Dolomiti Superbike

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
diamant
Mountainbiker

Dolomiti Superbike

Post by diamant »

Ik heb mij vorige week ingeschreven voor deze chrono.Deze gaat door op zondag 8 juli in het italiaanse dorp Niederdorf(Villa Bassa).Wij zijn die periode met verlof in deze streek,en zo heb ik besloten om eens deel te nemen.Heeft er iemand ervaring met deze tocht?Alle tips zijn welkom!
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

Als er terug interesse is vanuit onze club ga ik dees jaar terug!!!
Hier is een verslagskevan vorig jaar.

Een aanrader (o)
jo
Mountainbiker

Post by jo »

ik ga hem ook rijden met nog een paar bikers
( ben al ingeschreven ) .

heb hem al 1maal uitgereden en 1keer is het stilgelegt wegens zware weersomstandigheden .
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

jo wrote:... wegens zware weersomstandigheden .
Da's nog een serieus understatement :lol:

... wegens horror-toestanden is een betere beschrijving.
diamant
Mountainbiker

Post by diamant »

schoon verslag ,bmweke.En een goede tijd gereden ook.
Het jaar dat de tocht stilgelegd is zat ik 100 km verder in de 3-länder giro in Nauders.(ik geloof begin juli 2004)Deze wegchrono gaat normaal over de Stelvio maar is toen ingekort vanwege de sneeuw.
Ik heb nog maar weinig ervaring met mountainbike chrono's.Ik rijd al wel een 3-tal jaar toertochten met een cyclocrossfiets en heb me sinds enkele maanden een mtb aangeschaft.In Pécrot reed ik onlangs mijn eerste chrono.Het was een pittig tochtje maar natuurlijk niet te vergelijken met de dolomiti.De Marmotte en de vélomédiane in La Roche staan ook reeds op mijn palmares.En vorig jaar reed ik de 100-cols tocht.Dit was ook een prachtige toer.Meer dan 4000 km over alle hoogste toppen in Frankrijk langs meestal verkeersluwe wegen.Een echte aanrader voor alle avonturiers.Men mag wel rekenen op 25 à 30 dagen fietsen met bagage.
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

diamant wrote:schoon verslag ,bmweke.En een goede tijd gereden ook.
Merci

Heb juist vernomen dat wij terug de dolomiti gaan rijden met de club. Dus ik ga er normaal dit jaar ook zijn...
(o)
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Mooie tocht als geheel:

Parcours vond ik vorig jaar wat minder: wat veel asfalt en te weinig technische stukken. Dit jaar zou er weer in omgekeerde richting worden gereden zoals vroeger.
Omgeving = prachtig.
Bevoorradingen = zeer goed.
Organisatie = zeer goed.

Vorig jaar gestart in't laatste startblok (nummer > 4000) en uiteindelijk gefinisht in 6h36, 152e algemeen, 19e categorie.
verkie
Mountainbiker

Post by verkie »

Kan zijn dat 'k met mijn vriendin daar in de buurt ga zijn deze zomer rond die tijd en zou deze dan ook willen meepikken. Iemand die wat info kan geven omtrent logement ed in de buurt?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

cdc wrote:Kan zijn dat 'k met mijn vriendin daar in de buurt ga zijn deze zomer rond die tijd en zou deze dan ook willen meepikken. Iemand die wat info kan geven omtrent logement ed in de buurt?
http://www.bikehotel.com/xxl/_area/4631 ... index.html

de laatste 2 jaar tijdens de marathon daar overnacht... SUPER
op een goeie 5 km van de starlocatie, licht bergop tot daar dus heel goed voor al wat op te warmen
na de marathon bergaf terug uitbollen
nero
Mountainbiker

Post by nero »

8) Ik heb m 2 jaar geleden gereden. Miezerig weer bij de start met motregen, éénmaal klimmen begon het te ijsregenen tot boven was het AAN HET SNEEUWEN!!!!!!!!! in juli! wedstrijd afgelast. alle bikers afgevoerd of op eigen initiatief naar beneden. IJSKOUD was het, mijn lichaam was blauw bevroren. Roel paulissen deed toen ook mee, daarna nog met hem gesproken, hij had er een flinke verkoudheid opgelopen.
Gelukkig waren we al een paar dagen ervoor daar en hebben we het parkours en streek verkend. Prachtige streek trouwens.uniek mooi parkours.
Post Reply