zo'n sok of iets

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
beebap
Mountainbiker

zo'n sok of iets

Post by beebap »

Hoe noemt dat eigenlijk precies, zo'n sok of iets in die aard dat je over je kader doet, tussen de voorste en achterste tandwielen, om het te beschermen tegen je ketting ?

en wat is de prijs van zo iets ?
is dat makkelijk te vinden in de winkel ?
veel nut ? of weg gesmeten geld ?
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

lizard skin / chainstay protector
weinig geld
heel veel nut
As get ni vindt bij uwe FB zoekt ge beter nen andere, teken dat hij ni in MTB is geinteresseerd..
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Wel veel mooier als ge daar zo een carbon of transparante patch op kleeft.
Werkt denk ik even goed... maar ik vind het veel mooier omdat (de transparante dan toch) bijna onzichtbaar blijft :wink:
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

The OM wrote:Wel veel mooier als ge daar zo een carbon of transparante patch op kleeft.
Werkt denk ik even goed... maar ik vind het veel mooier omdat (de transparante dan toch) bijna onzichtbaar blijft :wink:
Vind toch niet dat dat even goed werkt als een lizard skin.
Guest

Post by Guest »

Inderdaad, de patch geeft echt niet zoveel bescherming tegen lakschade en een mooie chainstay van Lizardskin oogt toch best aardig vind ik zelf.
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Heb er mij deze week ook eentje aangeschaft, voor ne euro of 8 kunt ge ni sukkelen.

Zo'n sticker heb ik ook gehad maar kreeg toch putjes in de liggende achtervork. En vooral het geluid van de ketting die daarop slaat irriteert mij behoorlijk!
Mountain-Newbie
Mountainbiker

Post by Mountain-Newbie »

Mister No Chaïn wrote:Heb er mij deze week ook eentje aangeschaft, voor ne euro of 8 kunt ge ni sukkelen.

Zo'n sticker heb ik ook gehad maar kreeg toch putjes in de liggende achtervork. En vooral het geluid van de ketting die daarop slaat irriteert mij behoorlijk!
Vandaag ook zo'n lizzard-ding gekocht. Voor dat geld kunt ge idd niet sukkelen. :wink:
StOoPkEn
Mountainbiker

Post by StOoPkEn »

Ik gebruik dat trouwens ook om mijn achterdemper te beschermen tegen de soms overvloedige modder...
Grtz
scott
Mountainbiker

Post by scott »

Mij hebben ze verteld dat als ge de lizardskin over de achterdemper trekt met overvloedige modder, het nadeliger is voor den demper. Dan kan het vuil niet zo goed weg en blijft de modder schuren tussen de bescherming en den demper. Want vuil komt er altijd tussen.
StOoPkEn
Mountainbiker

Post by StOoPkEn »

scott wrote:Mij hebben ze verteld dat als ge de lizardskin over de achterdemper trekt met overvloedige modder, het nadeliger is voor den demper. Dan kan het vuil niet zo goed weg en blijft de modder schuren tussen de bescherming en den demper. Want vuil komt er altijd tussen.
Ik heb da ook al gehoord hoor, maar de ervaring leert mij dat met Lizard Skin veel beter is dan zonder, want als ik na het rijden de lizard skin weg neem is er totaal geen modder op de demper zelf, alles ligt er vanboven op. Ik ben er zeker van dat ik zonder bescherming veel sneller slijtage op de demper zou hebben...
Zoals je kan zien, wordt door de geometrie van mijn fiets de modder rechtstreeks op de demper 'gedeponeerd' Ik kan het gebruik van een Lizard Skin op de demper alleszins aanraden....

Image

Grtz
Post Reply