Dolomiti Superbike
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Dolomiti Superbike
Ik heb mij vorige week ingeschreven voor deze chrono.Deze gaat door op zondag 8 juli in het italiaanse dorp Niederdorf(Villa Bassa).Wij zijn die periode met verlof in deze streek,en zo heb ik besloten om eens deel te nemen.Heeft er iemand ervaring met deze tocht?Alle tips zijn welkom!
schoon verslag ,bmweke.En een goede tijd gereden ook.
Het jaar dat de tocht stilgelegd is zat ik 100 km verder in de 3-länder giro in Nauders.(ik geloof begin juli 2004)Deze wegchrono gaat normaal over de Stelvio maar is toen ingekort vanwege de sneeuw.
Ik heb nog maar weinig ervaring met mountainbike chrono's.Ik rijd al wel een 3-tal jaar toertochten met een cyclocrossfiets en heb me sinds enkele maanden een mtb aangeschaft.In Pécrot reed ik onlangs mijn eerste chrono.Het was een pittig tochtje maar natuurlijk niet te vergelijken met de dolomiti.De Marmotte en de vélomédiane in La Roche staan ook reeds op mijn palmares.En vorig jaar reed ik de 100-cols tocht.Dit was ook een prachtige toer.Meer dan 4000 km over alle hoogste toppen in Frankrijk langs meestal verkeersluwe wegen.Een echte aanrader voor alle avonturiers.Men mag wel rekenen op 25 à 30 dagen fietsen met bagage.
Het jaar dat de tocht stilgelegd is zat ik 100 km verder in de 3-länder giro in Nauders.(ik geloof begin juli 2004)Deze wegchrono gaat normaal over de Stelvio maar is toen ingekort vanwege de sneeuw.
Ik heb nog maar weinig ervaring met mountainbike chrono's.Ik rijd al wel een 3-tal jaar toertochten met een cyclocrossfiets en heb me sinds enkele maanden een mtb aangeschaft.In Pécrot reed ik onlangs mijn eerste chrono.Het was een pittig tochtje maar natuurlijk niet te vergelijken met de dolomiti.De Marmotte en de vélomédiane in La Roche staan ook reeds op mijn palmares.En vorig jaar reed ik de 100-cols tocht.Dit was ook een prachtige toer.Meer dan 4000 km over alle hoogste toppen in Frankrijk langs meestal verkeersluwe wegen.Een echte aanrader voor alle avonturiers.Men mag wel rekenen op 25 à 30 dagen fietsen met bagage.
-
Magura
- Mountainbiker
- Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Mooie tocht als geheel:
Parcours vond ik vorig jaar wat minder: wat veel asfalt en te weinig technische stukken. Dit jaar zou er weer in omgekeerde richting worden gereden zoals vroeger.
Omgeving = prachtig.
Bevoorradingen = zeer goed.
Organisatie = zeer goed.
Vorig jaar gestart in't laatste startblok (nummer > 4000) en uiteindelijk gefinisht in 6h36, 152e algemeen, 19e categorie.
Parcours vond ik vorig jaar wat minder: wat veel asfalt en te weinig technische stukken. Dit jaar zou er weer in omgekeerde richting worden gereden zoals vroeger.
Omgeving = prachtig.
Bevoorradingen = zeer goed.
Organisatie = zeer goed.
Vorig jaar gestart in't laatste startblok (nummer > 4000) en uiteindelijk gefinisht in 6h36, 152e algemeen, 19e categorie.
http://www.bikehotel.com/xxl/_area/4631 ... index.htmlcdc wrote:Kan zijn dat 'k met mijn vriendin daar in de buurt ga zijn deze zomer rond die tijd en zou deze dan ook willen meepikken. Iemand die wat info kan geven omtrent logement ed in de buurt?
de laatste 2 jaar tijdens de marathon daar overnacht... SUPER
op een goeie 5 km van de starlocatie, licht bergop tot daar dus heel goed voor al wat op te warmen
na de marathon bergaf terug uitbollen
Gelukkig waren we al een paar dagen ervoor daar en hebben we het parkours en streek verkend. Prachtige streek trouwens.uniek mooi parkours.