Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

sjappie wrote:Nog een klein vraagje is het niet te zwaar als je de camelbag volledig vult?
Ik heb een Mule. Zeer handige zak, gebruiken we ook voor te wandelen etc. Ik steek ongeveer hetzelfde in de rugzak wat jij meehebt. Zonder enige probleem, juist de regenjas niet (nog niet geprobeerd). Maar die kan je er eigenlijk zonder problemen langs de buitenkant nog aanhangen moest die wat groot zijn.
Zwaar? Met 3 liter en alle bagage kan het inderdaad na een tijd beginnen doorwegen. Maar je kan de rugzak zodanig aanpassen dat hij helemaal strak zit, zodanig dat je hem dan bijna niet meer voelt (zelf met al die bagage).

Maar zoals wim040 zegt, zou de Mule wel eens net te klein kunnen zijn voor een iets grotere tocht met picnic, ...
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Ik heb een classic van 3 liter, en die is niet echt te zwaar, zelfs helemaal gevuld.
Er kan wel niet zo veel in dat bagagevakje, multitooltje, plakgerief en gsm, mijn pomke hangt aan de rekkers die voorzien zijn om een regenvestje of zo tussen te spannen.
De biba gaat in de achterzak van m'n truitje.

Ik rij niet meer zonder camelbak, echt handig.

Greetz

Pike
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Goeiemorgen iedereen :-D ,

ik zit met een vraagje. Heeft iemand op het forum een camelbak waarbij de beschermhoes er al bij inzit (bvb onderaan de rugzak)?
Of is het ook even makkelijk om een camelbak te kopen en een daarbij toebehorende beschermhoes.
Weet iemand ook wat die splash guard is bij het 2007 model van mule, of is dit deze beschermhoes :oops: ?

Iemand ondervindingen hier omtrend?

Alvast bedankt

ps: ik denk dat ik voor de mule ga gaan.
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

Die zitten er meestal niet bij, voor zover ik weet, en zijn ook niet los te kopen :'(.

Ik wilde mij ook de M.U.L.E. kopen, en dan zo'n losse beschermhoes voor als ik te voet weg ben met mijn grote rugzak. Maar dat gaat helaas niet :(. De beschermhoezen worden niet los verkocht. Misschien moet je E-bay ns proberen daarvoor?
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Ook geen idee wat die splash guard dan kan betekenen?
Ivm die beschermhoes, wrs zal dat een hoes worden van trekrugzakken dan. Maar ik heb al verschillende mensen ermee zien rondfietsen.

Iemand anders nog weetjes?
wim040
Mountainbiker

Post by wim040 »

Bij de meeste rugzakken van deuter zit er een extra regenovertrek bij.
Dergelijke overtrekken kan je apart kopen al naar gelang de grootte van je rugzak. Ga eens binnen bij asadventure of een andere kampeerwinkel en je zal ze daar zien.

Het eenvoudigste is natuurlijk een rugzak die een dergelijke regenovertrek niet nodig heeft, ttz een rugzak die waterdicht van zichzelf is. Zoek even hier op het forum en je zal vinden.

Wim
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

wim040 wrote: Het eenvoudigste is natuurlijk een rugzak die een dergelijke regenovertrek niet nodig heeft, ttz een rugzak die waterdicht van zichzelf is. Zoek even hier op het forum en je zal vinden.
Bedoeling van zo'n overtrek voor mij persoonlijk is eigenlijk het feit dat de rugzak iets of wat proper blijft in het "modderseizoen". Ik veronderstel dat zo'n camelbak wel waterdicht is. Maar ik ga eens rondneuzen bij deuter nu :-D .

Bedankt hé Wim
wim040
Mountainbiker

Post by wim040 »

k veronderstel dat zo'n camelbak wel waterdicht is
Effe oppassen dus, er zijn bij mijn weten maar zeer weinig rugzakken (van de bekende merken zijn er 4, er zijn er nog enkele van exotische merken) die gegarandeerd waterdicht zijn. De camelbak's zeker niet ! Alle rugzakken, ook die van deuter houden het water tot op zekere hoogte tegen maar zoals VDB ooit zei "trot c'est te veel".

Voor een echte waterdichte rugzak (Vaude ultratrail ed) moeten de stiknaden behandeld worden, moeten er speciale ritssluitingen zijn ed.

Hetzelfde verhaal is er bij de waterdichte fietstassen, daarom dat Ortlieb en Vaude o.m. een "rolsluiting" gebruiken ipv een ritssluiting en naden die gelijmd en gelast zijn ipv gestikt. Agu had ook goede fietstassen ('k heb ze zelf gehad) maar bij regen moest je er een hoes over doen. Bij teveel regen werkte die hoes ook niet meer en sta je daar op een kamping met nat gerief. Sindsdien koop ik enkel gerief dat van zichzelf waterdicht is, zo moet je nooit schrik hebben als je een gsm oid meeneemt.

Langs de andere kant kan je alle gevoelige zaken in plastieken zakken doen, dat helpt voor 99% van de gevallen.

Wim
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

wim040 wrote: Langs de andere kant kan je alle gevoelige zaken in plastieken zakken doen, dat helpt voor 99% van de gevallen.
Wim
Belangrijke tip :wink:

Thanks for the info Wim!
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

Dat kan ik bevestigen, mijn camelback wordt na een tijd ook nat binnenin. Maar hij kan wel redelijk wat water verdragen (heb hem ingespoten met waterafstotend product voor de schoenen).
Maar bij een goede stortbui van een 2-tal uur haalt dat natuurlijk niet zoveel meer uit :)
Post Reply