Hallo,
net bezig met de voorbereidingen van een weekendje ardennen, en ik zie dat mijn sram ketting naar de knoppen is (schakel geplooid).
Nu vertrek ik vrijdag voor een weekendje en ik kan geen nieuwe ketting meer gaan kopen. Ik heb hier wel nog een XT ketting liggen (met nog geen 500 km gebold - wel gebroken tijdens een tocht). Is het mogelijk om die XT te gebruiken met een sram powerlink? Indien ja, heeft dit gevolgen voor de sterkte van het geheel?
groeten
Xt kettinge en Sram powerlink?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
ondertussen de XT ketting er terug opgestoken, denk van er de winter mee door te rijden en dan volgend jaar nieuwe ketting en cassette te kopen. Kzou graag een nieuwe ketting aanschaffen, maar op een oude cassette heeft dit weinig zin, en nu een nieuwe sram spider cassette kopen vindt ik te vroeg want de huidige heeft slechts 500 km gebold (ketting trouwens ook, maar die is paraplu geplooid ... vraag mij niet hoe dat kan komen)
Dat soort zinnen zijn bijna standaard.Jo[ke] wrote:Ze doen daar bij SRAM bijna ofdat je gaat verongelukken als je dat dingetje bij een Shimano ketting gebruikt!
Zo mag je met een GP batterijoplader ook enkel GP batterijen opladen, mag je enkel een Polar borstband gebruiken bij een Polar hartslagmeter, ...enz
Met andere woorden niets van aantrekken in dit geval.