Vorig jaar goed meegevallen en vandaag dus opnieuw in de " limburg " gaan rijden.
Ook deze keer de 50 km gedaan en alhoewel het parkour bijna een blauwdruk was van vorige keer heb ik mij geen moment verveeld.
Dien terril da's toch de max, naar boven is geen probleem maar naar beneden dat is soms verstand op nul zetten. Maar toch zonder ongelukken beneden geraakt.
Single track's en bossen aan de lopende kilometer, pijlkes en bevoorrading dik in orde, zelfs het weer wilde mee dus bijna niet nat geworden.
Achteraf nog een goei pintje en voldaan terug richting Brabant.
Dees jaar stop ik ermee, maar het volgende ben ik er weer.
Jaro.
31/12/2006 Helchteren
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Zo, ik heb me weer goed geamuseerd! Zoals altijd weer een perfecte tocht,De <moeilijke> route Mijnterril is me een heel eind gelukt ,een keer met de voet op de grond
en met afdalen wel drie keer
Maarja, daar gaat het allemaal niet om,Heb zelf geen problemen gehad met bepijling.Bevoorrading was ook weer super .Organisatie bedankt !=D>
- more
- Mountainbiker
- Location: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic
ook terug.
parcours was dik in orde, alleen jammer in het begin direct zo technisch, dat gaf direct al file en mocht dan zelf ook veel te voet doen.
na de eerste bevoorrading (welke dik in orde was) was het al veel minder druk en heb tenvolle kunnen genieten van de rit.
de terril was knap, op ging nog vrij makkelijk en zonder kleerscheuren beneden geraakt
1 keer op mijn zijkant gelegen door die boomwortels en 1 keer overkop toen mijne ploegmaat alles toegooide en overkop ging, ik zat 1 meter achter hem, dusja, ook alles dicht gegooid
is altijd wel eens leuk zo een "stoppie" maken
op 50km plat achteraan, dus moest nog een paar km tevoet, vond het de moeite nie meer om de band te vervangen, maar amai, tevoet is 2 km op het einde van zo'n rit wel nog ver precies
toch 2 minpuntjes, spuitstand was belachelijk, 4 spuitjes voor zo'n organisatie...
en de douches natuurlijk .... ijsblokjes, amai. maar een koude douche kan ook wel eens deugd doen he
uiteindelijk was het toch een geslaagde laatste dag van dit jaar
parcours was dik in orde, alleen jammer in het begin direct zo technisch, dat gaf direct al file en mocht dan zelf ook veel te voet doen.
na de eerste bevoorrading (welke dik in orde was) was het al veel minder druk en heb tenvolle kunnen genieten van de rit.
de terril was knap, op ging nog vrij makkelijk en zonder kleerscheuren beneden geraakt
1 keer op mijn zijkant gelegen door die boomwortels en 1 keer overkop toen mijne ploegmaat alles toegooide en overkop ging, ik zat 1 meter achter hem, dusja, ook alles dicht gegooid
op 50km plat achteraan, dus moest nog een paar km tevoet, vond het de moeite nie meer om de band te vervangen, maar amai, tevoet is 2 km op het einde van zo'n rit wel nog ver precies
toch 2 minpuntjes, spuitstand was belachelijk, 4 spuitjes voor zo'n organisatie...
en de douches natuurlijk .... ijsblokjes, amai. maar een koude douche kan ook wel eens deugd doen he
[quote="
[/quote]Om de hoek van het inschrijvingsgebouw was nog een afspuitplek!en onder de douche heb ik alvast kunnen oefenen voor de nieuwjaarsduik.en schijnbaar hadden niet alle douches koud water. 
- moddercrosser
- Mountainbiker
Post by moddercrosser »
Als asfalthater toch Retie, welke ook een mooie aanrader is maar wat teveel tussenstukken asfalt, laten liggen voor Houthalen te bollen.
Begon allemaal weeral direct met de fun, wel vermoeiend en al een beetje naar adem moeten snakken na dit stuk. Parcours is gewoon AF, talloze singletracks, bochtenwerk a volonte, lekker vettig ondergrondje maar niet dabben. Perfect weer.
Lekkere bevoorrading, nog geflitst hierbij, op naar den Terril. Lag er redelijk berijdbaar bij, moeilijk stuk gekozen maar toch 2x moeten stoppen en effe wandelen, de afdalingen gingen des te vlotter, hier hebben er precies veel schrik van.
Nog wat rondhangen rond de T, machtige stukskes en nog 's efkes erop langs de schuine, wegglijdende kant.
Naar 't einde toe nog vele vele luskes singletracks en op de 40 bleef dit maar duren. 'k Moest op tijd terug thuis zijn voor een diner bij schoonma, maar d'r kwam geen eind a/d 40 en de fun hierbij. Bleken er 49.5 km te zijn. Niets aan de hand, maar wat meer gas gegeven terug onderweg.
Supercontent, megatocht

Begon allemaal weeral direct met de fun, wel vermoeiend en al een beetje naar adem moeten snakken na dit stuk. Parcours is gewoon AF, talloze singletracks, bochtenwerk a volonte, lekker vettig ondergrondje maar niet dabben. Perfect weer.
Lekkere bevoorrading, nog geflitst hierbij, op naar den Terril. Lag er redelijk berijdbaar bij, moeilijk stuk gekozen maar toch 2x moeten stoppen en effe wandelen, de afdalingen gingen des te vlotter, hier hebben er precies veel schrik van.
Nog wat rondhangen rond de T, machtige stukskes en nog 's efkes erop langs de schuine, wegglijdende kant.
Naar 't einde toe nog vele vele luskes singletracks en op de 40 bleef dit maar duren. 'k Moest op tijd terug thuis zijn voor een diner bij schoonma, maar d'r kwam geen eind a/d 40 en de fun hierbij. Bleken er 49.5 km te zijn. Niets aan de hand, maar wat meer gas gegeven terug onderweg.
Supercontent, megatocht
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
super parcour, lekker vettig door de regen van gisteren
maar met goede modderbanden geen enkel probleem, de terril trouwens ook niet. Toch gezien dat er veel moesten afstappen om boven te geraken (doorslippend achterwiel). Ik zou zeggen, zet die banden een beetje zachter, geeft zoveel meer grip en je verliest er weinig door in snelheid, en steek een wegcassette (bv 13-25) ipv een mountainbikecassette (gebruik die 32 of 34 voor echt steile stukken). Je geraakt hier vanzelf mee op de terril, moet zelfs de grootste kransjes niet gebruiken en je wiel zal veel minder snel doorspinnen, bovendien zijn de overgangen minder bruusk
.
Aan de organisatie: super toer, prima bevoorrading, staat meteen mee aan de top in mijn jaarprogramma, doch zoals reeds eerder gezegd, probeer iets te verhelpen aan de koude douches, de files aan de afspuitstand en jullie hebben een super tt
Enkel nog dit, voor zij die geen forum lezen, als 2de afstand in de kalender staat vermeld 35km, als er dan bij vertrek 40km staat en je aankomt met 47km op de teller kan dit misschien voor sommigen teveel van het goede zijn
Aan de organisatie: super toer, prima bevoorrading, staat meteen mee aan de top in mijn jaarprogramma, doch zoals reeds eerder gezegd, probeer iets te verhelpen aan de koude douches, de files aan de afspuitstand en jullie hebben een super tt
Enkel nog dit, voor zij die geen forum lezen, als 2de afstand in de kalender staat vermeld 35km, als er dan bij vertrek 40km staat en je aankomt met 47km op de teller kan dit misschien voor sommigen teveel van het goede zijn
dit was weer dik in orde met den terril, singeltrack á volonté
we hebben er van genoten de downhillers blij en meer dan voldaan terug naar huis gereden tot volgend jaar na een warme douche lekker met de beentjes onder tafel een smullen op het nieuwe jaar onze beste wensen op het nieuwe jaar veel bike plezier in 2007 voor idereen