29/12/06 Gits

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
picco
Mountainbiker

Post by picco »

deze namiddag gits gereden,geen drukte aan bevoorrading en afspuitplaats alles berijdbaar en het beste parcour van de vijf de edities.
hebben ons geamuseerd

Tot in Kemmel 13-14/01/07
www.vttkemmel.be

De kodo's
Z8rijder
Mountainbiker

Post by Z8rijder »

zo'n rit tussen de feestdagen door: verstand op nul en afzien.
'k heb dus genoten !
nu de fiets wat feestpret gunnen in de garage.
ben volgend jaar terug van de partij.
groeten aan iedereen en beste wensen !
betonboerke
Mountainbiker

gits

Post by betonboerke »

veel off-road, dit is geen VTT mensen. "douches" ja, beter dan niets, maar niets is beter!!! een van de slechtste VTT dit jaar altans voor ons; komen niet terug !!
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

@kodo,
het beste parcours van de vijf edities?
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

veeteeteetje wrote: Ik denk da we ne nieuwe nr.1 hebben zulle,Lichterveldenaere :wink:
Deze editie van de TT Gits is inderdaad een van de toppers geworden in het klassement mindere tochten in 2006. Let wel, hier in 2004 ook gereden en toen me enorm geamuseerd, wellicht ook doordat het slecht weer was, maar kom.

Over de organisatie zelf heb ik niet echt slechte punten. Je zag wel dat de medewerkers goed hun best deden om er het beste van te maken. Alleen al hun inzet om een tocht op een weekdag te organiseren verdient de nodige waardering. =D>

Maar... een TT valt en staat nog steeds met zijn parcours en daar wrong voor mij nu net het schoentje. Alhoewel ik vandaag minder in form was en toch wel van de koude wind wist, ben ik over het eerste deel naar mijn normen 'gevlogen': véééél te véééééél asfalt. Akkoord 't is hier geen offroadstreek en de weinige offroadstroken lagen kurkdroog (+ betondalen en -stenen zijn géén offroad), maar tot aan de bevoorrading was het echt huilen met de pet op. [-X

Over het tweede deel wil ik geen kwaad woord kwijt. Hier is vast en zeker uitgehaald wat er was. De organisatie deed zelfs moeite om een singletrack langs die spoorweg te maken. =D> Ook een tweetal zware stroken, waar het eens lekker baggeren was, maar daarvoor moet je uiteraard het weer meehebben.

Mede door dit tweede gedeelte, is Gits 2006 niet de nr 1 geworden in mijn klassement 'mindere parcours', maar ex-aecquo 3de met Lichtervelde (ja ja, er waren slechtere in 2006 - voor de insiders: 1 Wi. - 2 Zu.)

@daikinbiker: veel beterschap
@slijkcrossertje: merci voor de extra bevoorradingen en het bedrijfsbezoek hé!!!
betonboerke
Mountainbiker

gits

Post by betonboerke »

SORRY FOUTJE: moet zijn GEEN off-road .
m-biker
Mountainbiker
Location: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride

Post by m-biker »

deze namiddag Gits gereden : idd niet bepaald zwaar, gelukkig werkte de wind nog mee. Veel on-road, vooral in dat eerste deel, maar de mooie off-road-stukken compenseerden dat grotendeels. Echter de uitpijling viel mij ook zeer tegen...

Wel blij dat ik ben geweest (idd organiseren op een weekdag is al een bonuspunt), maar vooral content dat ik heen en terug met de fiets ben geweest en zo toch een 100-tal km had.

Gezien ik 's namiddags reed was het rustig en de controles dan ook in orde (zelfs lekkere soep mét balletjes)...

Nu is de fiets al gepoetst en staat te wachten om morgen naar Assebroek te gaan (Langemark is blijkbaar ook meer road dan off-road)...
Mad_Mat
Mountainbiker

Post by Mad_Mat »

wat lees ik hier nu ??

slechtste TT dit jaar ??

Dan hebben jullie duidelijk zon 17 dec niet in Kortrijk (aan Xpo) gereden !!
4 euro voor een bloso-tocht zonder extra bepijling, geen bevoorrading (gemist door de slechte pijltjes) en geen afspuitplaats (pompiers waren juist weg). [-X Dit is pas slecht te noemen. :evil:

Soit, vandaag gene tijd gehad maar morgen wel in Assebroek !
C U there 8)
Gilles
Mountainbiker

Post by Gilles »

rond 12u30 vertrokken met 2 andere bikeriders..
in het begin beetje te veel road maar nadien was het beter.wel veel wind sommige momenten.1x te voet moeten gaan wegens te vettig. en na 40km wilden de benen niet echt meer mee.

bepijling was ok en afspuitplaats ook.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Vanmorgen rond kwart voor negen gestart voor de grote omloop in Gits.
Bepijling was zeker niet slecht, maar hier en daar een extra pijl om verwarring of twijfel te vermijden kan zeker geen kwaad.
Het parcours bevatte idd heel veel road, maar was wel blij dat er vrij creatief was omgesprongen met de verharde spoorwegroute, zodat je er nooit lang naeen op moest. Want zo'n kilometerslang recht stuk op een verharde spoorwegberm klasseer ik (net als die wegeltjes met betondallekes) nog steeds niet onder de noemer off-road. (hoewel de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat die betondallekes in Moen voor mij uitermate welgekomen waren, dit jaar).
Ook qua privé-stroken was er weinig inspiratie op deze tocht. De off-road-stukken beperkten zich tot de gekende dreven en wegeltjes. Het afwisselende Hoogleedse klimwerk (nadrukkelijk aanwezig in het laatste stuk na bevoorrading twee) en de ijzige wind gaven gelukkig een extra dimensie aan deze tocht.
Morgen nog Langemark of Assebroek, zondag nog wat parcoursverkenning in Klerken en dan zijn we d'er weer vanaf voor 2006
Post Reply