppen er zijn genoeg middelen en anders ga je maar hulp vragen , er zijn er genoeg die je willen helpen
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

als ik stop met roken, zou ik dan beter rijden? misschien toch iets om te overwegen.
Post Reply