vandaag nieuwe voor plateau , cassette en ketting geplaatst op de fiets,
ik heb het aantal schakels getelt van de oude ketting en het aantal overgenomen op de nieuwe ketting om de zelfde kettinglengte hebben,
mijn vraag is nu nog hoeveel mag je de ketting van de grote plateau kunnen ligten, moet de ketting mooi rond de plateau spannen of mag deze nog enkele millimeters kunnen worden opgeligt, in kan ongeveer de ketting een 3 mm opligten, mag ik er een schakel van tussen halen om de ketting wat meer te doen spannen ? Maar veroorzaak ik daardoor geen andere problemen ivm het schakelen?
vraagje ivm de ketting
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- speedfreak
- Mountainbiker
Post by speedfreak »
3mm is weinig hoor. een schakel meer over minder gaat je schakelgedrag niet beïnvloeden.vtt-biker wrote:vandaag nieuwe voor plateau , cassette en ketting geplaatst op de fiets,
ik heb het aantal schakels getelt van de oude ketting en het aantal overgenomen op de nieuwe ketting om de zelfde kettinglengte hebben,
mijn vraag is nu nog hoeveel mag je de ketting van de grote plateau kunnen ligten, moet de ketting mooi rond de plateau spannen of mag deze nog enkele millimeters kunnen worden opgeligt, in kan ongeveer de ketting een 3 mm opligten, mag ik er een schakel van tussen halen om de ketting wat meer te doen spannen ? Maar veroorzaak ik daardoor geen andere problemen ivm het schakelen?
-
triple XXXL
- Mountainbiker
Post by triple XXXL »
Wanneer is een ketting versleten (rekken lengte)?
Hoeveel km ?(modder)
1 of 3 kettingen ?
Scram of shimano ?(nu lx versnelingen +body scram trapas dient ook vervangen te worden)
Alles vervangen ketting, tandwielen,kettingbladen,body ?
Sorry voor de VELE vragen

Hoeveel km ?(modder)
1 of 3 kettingen ?
Scram of shimano ?(nu lx versnelingen +body scram trapas dient ook vervangen te worden)
Alles vervangen ketting, tandwielen,kettingbladen,body ?
Sorry voor de VELE vragen