fort William Schotland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
slokkie
Mountainbiker

fort William Schotland

Post by slokkie »

Deze zomer zou ik 4 dagen in fort william , schotland verblijven . Met enkele collegas dachten we de great glen trail in 2 dagen naar Iverness te rijden. Is er iemand op dit forum die dit heeft gedaan en er wat uitleg kan over geven ?? Lastigheidsgraad , single tracks of niet ,,,,
ter info , Wij zijn recreatieve bikers ( op't gemak )

Alain
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Die specifieke tracks heb ik niet gereden, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar mijn algemene impressie over mountainbike-routes in Schotland is een hoog single-track gehalte, en redelijk technisch (dus lastigheidsgraad redelijk hoog). Maar het zou natuurlijk kunnen dat die Great Glen Trail hierop een uitzondering is, dus probeer het zeker verder uit te zoeken.
Mocht blijken dat de moeilijkheidsgraad te hoog is, kan je altijd op zoek naar meer recreatieve routes (die zijn er zeker ook).
fets
Mountainbiker

Post by fets »

Heb het vorige zomer gedaan en kan maar één woord zeggen: SUPER !
Wij (mijn vrouw en ikke) hebben wel de weg andersom gedaan en in 3 dagen. Maar wij waren ook naar daar gegaan om het iezie piezie te doen... Je mag toch rekenen op dikke 130km van Fort William -> Inverness.

Moet zeggen dat ik het klimwerk serieus had onderschat; wist dat het heuvelachtig was in Schotland maar niet in die mate. En qua singletrack kom je er genoeg tegen; er zit een stuk tss. Fort Augustus & Drumnadrochit (denk zo een 15km) en da is enkel singletrack...
Qua technische moeilijkheidsgraad is het niet zo zwaar vond ik.

Maar de natuur is zoooooooooooooo mooooooooiiiiiiiiiiii =P~ =D>
Willem D.C.
Mountainbiker

Post by Willem D.C. »

van Fort William kan'k maar één ding zeggen: de downhill daar is niet te onderschatten, die telt mee in de wereldbeker. ook het wereldbekerparcours crosscountry ligt daar vlak bij, al is die daar aangepast voor de gewone fietsers, de echte gaat daar nog dieper het bos in
Post Reply