No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Effe fotoke erbij :wink:
balphydus
Mountainbiker

Post by balphydus »

ben net 18 en rijd NOG niet met auto, geef mij maar ne snelle vlo (scaleke)

Toch bedankt voor den bijnaam madskatingcow :-D

Balphydus (aka jonnhy) :lol:
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

balphydus wrote:ofwel altijd slechte banden , ofwel te agresief rijden? zal dat laatste wel zijn, vermits ik graag nekeer snel optrek (ex-bmx racer)
Ik denk niet dat je banden sneller slijten als je snel optrekt, eerder van een paar keer te veel en te hard in de remmen te gaan.
Sommige banden gebruiken ook gewoon een zachter rubber, deze zullen dus sneller slijten dat andere banden.
Maar geven wel betere grip :wink:
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

madskatingcow wrote:Je kan ook speciale ventielen kopen (zoals bij de Eclipse kits) - nu standaard met de Crossmax SLR's geleverd - waarvan je de binnenzijde kan verwijderen. Plaats je dan de compressor erop heb je een groter debiet ten opzichte van het debiet van een gewoon ventiel en lukt het gegarandeerd. Prutsen met een binnenband is dan niet meer nodig :drunk:
dus volgens jullie ligt het niet aan de banden zelf ?
zeepsop helpt toch enkel om de band makkelijker op de velg te krijgen ?
dat is dus geen probleem, het is het probleem dat een zijde van de band mooi in zijn groef ligt (dankzij binnenband) maar de andere rand ligt in het midden van de velg, dus de luvht die ik erin pomp komt daar gewoon onderdoor .
Die ventielen kun je die al bij den lbs verkrijgen, of online bestellen ?
En ik dacht da notubes makkelijker was :oops:
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Chimaera,bij mij willen die Schwalbe's vouwbanden ook met zeer veel moeite op komen te liggen.Het is natuurlijk geen oplossing maar dat is waarom ik geen Schwalbe's meer koop.Ik neem geen lepeltjes mee of zo als ik ga fietsen,dus ik trek mijn banden met de vingers over de rand.Maar als ik het zo lees vermoed ik dat je toch met een sopje gaat moeten werken en eens even in het rood moet gaan pompen(indien je handmatig op druk zet) :lol: Zoniet compresseurke d'rbij en geduld.Eens ie erop ligt en een paar dagen op druk staat,zal het waarschijnlijk de volgende keren wel beter gaan.
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Hier staat het ventiel dat je nodig hebt :

Image
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

:wink: thanx guyz, we zullen het zo eens proberen. waar is zo'n ventiel los verkrijgbaar want tis te stom om voor zo'n 2 ventielekes, 2 sets te kopen hé ? tsal wel met de voetpomp worden want kheb gene compressor. #-o #-o #-o .

grtz.
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Informeer is bij Barracuda. Hilset verkoopt eveneens zulke ventielen van NoTubes.
Thompe
Mountainbiker

Post by Thompe »

Als ik zo de prijs eens bekijk van de Notubes vloeistof dan merk ik op dat er een serieus verschil zit wanneer je direct een 1liter fles koopt.

http://www.bike2build.nl/artikel.php?pr ... epid=00489

Nu vraag ik mij af hoe het dan zit met de houdbaarheidsdatum.
Ik zou dit product willen gebruiken om bij het begin van het seizoen mijn 1 paar UST banden te voorzien van stuff en dan [-o< gespaard te blijven van lekken voor de rest van het seizoen.

Dit zou mij wel eens kunnen lukken want ik ben nog nooooit =D> plat gevallen met de mtb en dit met biba's.

Concreet: als ik de bottel notubes zorgvuldig afsluit kan ik dat dan een jaar of drie/vier bewaren?
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Een tijdje terug heb ik op het forum een filmpje gevonden waarin men een band met nagels en schroevendraaiers bewerkt zonder dat deze lek gaat. Ik kan het nimeer terugvinden. Iemand die dat filmpje nog heeft?
Post Reply