Xt kettinge en Sram powerlink?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Xt kettinge en Sram powerlink?

Post by jocca »

Hallo,

net bezig met de voorbereidingen van een weekendje ardennen, en ik zie dat mijn sram ketting naar de knoppen is (schakel geplooid).
Nu vertrek ik vrijdag voor een weekendje en ik kan geen nieuwe ketting meer gaan kopen. Ik heb hier wel nog een XT ketting liggen (met nog geen 500 km gebold - wel gebroken tijdens een tocht). Is het mogelijk om die XT te gebruiken met een sram powerlink? Indien ja, heeft dit gevolgen voor de sterkte van het geheel?

groeten
GT
Mountainbiker

Post by GT »

Doen!

Kan geen kwaad, en het werkt.
IceCube
Mountainbiker
Location: Cube Ltd Race, full XT, Reba, Avid Elixir 9, Mavic CrossTrail, NN/RR

Post by IceCube »

Ik rij al een half jaar rond met een XT ketting (HG93) waar ondertussen 2 powerlinks inzitten. En inderdaad, geeft helemaal geen problemen.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

ondertussen de XT ketting er terug opgestoken, denk van er de winter mee door te rijden en dan volgend jaar nieuwe ketting en cassette te kopen. Kzou graag een nieuwe ketting aanschaffen, maar op een oude cassette heeft dit weinig zin, en nu een nieuwe sram spider cassette kopen vindt ik te vroeg want de huidige heeft slechts 500 km gebold (ketting trouwens ook, maar die is paraplu geplooid ... vraag mij niet hoe dat kan komen)
Jo[ke]
Mountainbiker

Post by Jo[ke] »

Heeft de powerlink niet te veel speling met een Shimano ketting?
Nooit problemen bij grote krachtinspanningen?
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Nope, dat is geen enkel probleem.
Jo[ke]
Mountainbiker

Post by Jo[ke] »

Eigenlijk is het dan een pure verkoopstechniek van SRAM om te zeggen dat deze Powerlink enkel bij SRAM kettingen gebruikt mag worden???

Ze doen daar bij SRAM bijna ofdat je gaat verongelukken als je dat dingetje bij een Shimano ketting gebruikt!
Gulske
Mountainbiker

Post by Gulske »

Hier hetzelfde: 2 kettingen van shimano, en beiden voorzien van sram-powerlink. Tot nu toe nog geen problemen.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Jo[ke] wrote:Ze doen daar bij SRAM bijna ofdat je gaat verongelukken als je dat dingetje bij een Shimano ketting gebruikt!
Dat soort zinnen zijn bijna standaard.
Zo mag je met een GP batterijoplader ook enkel GP batterijen opladen, mag je enkel een Polar borstband gebruiken bij een Polar hartslagmeter, ...enz
Met andere woorden niets van aantrekken in dit geval.
Jo[ke]
Mountainbiker

Post by Jo[ke] »

O.K. dankjewel!
Dan ga ik ook snel zo'n powerlink halen, want telkens nieuwe stiften steken is ook niet goedkoop én niet zo gezond voor de ketting!
Post Reply