Garantie Epic bij Fietsen ***
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Special Eyes friend
- Mountainbiker
Garantie Epic bij Fietsen ***
Post by Special Eyes friend »
Ik kocht op 18 oktober 2006 een Epic Disc mod. 2006. Bij thuis komst zag ik dat er een klem bovenaan mijn Juicy remklauw van de achterste rem ontbrak. Ik belde de man op. Volgens hem had dit onderdeel totaal geen nut. Op de vraag of Specialized fietsen leverde met nutteloze onderdelen kon hij niet antwoorden. Hij stuurde uiteindelijk het klemmetje op. Op de site van Sram las ik dat die klem dient om je remblokken op hun plaats te houden.... Na 1 rit diende ik al terug te gaan omdat mijn crankstel speling had. Volgens hem was ik "te zindelijk". Uiteindelijk een nieuwe gekregen met een gans verhaal dat hij nooit een nieuw zal krijgen van Specialized.
Na een 6tal ritjes zit er speling op mijn achterbrug. Ik neem contact op met de fietswinkel met de vraag of ik mag langs gaan om het te herstellen.
Krijg ik doodleuk onderstaande mail :
hallo.
ja geen probleem wat deze herstelling doe ik niet direct daarvoor moet de fiets hier blijven want je weet nooit of je een of meerdere lagers moet vervangen en telkens moet je alles weer demonteren want je voelt de speling niet altijd met de hand. Ook zou ik willen zeggen dat er op de lagers geen garantie is omdat deze ook kunnen stuk gaan van te hard aantrekken van de bouten en je ook niet kan zeggen of de lagers een paar maanden of een paar jaar oud zijn en deze normaal gezien nooit na een paar maanden stuk gaan. Dit nog nooit meegemaakt met een epic binnen het jaar.Prijs per lager 12,5€ waarshijnlijk zullen er 2 moeten vervangen worden indien er al speling op zit. ik laat je dit liever weten voor je komt want er zijn waarschijnlijk dealers dichter in de buurt.
Dus met andere woorden "trek uw plan"
Dank u voor de goeie service fietsen **** uit *******. Het leukste is nog dat hij zijn eigen tegenspreekt : nooit meegemaakt met een Epic...
Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen zonder mijn garantie te verliezen?
Na een 6tal ritjes zit er speling op mijn achterbrug. Ik neem contact op met de fietswinkel met de vraag of ik mag langs gaan om het te herstellen.
Krijg ik doodleuk onderstaande mail :
hallo.
ja geen probleem wat deze herstelling doe ik niet direct daarvoor moet de fiets hier blijven want je weet nooit of je een of meerdere lagers moet vervangen en telkens moet je alles weer demonteren want je voelt de speling niet altijd met de hand. Ook zou ik willen zeggen dat er op de lagers geen garantie is omdat deze ook kunnen stuk gaan van te hard aantrekken van de bouten en je ook niet kan zeggen of de lagers een paar maanden of een paar jaar oud zijn en deze normaal gezien nooit na een paar maanden stuk gaan. Dit nog nooit meegemaakt met een epic binnen het jaar.Prijs per lager 12,5€ waarshijnlijk zullen er 2 moeten vervangen worden indien er al speling op zit. ik laat je dit liever weten voor je komt want er zijn waarschijnlijk dealers dichter in de buurt.
Dus met andere woorden "trek uw plan"
Dank u voor de goeie service fietsen **** uit *******. Het leukste is nog dat hij zijn eigen tegenspreekt : nooit meegemaakt met een Epic...
Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen zonder mijn garantie te verliezen?
Last edited by Special Eyes friend on Wed 03 Jan 2007 11:21, edited 3 times in total.
Naar een andere dealer gaan. Je garantie is normaal geldig over heel Europa (of mss zelfs over heel de wereld). Het kan wel zijn dat specialized slechts een deel van de reparatiekosten terugbetaald aan de dealer en dat je de rest zal moeten opleggen. Ik zou ook het boekje dat je bij de fiets bijgekregen hebt eens doornemen, daarin staan normaal al de garantiebepalingen.
Ik vind dat die fietsenmaker niet veel verkeerd doet hoor (behalve dan over dat klemmeke van uwe Juicy had hij het mis). Ik kan begrijpen dat je niet tevreden bent dat je al zoveel miserie gehad hebt met je nieuwe fiets, maar dit ligt dan eerder aan Specialized (Epic gemaakt op ne maandagmorgen?) dan aan die fietsenmaker. Hij zet die zelf niet in elkaar hé.Dus met andere woorden "trek uw plan"
Dus om dan die fietswinkel hier op een forum 'door het slijk te halen' zonder dat die zich kan verdedigen vind ik wat ver gaan...
- Special Eyes friend
- Mountainbiker
Excuser??? Ik vind persoonlijk dat indien je een dergelijk bedrag ophoest je enige service mag verwachten. Wat er gebeurt tussen hem en Specialized is zijn probleem. Ik kocht bij hem. Met Specialized heb ik niets te maken. Als je een VW koopt moet je ook niet gaan naar Vorst om de garantie. Je bent dealer met de voor & de nadelen. Je draait de zaken om.Gary Visser wrote:Ik vind dat die fietsenmaker niet veel verkeerd doet hoor (behalve dan over dat klemmeke van uwe Juicy had hij het mis). Ik kan begrijpen dat je niet tevreden bent dat je al zoveel miserie gehad hebt met je nieuwe fiets, maar dit ligt dan eerder aan Specialized (Epic gemaakt op ne maandagmorgen?) dan aan die fietsenmaker. Hij zet die zelf niet in elkaar hé.Dus met andere woorden "trek uw plan"
Dus om dan die fietswinkel hier op een forum 'door het slijk te halen' zonder dat die zich kan verdedigen vind ik wat ver gaan...
- Special Eyes friend
- Mountainbiker
Ik nam ondertussen - tegen mijn princiepes in - contact met specialized. Dergelijke speling is niet normaal en dient door de dealer herstelt te worden onder garantie. De dealer zelf beslist wanneer iets garantie is.XeRpiO wrote:Hoe is die speling bij jou?
Ik heb ook een paar mm speling op men achterbrug, als ik de epic achter ophef aan het zadel en dan weer neerzet dan voel ik dat er speling zit op de achterbrug in op en neergaande beweging.
Bij mijn lbs zeiden ze me dat dit normaal is en dat alle epic's dat hebben.
Last edited by Special Eyes friend on Thu 04 Jan 2007 11:00, edited 1 time in total.
Voor alle duidelijkheid vind ik het ook wel raar dat als je daar een fiets koop van +2000 euro, hij nog 25 euros wilt aanrekenen voor lagers...
Maar voor de rest blijf ik bij mijn standpunt dat je zijn naam hier niet moet opzetten als hij er zelf geen weet van heeft.
Maar voor de rest blijf ik bij mijn standpunt dat je zijn naam hier niet moet opzetten als hij er zelf geen weet van heeft.
Last edited by BertG on Tue 02 Jan 2007 20:33, edited 1 time in total.
- XeRpiO
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson
Ik ga een van de dagen toch is terug naar men lbs gaan. Gaan toch is te goei uitleg vragen aan den baas zelf en niet aan de mekanieker, want dan gaan mijn lagers toch ook vervangen moeten worden of op zen minst is nagekeken moeten worden.Special Eyes friend wrote:Ik nam ondertussen - tegen mijn princiepes in - contact met specialized. Dergelijke speling is niet normaal en dient door de dealer herstelt te worden onder garantie. De dealer zelf beslist wanneer iets garantie is.XeRpiO wrote:Hoe is die speling bij jou?
Ik heb ook een paar mm speling op men achterbrug, als ik de epic achter ophef aan het zadel en dan weer neerzet dan voel ik dat er speling zit op de achterbrug in op en neergaande beweging.
Bij mijn lbs zeiden ze me dat dit normaal is en dat alle epic's dat hebben.
Last edited by XeRpiO on Thu 04 Jan 2007 11:08, edited 1 time in total.
Eén lager van mijn frame had ook speling na een half jaar.
Is zonder morren vervangen door de dealer.
't Is gewoon een kwestie van willen of niet.
"Fiets verkocht, geld binnen en foert!" lijkt me hier van toepassing...
Tenzij hij op zijn stappen terug komt uiteraard, want volgens mijn dealer krijgt hij die lagers gewoon gratis terug van Specialized als hij de oude retour stuurt... Druk die mail af en neem hem mee naar je dealer. Succes!
Is zonder morren vervangen door de dealer.
't Is gewoon een kwestie van willen of niet.
"Fiets verkocht, geld binnen en foert!" lijkt me hier van toepassing...
Tenzij hij op zijn stappen terug komt uiteraard, want volgens mijn dealer krijgt hij die lagers gewoon gratis terug van Specialized als hij de oude retour stuurt... Druk die mail af en neem hem mee naar je dealer. Succes!