No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- kristofbomans
- Mountainbiker
Post by kristofbomans »
mijn combinaties die gaan:
mijn systeem: notubes velg met notubes lint en ventiel
banden:
flyweight 330g
mosquito air light
michelin all terrain de lichte versie
schwalbe super moto
bontrager revolt tubeless ready
huthcinson python
een hele oude bontrager revolt ss, nooit gedacht dat het zou lukken
Deze gaan allemaal. Als het maar een plooiband is en als je maar geduld hebt en een compressor hebt.
mijn systeem: notubes velg met notubes lint en ventiel
banden:
flyweight 330g
mosquito air light
michelin all terrain de lichte versie
schwalbe super moto
bontrager revolt tubeless ready
huthcinson python
een hele oude bontrager revolt ss, nooit gedacht dat het zou lukken
Deze gaan allemaal. Als het maar een plooiband is en als je maar geduld hebt en een compressor hebt.
- Chimaera
- Mountainbiker
Ik heb een probleem en dit lijkt me wel het topic om dit te plaatsen.
Ik rij met crossmax SL's (voorlopig want staan te koop) en reed tot noch toe met ust banden.
Ik wou toch eens proberen om met no tubes en gewone banden te proberen, vooral om de gewichtswinst.
Ik had nog een NN vouwband en een RR vouwband van schwalbe liggen vanop m'n ouwe wielset.
Montage op de SL's geen probleem, ik kan ze er zonder problemen met 1 hand opleggen. maar ik kan ze niet op druk brengen. Al geprobeerd met een binnenband zodat de band goed in de "goot" springt maar noppes, de band sluit maar niet aan. ik had er nog geen notubes in gedaan (al sjans) omdat ik toch eerst wou weten of ik de banden wel kon oppompen.
Geprobeerd met vloerpomp en compressor.
Komt dit omdat de banden (NN en RR) te hard zijn "uitgerokken" of wat kan het nog zijn ?
Ik zal er voorlopig terug m'n UST piranha's moeten opleggen anders raak ik nie op't werk
alle tips zijn welkom
Ik rij met crossmax SL's (voorlopig want staan te koop) en reed tot noch toe met ust banden.
Ik wou toch eens proberen om met no tubes en gewone banden te proberen, vooral om de gewichtswinst.
Ik had nog een NN vouwband en een RR vouwband van schwalbe liggen vanop m'n ouwe wielset.
Montage op de SL's geen probleem, ik kan ze er zonder problemen met 1 hand opleggen. maar ik kan ze niet op druk brengen. Al geprobeerd met een binnenband zodat de band goed in de "goot" springt maar noppes, de band sluit maar niet aan. ik had er nog geen notubes in gedaan (al sjans) omdat ik toch eerst wou weten of ik de banden wel kon oppompen.
Komt dit omdat de banden (NN en RR) te hard zijn "uitgerokken" of wat kan het nog zijn ?
Ik zal er voorlopig terug m'n UST piranha's moeten opleggen anders raak ik nie op't werk
alle tips zijn welkom
- Chimaera
- Mountainbiker
goed lezen hé skull.chimaera-8-2mega wrote:Ik heb een probleem en dit lijkt me wel het topic om dit te plaatsen.
Ik zal er voorlopig terug m'n UST piranha's moeten opleggen anders raak ik nie op't werk![]()
alle tips zijn welkom
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Je kan ook speciale ventielen kopen (zoals bij de Eclipse kits) - nu standaard met de Crossmax SLR's geleverd - waarvan je de binnenzijde kan verwijderen. Plaats je dan de compressor erop heb je een groter debiet ten opzichte van het debiet van een gewoon ventiel en lukt het gegarandeerd. Prutsen met een binnenband is dan niet meer nodig 
hoe doet ge dat, 1 jaar met dezelde band rijden????schade kan nooit groter zijn dan de band en die is na een jaar toch versleten.
Ik rij in sommige banden al meer dan een jaar met notubes erin
as de mijn 4 maand megaan, ben ik content.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
balphydus wrote:vermits ik graag nekeer snel optrek (ex-bmx racer)
Johnny

Last edited by madskatingcow on Tue 02 Jan 2007 17:20, edited 1 time in total.