06/01/07 Lichtervelde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

lambikske wrote: okee mannen lichtervelde is geen supertocht ,maar uiteindelijk doen ze toch ook ieder jaar de moeite om IETS te organiseren en dit met een minimum aan vrijwilligers ,je moet weten dat er serieus wat georganiseerd word door WTC Flandria maar dan meer op gebied van wegkoersen en dat ze daaral hoge toppen scoren,
dus voor de enkelen die telken jaren de moeite doen om deze tocht te organiseren CHAPEAU
Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat de Flandria niet al heel wat heeft georganiseerd. Vooral de Wielerclub (niet de wielertoeristenclub die de mtb organiseert) is eer zeer verdienstelijke organisatie. Over de WTC kan ik minder meespreken daar ik niet op de weg rij. Over hun initiatieven op dat vlak doe ik dus geen uitspraak.

Uiteraard verdient iedereen die een TT wil organiseren een welgemeende proficiat. Daarom zal ik tochten ook nooit helemaal afbreken. Ik weet dat er veel werk achter zit. Je kan echter niet ontkennen dat de ene organisatie al wat meer moeite doet dan de andere en deze organisatie springt op dat vlak er niet echt uit. Niet slecht, maar dat is ook alles. De wintertocht valt nog mee, maar ik heb steeds de indruk dat hun zomertocht (april) er alleen maar gekomen is om geld in de kas te krijgen en niet uit liefde voor de mtb.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Rutten wrote:Net mailtje gekregen waarschijnlijk van iemand uit organisatie, of uit de streek die meld dat de tocht zou zijn aangepast en men een andere richting uitrijdt.
Die andere richting beperkt zich grotendeels tot het omdraaien van de tour die de laatste twee jaar werd gereden. Er zit wel een nieuwe strook in. Deze middag met de wagen eens rondgereden om te kijken hoe men nu gaat rijden. (Door ziekte kan ik morgen zelf niet rijden, maar ik ging toch naar Dudzele gaan)

Vanuit de sporthal gaat men naar de wegel achter het slachthuis, daarachter hebben de we de splisting 20 - 30/40. Voor de grote afstand zijn we dan op de weg gezet voor kilometers en kilometers asfalt om in de omgeving van Dominiek Savio (Gits) te belanden. Daar krijgen we private weg, de boomgaard die in Gits (dec) ook werd aangedaan en een aansluitende voetweg. In de omgeving van de Bras krijgen we nog een lange zware modderstrook. Dan volgt de eerste bevoorrading.

Daarna steken we de spoorweg over, krijgen we een pittige helling in de Ridderstraat en een doorgang via het Bloso-parcours door de Huwynsbossen. Raar maar waar, enkel het stuk tussen de Ridderstraat en de Beverenstraat wordt aangedaan. Het mooie stuk tussen de Beverenstraat en de Steenovenstraat wordt gewoonweg genegeerd [-X . Daarna volgt de 't Goed ter meerschweg (ca 800m en bij wijlen zwaar), heel wat baan en twee kleinere offroadstukken. Ondertussen moet wel de ring overgestoken worden. Even opletten dus. Ook de 20 sluit hier na veel asfalt weer aan. Even verder opnieuw een splitsing, 20/30 - 40. De 40 krijgt een brug over de autosnelweg (wel pittige klim), maar vooral veel baan om na een lang stuk langs de Oude Heirweg een voetweg aan te doen die op het cyclocrossparcours uitkomt. Mooi zwaar stuk. Daarachter nog een korte offroadstrook, maar opnieuw vooral veel baan om weer aan te sluiten op de 20/30. Via een laatste offroadstrook door meersgrond, een nieuwe kleine helling en wat baan wordt de tweede bevoorrading bereikt.

Daarna krijgen we de Molenbinnenweg, een lange voetweg. Dan opnieuw veel baan richting Veld. Pas op de Griete een eerste lange zware voetweg, dan volgt nog de Jan Verzikkelstraat en twee korte voetwegen bij de Veldkapel. Groenhove is in het zicht, maar we keren toch terug naar het centrum van Lichtervelde. De 40 doet hier plots nog een nieuwe strook aan, een offroadlus wellicht, maar sluit direct weer aan bij de andere afstanden. Zij krijgen nog Papens putten en op het laatste nog de Kruiseboomweg en de Essestraat waar wegenwerken bezig, waardoor de baan open ligt.

Kortom, 18 of 21 offroadstroken (3x2 aansluitende stroken). De meeste liggen door de regen en de ondergrond behoorlijk zwaar en modderig. Het water stond op de meeste slagen. Voor de rest véééééééél baan en wat gemiste kansen. Een rit dus voor beginnende bikers of snelheidsrijders, maar die zullen de wat zwaardere offroadstroken er wel moeten bijnemen. Doordat het zo zwaar ligt, zullen de meeste rijders zich misschien toch wel amuseren.

Door ziekte kan ik morgen niet rijden, maar ik zou toch naar Dudzele gegaan zijn, hoewel de tocht nu zelfs voor mijn deur passeert.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Wel Lichterveldenaere,ge zou beginnen denken dat gij in de organisatie zit.
Zo'n duidelijke uitleg. =D> =D>
Van veel TT's krijgen we dat niet eens. :-? :-?
En de organisatie heeft nog niets van dit forum gehoord zeker??? #-o #-o
wielemans
Mountainbiker

Post by wielemans »

Denk eerder dat de organisatie niet weet wat een p.c. is.In lichtervelde bedraagt het achterlijkheidsquofficient immers 3,2 op de schaal van Richter wat 4 x hoger is dan het Europese gemiddelde.Pas op de mensen zijn er heel braaf en sympathiek hoor!
Iemand die graag lacht zal morgen wel de weg naar Lichtervelde vinden...
georgesm
Mountainbiker

Post by georgesm »

wielemans wrote:Denk eerder dat de organisatie niet weet wat een p.c. is.In lichtervelde bedraagt het achterlijkheidsquofficient immers 3,2 op de schaal van Richter wat 4 x hoger is dan het Europese gemiddelde.Pas op de mensen zijn er heel braaf en sympathiek hoor!

Ohgodtekes toch
lambikske
Mountainbiker

Post by lambikske »

wielemans wrote:Denk eerder dat de organisatie niet weet wat een p.c. is.In lichtervelde bedraagt het achterlijkheidsquofficient immers 3,2 op de schaal van Richter wat 4 x hoger is dan het Europese gemiddelde.Pas op de mensen zijn er heel braaf en sympathiek hoor!
wat een reactie
hopelijk is het gemiddeld IQ in diksmuide toch wat hoger

en het gaat hier toch over den toertocht of heb ik het mis
l200
Mountainbiker

Post by l200 »

vanmorgen deze gereden,en ik vond het een leuke tocht.ik snap eerlijk gezegd niet waarom enkele personen deze tocht afbreken [-X
johanc
Mountainbiker

Post by johanc »

Deze ochtend de 40 km gereden en daarna het luske vanaf de 2e controle nog eens herdaan. De tocht viel eigenlijk goed mee. Duidelijke uitpijling, 2 bevoorradingen, goede afspuitplaats met juiste druk op slangen, vlotte inschrijving MAAR inderdaad veel road. De off-road stroken waren soms pittig maar overal goed te doen. Moesten ze hier en daar een alternatief vinden (en deze zijn er) voor de lange road-stukken dan kan het een leuke tocht worden. De streek rond de Heihoek/Gits is heuvelachtig en daardoor best leuk. De streek rond 't veld heeft pittige off-road stukken.

Ps. Manivelle was losgekomen aan de 1e bevoorrading en ik werd voorbeeldig geholpen !!

Johan C.
m-biker
Mountainbiker
Location: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride

Post by m-biker »

niet hier ook nog eens beginnen hé Wielemans... [-X [-X
je hebt al voldoende je kuren getoond op wielertoerist.be! #-o :roll:
Z8rijder
Mountainbiker

Post by Z8rijder »

idd veel on-road...
maar de zware offroad stukken maken heel wat goed !
heb echt afgezien op sommige stukken !!!
we waren vuil, nat én bezweet...:
dus genoten !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Post Reply