31/12/06 sinaai

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kichi
Kerstman

Post by kichi »

Effe weer de moeite gedaan om in de buurt te gaan fietsen en....een tegenvaller van jewelste...Neeeee, niet door de modder, zeker niet...Maar door die ellelange stroken op eenof andere dijk en nog ellelangerder langs een of ander water. Sorry, maar dan ligt de definitie van mountainbiken bij mij toch ergens andres. Ok, het eerste deel was leuk, maar dat ging in het niets op door hetgeen wat we in het 2de deel onder de wielen geschoven kregen.
Heb ook de indruk dat die RvhW meer om kwantiteit te doen is dan om kwaliteit. Dus...in 't vervolg links laten liggen door mij...Sorry, maar iedereen heeft recht op commentaar.
Oh ja, ik vrees dat er een pak geen drank gezien hebben tijdens de bevoorrading.
Biketourist
Mountainbiker

Post by Biketourist »

Mooi toerke =D>
Was gewoon genieten :drunk:
theodoorke
Mountainbiker
Location: BMC TE01 XO1 ---- Specialized S-works--- S-Works Epic

Post by theodoorke »

:-D :-D .... Zwaar maar wel de moeite...Schitterende tocht... Het afzakken waard naar het waasland !!!!!!!!!
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Deze morgen gestart met lok36000 en Hanzi voor onze laatste tocht van het seizoen. Het eerste deel was gevarieerd met mooie bosstroken, een technisch parcourske (niet ten volle van kunnen genieten door de vele deelnemers), lekker vettige modderstroken en een kilometerslange glijbaan bovenop nen dijk. Zo hebben we ze graag. Na een ruim voorziene bevoorrading de laatste 22 km aangevangen met lange singeltracks langs het water, de ene keer goed lopend, de andere keer vettig of gladdig. En dan als finale een strook langs het water, waar zelfs wij moeite hadden om vooruit te komen, gevolgd door een aantal dreven, vol in de wind, saai maar doeltreffend om de beentjes volledig kapot te maken.
Sinaai was een waardige afsluiter van het seizoen met een heel goede verhouding road/offroad (± 25/75 ?).
Nu nog zorgen voor een betere afspuitinstallatie en een ruimere kantine
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Een prachtige tocht, volledig naar mijn hart. Blijkbaar wel niet naar het hart van mijnen velo: ik kan al eens gaan horen voor nen nieve kader. Thuis bij het afwassen zag ik dat mijn kader gescheurd is ter hoogte van een las. Daar waar er een extra versteviging zit aan het stukje buis waar de zadelpen zit.
Normaal heb ik 5 jaar garantie op kader, dus dat zal wel goed komen zeker.

Dus op dat gebied niet zo'n goed einde van het jaar. Voor de rest een goede afsluiter gehad en een gelukkig nieuwjaar aan alle forumleden en andere Mud Terrain Bikers :-)
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Amai,veel volk onderweg.
Op sommige paadjes zat er niets anders op dan af te stappen, file,file...
Na 1 km al plat gereden #-o , mijn Michelin at is achteraan serieus afgesleten.
Op de dijken leek de modder dan ook op bruine zeep. :lol:
Sommigen proberen dan nog te vlammen op de onmogelijkste plaatsen :evil: , in de Waasmunsterse bossen bijna in de draad gehangen door een wilde crosser die effe een zwieper maakte door de modder.
Al met al een leuke tocht.

Aan allen, happy 'bike'-year :wink: en niet té :drunk: vanavond
:lol:
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

eEN LEUKE Mooie tochtje :lol: ,Amaai men fietske zag af,en dan langs de durme vaart echt stoempen daar i love it =D> .
Het was een leuke afsluiter daar in Sinaai.

Tt volgend jaar allemaal,en daarmee wens ik iedereen een gezonde en sportief 2007 tegemoed.

Groetjes Redbullbiker 8)
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Iets na negen vertrokken met 8 2 many's. Er zat zeer veel off road in de tocht. Ook het moddergehalte bleek nogal mee te vallen, althans in het begin. Ter plekke werd daar al meteen een wetenschappelijk uitleg voor verzonnen: dat is hier een soort anderen grond.

Aan de afrit van Waasmunster kwam nog een zeer leuk technisch stukje dat voor mij nieuw was. Snel daarna kwam er een eerste kilometers lange modderstrook. Ik werd zowaar voorbijgereden door een clublid die met nauwelijks verholen misprijzen nog de woorden ' uit de weg dompeleir' naar me toeschreeuwde. Dan maar de achtervolging ingezet. Mede door de Nobby Nics gans de tijd rechtgebleven

Na 25 km kwam de enige bevoorrading in Lokeren. Op een emmer met water en wat droge koekjes na, was alles op. dit kan toch niet en zeggen dat de winkels open waren op zondag [-X

Dan maar verder gereden. Na ongeveer 41 km kwam er een keuze stuk ( 2 km droog / 2 km modder). Iedereen koos natuurlijk hoogmoedig voor het laatste. Wij kwamen terecht op een modderstrook van de ergste soort naast het Kanaal van Stekene ( ja heb dit opgezocht :wink: )

Niet te doen!

Naast mij reed, sorry liep een nederlander en die zei: ' dit heeft niets meer met fietsen te maken'. Ik nam zijn woorden in overweging...

Enfin een leuke maar zware tocht gehad. Volgend jaar zien ze mij hier zeker terug.

afstand: 50.0 km
gemiddelde: 19.0 km/u
bepijling: 9/10
bevoorrading: 1/10
parcours:9/10

verbeterpunten: splitsingen aankondigen op voorhand en grotere splitsingsborden
SuperCube
Mountainbiker

Post by SuperCube »

Zeer mooi en gevarieerd parcours, fantastische modderstroken (al lag er volgens mij toch ook wel wat paardevlaai tussen aan de fiets van mijne maat te zien #-o )
Wel jammer dat zo'n drukbezochte TT over zo'n povere bevoorrading beschikt - waarlijk de slechtste tot nu toe in mijn korte TT ervaring...ook de bikewash was nogal hectisch, maar al bij al zeer goed geamuseerd....Blijkbaar is de kwaliteit van de rit omgekeerd evenredig met de voorzieningen :-) Maar de rit zelf blijft natuurlijk het belangrijkste en zoals gezegd was die top ! volgend jaar terug....
sofeurken
Mountainbiker

sinaai

Post by sofeurken »

aan iedereen gelukkig nieuwjaar!!!da was nog s mountenbiken zie!goe afzien met andere woorden!een kilometerslange glijbaan langs da kanaalken en met tegenwind,daar komde uw eigen wel s tegen!vond het parcours maar zeker ook de omgeving zeeer de moeite waard.wij hebben nog een goede bevoorrading gehad,mede door ons vroege startuur denk ik(8u30)was wel aanschuiven op dat stuksken singeltrack over de autostrade,misschien konden de onervaren bikers of degene die hier al te moe waren hier beter n baantje rechtdoor nemen.wij hebben ons geamuseerd alhoewel mijn vriendin 34km toch wel veel vond voor n klein ritje,zeker in zulke zware omstandigheden,t was dan nog droog en goe weer,50km gem21.5
Post Reply