Canyon

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Jeec426
Mountainbiker

Post by Jeec426 »

alle wijziging in plannen.

heb alles eventjes goed overdacht en gezien mijn max budget van 1500 euro ga'k voor de grand canyon 7.0 gaan. Dan heb ik toch nog wat geld over voor kledij en de pedalen. Dat heb ik tot nu toe een beetje verwaarloosd en wat ben je met een goeie fiets als je door de kou niet deftig kan rijden :roll: :roll: :roll:

Je kan de canyon dus eigenlijk bestellen en dan indien je hem niet wil annuleren??

Hoe komt deze toe? moet die nog worden ineen gestoken of kan je hem ergens kant en klaar gaan afhalen?

Ik ben 1m90 dus zal voor het L frame gaan veronderstel ik. XL is voor mensen vanaf 1m95 heb ik me laten vertellen.

'k ga het ook is uitmeten met die tool op de site.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Hier zie je hoe hij aan komt en wat je nog moet doen. http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 33&start=0

Ivm je maat : laat dit aan Canyon over. De frames vallen kleiner uit. Ik heb 3 weken met een Large gereden en dat was goed te doen. Nu heb ik een Medium.
Annuleren gaat zolang ze er niet aan begonnen zijn. Succes er mee!
2W offroader
Mountainbiker

Post by 2W offroader »

Hallo,

Ik ga een Grand Canyon 6.0 kopen (schone fiets goed uitgerust en bij prijs!). Ik heb juist een email naar Canyon Benelux gestuurd. Ik had twee vragen voor het bestellen:
- ze vragen uw klanten nummer maar die heb ik niet (ik weet niet waar ik die moet vinden).
- bij de PPS kan je de spacer veranderen (de hoogte van uw stuur eigenlijk) maar bij de bestelprocedure is dat niet meer te zien... dus ik vraag me af op welke hoogte ze het zette of kan je die als klant zelf kiezen (zowals bij de PPS).

Dat waren de enige struikelblokken bij de bestelling denk ik (behalve dat de maat Large niet in stoch is :( )
Verder is andere ervaringen van recente Canyon eigenaars welkom !
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Als je geen klantnummer hebt, moet je die ook niet ingeven.
Ivm PPS, geen idee. Bij mij vroegen ze of ik eerder een sportieve houding heb, of comfortabel.
Nico_1977
Mountainbiker

Post by Nico_1977 »

ivm die PPS.. als je bij PPS al je maten en gewichten ingevuld hebt dan kan je die saven.
Bij Bikedetails rechts kan je dan de zitpositie instellen samen met de spacers... Nu weet ik niet of die info mee genomen is als je op die knop opslaan klikt..

Anders moet je even bellen met canyon Benelux hij kan je denk ik wel verder helpen.
2W offroader
Mountainbiker

Post by 2W offroader »

Ik heb hem besteld en inderdaad ik moest geen klantennummer geven.
Canyon heeft me gezegt dat iedere fiets met 1,5 cm aan spacers komt onder het stuur als standaard. Ze zeggen erbij dat je daarna naar eigen keuzen nog kunt veranderen. Maar ge kunt het dan niet hoger zetten want dan is die buis van het voorvork afgezaagd op die hoogte... Ik zal maar afwachten totdat ik volgende week die brief krijg, dan weet ik ongeveer wanneer ik hem kan verwachten.

Ook gevraagd of ze zwarte spaken wouden opzetten maar dat doen ze niet, spijtig...

Echt al aan het aftellen :-)
2W offroader
Mountainbiker

Post by 2W offroader »

Mijn bestelling is pas klaar binnen 17 weken. Dat is wel heeel lang. Hopelijk ist de moeite waard. Ze zeggen erbij dat het ook minder lang kan duren maar ook langer...
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Fons Jena wrote:Mijn bestelling is pas klaar binnen 17 weken. Dat is wel heeel lang. Hopelijk ist de moeite waard. Ze zeggen erbij dat het ook minder lang kan duren maar ook langer...
Welk model hebt ge besteld?
Nico_1977
Mountainbiker

Post by Nico_1977 »

Fons Jena wrote:Mijn bestelling is pas klaar binnen 17 weken. Dat is wel heeel lang. Hopelijk ist de moeite waard. Ze zeggen erbij dat het ook minder lang kan duren maar ook langer...
Amai.. ik wens je veel geduld toe, maar alvast proficiat met je goeie keuze , het zijn ferm fietskes.. al zeg ik het zelf.
:wink:
2W offroader
Mountainbiker

Post by 2W offroader »

Ik heb de Grand Canyon 6.0 besteld (mijn budget was 1000 euro maar met eggbeater pedalen (en schoenen) en andere accessoires zal het wel ietske meer zijn).
Post Reply