Dit verslag schreef ik vorig jaar op onze eigen site. samengevat: ondanks enorm slecht weer en vrij veel road, toch een goede en leuke afsluiter van het jaar. Tot op de apres aldaar voor de forum-nieuwjaarsdrink???
"Ik geef het toe: soms moet je als regelmatige verslagschrijver je verhaal eens aandikken met wat verbale maïzene, wil je van een een gewone tourtocht nog iets speciaal schrijven
Nu voor de de tocht in Leupegem mag de maizena in de kast blijven staan. De omstandigheden waren niet te doen .'s nachts lag er nog 10 centimeter sneeuw en de dooi was juist ingezet. Overal was er ijzel. En dan nog gaan fietsen!
Rond 9 u10 vetrokken in 't Sporkot in Leupegem. Gelukkig is Leupegem gemakkelijk te vinden want de VTT pijltjes waren zeldzaam. Bij het vertrek nog even Peter V. tegengekomen die ook wist te vertellen dat ook Wim aanwezig was. Dus al bij al waren we met drie 2MB. Het is in die moeilijke omstandigheden dat de jongetjes van de mannen worden onderscheiden…
Dus vertrokken voor de 42 km inclusief 10 hellingen (660 hoogtemeters) . Alsof het niet koud genoeg was, zat er ook de ganse voormiddag een ijzige wind. De combinatie met regen en de nog aanwezige sneeuw maakte van deze tocht een helse onderneming. Afdalingen in het veld waren herschapen in wildwaterrivieren! Ik overdrijf niet!
Bij de afdaling van de Taaienberg langs het veld bijna van de fiets gewaaid, maar toch rechtgebleven.
Op de weg stond er overal enkele centimeters dooiwater, als er al geen sneeuw lag. Sommige stukken waren nog vervrozen. Gelukkig had de organistie ze aangeduid met ' ijsplek'.
(...)
Het parcours ging ook door de Muziekbos die nog half ondergesneeuwd was. Prachtig . Ondertussen handschoenen, broek, en schoenen al door en door nat. Koud!
Akkoord, er zat veel weg in dit parcours. In andere omstandigheden zouden we kritiek hebben, maar nu kon het erdoor. Het parcours was ook deels aangepast door de omstandigheden.
Daarachter nog 2 bruintjes gedronken, om de lidkaarten 2006 geweest bij Anoine en supervuil huiswaarts gekeerd. "
- bepijling: 9/10
- 42 km met 10 hellingen in iets meer dan 2 uur
- één bevoorrading ( basic)
30/12/2006 Leupegem ( Oudenaarde )
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- bikerLieven
- Mountainbiker
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
Wij hebben nog een verslag van vorig jaar staan:
http://www.herders.be/verslag20051231.html
Greetz en tot dan,
Herder Ben
http://www.herders.be/verslag20051231.html
Greetz en tot dan,
Herder Ben
deze middag op een deel van het parkoers terechtgekomen ,vanaf het muziekbos tot in schorisse.En was overal goed berijdbaar, wel lastige streek,maar een zeer mooie streek om te mtbiken met zijn kleine wegeltjes en paadjes in de boskes,
i see you sunday,greets
http://www.bloggen.be/flandriennico
i see you sunday,greets
http://www.bloggen.be/flandriennico
Ik heb zo geen hartslagmeterdingens, van wat ik van in 2005 heb opgevangen zo rond de 600 meters en voor 2006 is er een klimke bij op 2 km na start. Off-road gehalte is zeker niet van het gehalte als in Brakel (VTT-Rond de berendries), half om half denk ik, maar mijn materiaal liep tijdens het verkennen toch nog stug naar het einde toe, met 43km in bijna 2uren was ik best tevreden.moonrider wrote:@ Organisatie : Wat is het aantal hoogtemeters dit jaar ? Off-road gehalte ?
(zie ook X3M op blad 1)
-
DEN HEIBOS
- Mountainbiker
Post by DEN HEIBOS »
:lol: Hopelijk is al wat jullie zeggen waar ! Wij komen speciaal van boven Antwerpen om het te ondervinden!!!
Aan alle collega's die van 't platte komen zou ik wel aanraden om hun helmpke op te zetten: berg op is't hier wel lastig, maar bergaf kan gevaarlijk zijn!
Er zitten enkele stukken in waar remmen niet veel helpt. Ook de Ladeuze naar beneden is niet lastig
met racefiets haal je daar 60/70 zonder meeduwen.
Als je een ganse kast banden staan hebt zou ik vooral voor grip kiezen!
Er zitten enkele stukken in waar remmen niet veel helpt. Ook de Ladeuze naar beneden is niet lastig
Als je een ganse kast banden staan hebt zou ik vooral voor grip kiezen!