TT Assebroek 30/12

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Ja Traxer, er zijn blijkbaar kosten aan. Hopelijk vindt U vlug een nieuw voertuig. 't Is altijd zeer jammer wanneer ge van plan bent er eens een lap op te geven en het valt dan in de modder :evil: . Hopelijk begint 2007 beter dan 2006 eindigde.
Wat de TT betreft, het was vooral de wind die de TT lastig maakte. Hij begon nogthans mooi met een singel track rond Interbad met een nijdige beklimming gevolgt door een leuke bospassage. :bounce: De rest was een aansluiting van boerenslagen en de bekende dreven in het Beverhoutsveld om via het Ryckeveldebos terug naar Assebroek te fietsen.
De bepijking was perfect (parkoerbouwers zijn zeker met een ladder op pad geweest ofwel was er een zeer langen bij) #-o , de bevoorrading was ok, enkel jammer dat er niet wat meer bescherming tegen de koude was voor de mountainbikers. Op de afspuitinstallatie was OK, geen al te lange wachtijd. Prachtige douchen waar het water wel heel warm was.
Al bij al een toertocht om volgend jaar opnieuw te rijden =D>
Ricky, bedankt voor het gezelschap :-D
Iedereen een prettig jaareinde :drunk: en voor 2007 een gelukkig, gezond 2007 en hopelijk veel mountainbikeplezier :wink:

Groeten

geertje :wink:
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Traxer wrote:Helemaal recht rijden lukte niet meer (neen, nog niks gedronken) en bij aankomst bleek mijn kader op drie plaatsen gescheurd. #-o
Gelukkig ben je niet meer verder gereden. Anders mocht je nog wel een beetje mee op mijn 'staantje' vanachter. :^o

Kader gescheurd?!?! Toch iets meer kosten dan nieuwe billekes in het achterwiel dus... #-o

Nieuw machien voor het nieuw jaar dan maar zeker?
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

De rit was inderdaad lastig, maar enkel door de wind. Het begon goed met een stukje in het bos tussen de bomen en die bult, maar dat was het dan ook ongeveer voor de rest.

Bevoorradingen, bepijling en douches perfect, maar een eerder vervelende rit, veel gemiste kansen (heel veel modderdreven, akkers en ander speelgoed gewoon links laten liggen). Jammer.

Verslagje op http://www.hinnaert.net
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Ook terug van de rit van Assebroek, waar het voor mij de eerste keer was dat k langs die kant van Brugge ging fietsen. Gekozen voor de grote omloop (ong. 48 km) heb ik het me zeker niet beklaagd om hier het MTB-jaar af te sluiten : Een schitterend traject, met hoog off-road gehalte en overal heel goed berijdbaar. Goeie bevoorradingen die mooi verdeeld waren over de rit.
Zelfs de meeste kasseistroken, die ik normaal gezien niet rap onder de noemer off-road plaats, mochten hier eveneens als off-road-gedeelte worden aanzien. Met een sausje van wat regen en flinke wind over de prachtig uitgestippelde omloop, was dit voor mij een heel feestelijk eindejaarsmenu op VTT-gebied. 'k Heb wreed afgezien , maar er wreed van genoten.
Als fervent winter-baaiker, mijn eindconclusie voor de eerste helft van het winterseizoen '06-'07 : Na de afscheidsfeesten van resp. Stefan Everts en Joël Smets begin oktober, daarna op 8 oktober op de VTT van Staden voor 't eerst (sedert begin maart) weer op den MTB gekropen, met een drooggewicht van 89,5 kg. Bijna drie maand verder en ondertussen ieder weekend twee ritten, vandaag het jaar 2006 afgesloten in Assebroek, met nog 80 kg op dezelfde schaal. Dank u wel dus VTT-organisatoren, om mij weeral te helpen bij mijn jaarlijkse winter-afslankingskuur.
Aan allen een vrolijk uiteinde en een zalig begin , enne . . . als u op 21 januari niet weet waarheen . . . Erikaatje nodigt u uit hé !
misscycling
Mountainbiker

Post by misscycling »

tevreden en tend
Man In Black
Mountainbiker

Post by Man In Black »

Deze morgen, in de duistere morgenstond rond 0730 Hr, zonk de moed me in de schoenen toen ik naar de straf wuivende bomen keek in de omgeving van Sint-Michiels. Daar kwam echter vrij vlug verandering in. Gestart om 0900 Hr en na de toffe doortocht in het bos rond het Interbad van St.-Kruis, reden we de natuurrijke polders rond Assebroek-Sijsele-Oedelem binnen en werden we onderworpen aan de gesels van een sterke wind die deze tocht zwaar maakten. Ondanks deze wind en met behulp van enkele gemoedelijke bikers vond ik deze tocht een pareltje, georganiseerd in het rijke Brugse Ommeland. Chapeau voor de organisatoren voor het geleverde werk.
Gelukkig Nieuwjaar voor iedereen en tot volgend jaar.
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Traxer wrote: Samen met Moustache aan de rit begonnen,
Helemaal recht rijden lukte niet meer (neen, nog niks gedronken) en bij aankomst bleek mijn kader op drie plaatsen gescheurd. #-o
Weet ge al wat gevraagd voor uw nieuwjaar?????? #-o

Probeer er wel diene "variomatic" van te bewaren hé!!! :wink:
witje
Kerstman

Post by witje »

traxer zijn trouwe beestje heeft er de geest aangegeven, volledig op gereden zeker :lol: voor de rest geen opmerkingen over deze TT, bepijlingen zeer goed, bevoorradingen ok. ik ken deze streek dan ook zoals mij broekzak he.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Ik heb voor het eerst in lange tijd "slechts" de kleine toer gereden. Maar ik deed dat omwille van de vuurdoop van mijn zoon.

En ..... het bevalt hem :bounce: Aangezien in en rond Brugge veel off-road te vinden is, gaan we die eens van dichtbij bestuderen 8)

Schitterend gevoel !!!

http://www.i-mac.be/blog/files/eb674a14 ... c2-91.html
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Hey i-mac, tof dat je zoon het geestig vond :lol: Je kan hem de 7de nog meenemen naar Snellegem :lol: Bedenk, ik rij ondertussen reeds 7 jaar elk weekend samen met mijn pa (of hij met mij :wink: ) Da is gewoon tof, zo leerde hem op ne volledig andere manier kennen :-D
Have fun.
Voor mij ging het niet zo vlot deze morgen, kstond eigenlijk zowat stil. Gisteren iets verkeerd gegeten of gedronken? In elk geval was de rit en de organisatie in orde.
Post Reply