Hoe noemt dat eigenlijk precies, zo'n sok of iets in die aard dat je over je kader doet, tussen de voorste en achterste tandwielen, om het te beschermen tegen je ketting ?
en wat is de prijs van zo iets ?
is dat makkelijk te vinden in de winkel ?
veel nut ? of weg gesmeten geld ?
zo'n sok of iets
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Heb er mij deze week ook eentje aangeschaft, voor ne euro of 8 kunt ge ni sukkelen.
Zo'n sticker heb ik ook gehad maar kreeg toch putjes in de liggende achtervork. En vooral het geluid van de ketting die daarop slaat irriteert mij behoorlijk!
Zo'n sticker heb ik ook gehad maar kreeg toch putjes in de liggende achtervork. En vooral het geluid van de ketting die daarop slaat irriteert mij behoorlijk!
- Mountain-Newbie
- Mountainbiker
Post by Mountain-Newbie »
Vandaag ook zo'n lizzard-ding gekocht. Voor dat geld kunt ge idd niet sukkelen.Mister No Chaïn wrote:Heb er mij deze week ook eentje aangeschaft, voor ne euro of 8 kunt ge ni sukkelen.
Ik heb da ook al gehoord hoor, maar de ervaring leert mij dat met Lizard Skin veel beter is dan zonder, want als ik na het rijden de lizard skin weg neem is er totaal geen modder op de demper zelf, alles ligt er vanboven op. Ik ben er zeker van dat ik zonder bescherming veel sneller slijtage op de demper zou hebben...scott wrote:Mij hebben ze verteld dat als ge de lizardskin over de achterdemper trekt met overvloedige modder, het nadeliger is voor den demper. Dan kan het vuil niet zo goed weg en blijft de modder schuren tussen de bescherming en den demper. Want vuil komt er altijd tussen.
Zoals je kan zien, wordt door de geometrie van mijn fiets de modder rechtstreeks op de demper 'gedeponeerd' Ik kan het gebruik van een Lizard Skin op de demper alleszins aanraden....

Grtz