06/01/07 Lichtervelde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rutten
Mountainbiker

Post by Rutten »

Dus tegen alle reactie in toch in lichtervelde gestart, (ben altijd een beetje tegendraads) en al bij al viel deze tocht goed mee. Het slechte weer heeft deze toch lastig genoeg gemaakt. Eerste 6-7 km inderdaad vele gewone weg, maar vanaf Gits voldoende off road stroken waarbij enkele echt zwaar wegens de vele modder. Bij dit weer is dit voor mij zekers voldoende, maar ik kan me voorstellen dat indien dit parcour droog ligt, het zeker iets meer mag zijn.
Al bij al me toch geamuseerd in de modder, het was geen supertocht maar deze zo afbreken zoals sommige hier hebben gedaan vind ik wel iets overdreven.
Misschien zijn we iets te verwend geraakt.
Bij leven en welzijn tot volgend jaar
Verbaclo
Mountainbiker

Post by Verbaclo »

Ik vond het inderdaad ook een geslaagde tocht, lang getwijfeld waar ik ging starten maar koos dan toch maar voor de tocht dicht bij huis. Niet al te veel volk. Maar dat is dan ook eens leuk. Niet moeten wachten om af te spuiten en dergelijke. Het parcours was best zwaar maar dit zal wel veel te maken hebben met de weersomstandigheden van de laatste weken. De bevoorradingen waren goed, met heerlijke en verse groentensoep aan de tweede bevoorrading =D> . De reacties van deze week waren dus niet helemaal terecht [-X .
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

wielemans wrote:Denk eerder dat de organisatie niet weet wat een p.c. is.In lichtervelde bedraagt het achterlijkheidsquofficient immers 3,2 op de schaal van Richter wat 4 x hoger is dan het Europese gemiddelde.Pas op de mensen zijn er heel braaf en sympathiek hoor!
Iemand die graag lacht zal morgen wel de weg naar Lichtervelde vinden...
:evil: :( Wielemans, ook kwade tongen verpesten ons leefmilieu!
Jouw opmerkingen vind ik allesbehalve!
Moest ik een mod. zijn, dan lig je al onmiddellijk van het forum!
Bianchi--Driver
Mountainbiker

Post by Bianchi--Driver »

De afwezigen hadden nogmaals ongelijk zoals ze het soms zo mooi verwoorden. Kheb toch meegedaan vandaag en kheb me kostelijk geamuseerd. De weeromstandigheden hebben veel goedgemaakt, want door de regen kwamen de offroadstukken serieus zwaar te liggen en dat compenseerde de km's op de baan. De bevoorrading en bepijling was ook in orde. Als het volgend jaar weer regent kom ik zeker terug af 8)
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Voor ik hier nog enkele opmerkingen krijg over 'onterechte kritieken' over deze tocht, wil ik toch nog op enkele zaken wijzen.

-Het was geenszins mijn bedoeling deze tocht (compleet) af te breken. Ik denk ook niet dat ik dat gedaan heb.

- Ik heb de tocht zelf niet gereden, maar twee jaar geleden wel in dezelfde weersomstandigheden met een gelijkaardig parcours. De offroadstroken lagen toen en vandaag dus ook perfect: zwaar tot zeer zwaar. Ik had dat in bovenstaande berichten ook duidelijk vermeld: bij slecht weer heb je leuke offroadstroken. Dat iedereen zich daar mee heeft geamuseerd, kan ik alleen maar toejuichen. Ik zou me er zelf ook op geamuseerd hebben.

- Ik heb een zo objectief mogelijke beschrijving van het parcours proberen te geven. Niemand kan ontkennen dat er toch nog veel asfalt in zat. (Gits, aanloop naar cyclocross en naar het Veld) Ik denk dat het offroadgehalte niet boven de 30% lag, maar ik kan me vergissen. Voor mij persoonlijk is dat te weinig, ook al is het slecht weer. Elk zijn eigen smaak natuurlijk.

- Ik ben verheugd om te horen dat de organisatie zelf er fors op is vooruitgegaan. Goede bepijling, bikewash, bevoorradingen, ... Ik kan dit alleen maar toejuichen en ben tevreden dat de Flandria er op vooruitgegaan is. =D>

Nu nog wat werken aan het parcours en ik kom misschien ook weer terug, want voor mij is het parcours nog altijd van het grootste belang.
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

katrien20 wrote:
wielemans wrote:Denk eerder dat de organisatie niet weet wat een p.c. is.In lichtervelde bedraagt het achterlijkheidsquofficient immers 3,2 op de schaal van Richter wat 4 x hoger is dan het Europese gemiddelde.Pas op de mensen zijn er heel braaf en sympathiek hoor!
Iemand die graag lacht zal morgen wel de weg naar Lichtervelde vinden...
:evil: :( Wielemans, ook kwade tongen verpesten ons leefmilieu!
Jouw opmerkingen vind ik allesbehalve!
Moest ik een mod. zijn, dan lig je al onmiddellijk van het forum!

Dat zegt misschien heel veel over Mr Wielemans, maar ja je hebt altijd van die zelfingenomen kwallen die een "achterlijkheidscoëfficiënt" (hij kan het trouwens niet eens goed spellen, zooo slim is Mr Wielemans :lol: )hebben dat klinkt zoals een bel :-D
marge
Mountainbiker

Post by marge »

ik heb vandaag noodgedwongen ook deze TT gereden. 'Noodgedwongen' want Dudzele genoot mijn voorkeur. Maar deze morgen moest ik werken (geen probleem) maar mijn vrouw werd vandaag opgeroepen om om 16 u 45 ook te moeten werken (wel probleem). Dudzele was dus niet meer te doen.
Eerst en vooral dit: Lichterveldenoare heeft het hier eigenlijk allemaal perfect en objectief verwoord. =D> =D>
Ook op basis van mijn ervaring vorig jaar trok ik met weinig verwachtingen naar deze TT. De eerste kilomter zijn een TT onwaardig. Na een klein ofroadstuk (t.h.v. de Stegelstraat) kwam de 2e offroad er pas kilometers later (Gits). Ook op het einde was het asfalt vreten om richting Torhout (de Griete ?) te geraken.
Toegegeven de offroad was mede door het slechte weer en door het feit dat ik pas om 13u15 uur gestart ben en alles dus al in de prut is gereden, fun fun fun. Glijden en zwieberen en toch de bike perfect onder controle hebben. Daarvoor doen we het. Het was lang geleden dat ik de kleine plateau nog nodig had. Zo nu en dan een slijktochtje mag er best wel wezen. Enig groot nadeel voor mij: ik ben een brildrager. Bij iedere offroadstrook begon de bril aan te dampen. Op sommige momenten was mijn zicht nihil en moest ik noodgewongen voet aan de grond zetten om de bril mooi te maken. Aan al diegenen die nu met tips afkomen van "ge moet er dreft op doen, of tandpasta of ge moet er op spugen...." Dat help allemaal geen kl***n !!! .Ik had nochtans drie zakdoeken bij om de bril proper te maken maar op den duur zijn die allemaal nat. Maar dit geheel ter zijde natuurlijk.
Terug naar de tocht. Op het einde toch nog vele bikers voorbijgestoken (de wind stond in het nadeel op het einde en -toegegeven je paseert ook veel minder geoefenden die de kleine afstand deden). En hoewel ik toch gene pannenkoek ben toch maar een gemiddelde van 19,44 (vorig jaar 20,59). Het was heel lang geleden dat het gemiddelde onder de 20 lag. Het toont toch wel aan vind ik dat deze TT (vandaag) niet te onderschatten was.
Jammer dat toen ik terug kwam ik geen stempel meer kon krijgen (rond 15 u 30) op mijn BBR-kaart. De 'bonzen' waren al naar huis. Nochtans kon je inschrijven tot 14 u 00. Ook mensen van de organisatie hadden geen stempel bij zich.

[-X [-X [-X
Kort samengevat: als ze de lange stukken asfalt kunnen onderbreken en als het kattenjongen regent is deze TT best leuk.
punischer
Mountainbiker

Post by punischer »

Deze morgen ook afgezakt naar lichtervelde en ik moet zeggen dat ik ,als organisator van toertochten in Diksmuide,het niet begrijp en het van een enorm laag niveau vind wat die wielemans(trouwens een diksmuideling)allemaal uitkraamt .Beste meneer wielemans,wees blij dat er mensen zijn die veel van hun vrije tijd in zo een organisatie steken en een beetje respect zou hier zeker welkom zijn en ik kan u nu al zeggen dat je op onze tochten niet meer zal moeten starten!
@Organisatie:jullie gaan er ieder jaar op vooruit!! Doe zo voort!!!!!!!!!!
moddereter
Mountainbiker

Post by moddereter »

Heb deze tocht ook gereden in de namiddag en stelde vast dat het parcours en de organisatie er toch wel op verbeterd zijn.
Aanvankelijk gestart voor de 40km in de regen en ook de eerste splitsingen gevolgd maar op het laatste ben ik toch maar afgedraaid want ik had koud en het ploeteren had het ook al vrij lastig gemaakt en 's anderendaags was er nog de rit in Snellegem ook.
twee bevoorradingen op 40 km heb ik nog niet veel gezien, bikewash ok, boterham en goede bepijling, nu nog wat meer sleutelen aan parcours en het wordt een goede organisatie.
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

tzou misschien geen slecht idee zijn om wat modder te gooien naar iedere toertocht, want modder op het parcours kunnen we altijd gebruiken, nietwaar.

Back to my roots voor Lichtervelde gekozen en kheb mij kostelijk geamuseerd. Ginder aangekomen dacht ik dat ik bij een thuiswedstrijd van cercle brugge toekwam, want ik denk niet dat ik 30 auto's telde om 8u30.

De combinatie van veel asfalt en zware offroads is ook ne keer wat anders en uiteindelijk een goede intervaltraining, zeker voor diegenen die ook een wegcarrière plannen.

Maar het belangrijkste punt: kheb in de modder in Gits een grijze kilometerteller gevonden, waarvan ik het merk al vergeten ben. Deze kan natuurlijk ook afkomstig zijn van de TT van Gits, maar moest het de uwe zijn: kheb hem, nobel als ik ben, afgegeven aan organisatie Lichtervelde.

Ciao
Post Reply