26 December: WINGENE (Wvl)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vanmorgen ook den tocht gereden samen met VTTtje op het gemakske,moet ook eens kunnen en best eens leuk.

Zoals verwacht was alles weer picco-bello in orde;vlotte inschrijving,leuk parcours,van alles voorziene bevoorrading,opvallende uitpijling,voldoende druk en slangen bij de bike-wash,warme douche,lekker stutje en gezellig zaaltje met vlotte bediening. =D>

Vandaag ne primeur gezien op den après:ne grote plateau soepe :drunk: voor de forumtafel.(We zijn ons leven aan het beteren é!!!)

@ cowboy peter:cadeautip voor nieuwjaar:steunwielkes????? :wink:

@ Eddy en de ganse bende van de inrichting:proficiat met jullie weeral prima inrichting. =D> =D>
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze middag Wingene afgehaspeld, waar ik twee jaar geleden begon met mtb. En net zoals toen weer een TT die in orde was. Mede door het goede weer een 'kurkdroog' parcours dat zeer vlot berijdbaar was. Als je de laatste traditionele terugkeerstrook op de baan niet meerekent, een heel hoog offroadgehalte met een tweetal lange leuke singletracks. Kortom een geslaagd parcours voor deze streek. :-D Misschien niet echt uitdagend, maar toch eens leuk om op door te rijden. Slechts één keer ingehaald (en da's een record)

Ook een goede organisatie. =D> Inschrijving vlot, zeer goede bepijling en bevoorrading, goede bikewash, warme douches en vlotte bediening op de après, overigens in goed gezelschap. Wat wenst een mens nog meer? Jammer van de twee gestolen fietsen, ééntje zelfs onder de neus van de eigenaar. Een fiets sluiten is geen overbodige luxe meer.

@ Fast, ge hebt drie paar kousen gemist door niet aanwezig te zijn! #-o
Last edited by Lichterveldenaere on Tue 26 Dec 2006 22:16, edited 1 time in total.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Vandaag ook een leuke, afwisselende tocht gereden in Wingene. De bossen van Vlaanderen blijven een uitnodigende streek om door te rijden. (Spijtig genoeg worden er ook nu nog stukken bos verkaveld.) Zoals reeds vermeld, waren de inschrijving, bepijling en afspuitplaats prima in orde. Een organisatie die weet hoe het moet. =D> =D> =D>
Mijn eerste volledige mountainbikejaar zit erop. Ik heb er een nieuwe passie bij. Aan alle bikers wens ik een gezond en vreugdevol 2007 met prachtige toertochten.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

@ cowboy peter:cadeautip voor nieuwjaar:steunwielkes?????
zal de volgende tocht afwerken met m'n vrouw hare driewieler :oops:
risico op valpartijen zal heel wa kleiner zijn. :-D .
bde
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 (Reba Race, XT disk, Crossmax SL, Ritchey WCS, Rotot Q rings, eggbeaters sl)

Post by bde »

Deze morgen Wingene gereden, 45KM leuke tocht. Het laatste stuk was inderdaad veel road maar voor de rest zeker ok. Volgende jaar zeker terug Wingene om de kalkoen wat te doen zakken.

Filip Meirhaeghe zien starten rond 11.00 uur.
trekske8500
Mountainbiker

Post by trekske8500 »

geertje wrote:Had ongeveer 44km op mijn fietscomputertje. #-o . Vraag mij af of deze wel goed staat.
geertje :wink:
Je km-teller staat goed. De mijne klokte af op 43.68 aan de 'fototent' (=startplaats).
Enkele bedenkingen i.v.m. km-teller:
wielomtrek 207.5 cm (hard opgeblazen)
50km-tocht = 50000 m == 50000/2.075 = 24096 wielomwentelingen
wielomtrek 203.0 cm (zacht geblazen)
50000/2.030 = 24630
M.a.w. 534 omwentelingen verschil , x 2.03m = 1084 meter = 1.08 km verschil indien je de wielomtrek niet aanpast aan je banddikte.
Dus wielomtrek meten met gemiddelde bandenspanning.
trekske8500
Mountainbiker

Post by trekske8500 »

geertje wrote:Had ongeveer 44km op mijn fietscomputertje. #-o . Vraag mij af of deze wel goed staat.
geertje :wink:
Je km-teller staat goed. De mijne klokte af op 43.68 aan de 'fototent' (=startplaats).
Enkele bedenkingen i.v.m. km-teller:
wielomtrek 207.5 cm (hard opgeblazen)
50km-tocht = 50000 m == 50000/2.075 = 24096 wielomwentelingen
wielomtrek 203.0 cm (zacht geblazen)
50000/2.030 = 24630
M.a.w. 534 omwentelingen verschil , x 2.03m = 1084 meter = 1.08 km verschil indien je de wielomtrek niet aanpast aan je banddikte.
Dus wielomtrek meten met gemiddelde bandenspanning.
bells(wacky racer)
Mountainbiker

Post by bells(wacky racer) »

Hallo

Vandaag met een 6 tal wacky's de rit gedaan en moet zeggen het is allemaal wel goed meegevallen hoor.
We hebben er wel een lap op gegeven op het laatste wel een beetje veel baan maar je kan niet alles perfect hebben e.
Spijtig dat er weer 2 fietsen zijn gestolen en ik moet zeggen als we toegekomen waren hebben we ook eerst iets gaan drinken en eten en zeker de fietsen een half uurtje laten staan zonder op slot te doen.
Ik denk vanaf nu op slot of eerst op de auto of in ons wacky auto.
Ik vind dat helemaal echt een flauwe bedoening van die dieven dat ze gaan werken ,ze kunnen er dan ook ene kopen.
Mss voor de organisatie op sommige TT is er ook een gratis fiesenstalling,dat vind ik wel helemaal ok.
Groetjes en tot later

Rik
Pietje
Mountainbiker

Post by Pietje »

Schoon toerke die 47km in prachtige omgeving.

Wil ook nog "den wakkere bakker gits" bedanken voor de technische assistentie (ketting gebroken)!
De volgende keer dak door gids rij, kom ik zeker pistolets halen bij u!
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Pietje wrote:Schoon toerke die 47km in prachtige omgeving.

Wil ook nog "den wakkere bakker gits" bedanken voor de technische assistentie (ketting gebroken)!
De volgende keer dak door gids rij, kom ik zeker pistolets halen bij u!
Graag gedaan pietje gelukkig heb je de hele tocht nog kunnen rijden en je makkers nog kunnen inhalen? :lol:
vond den tocht ook oké volgende keer zullen we der ene op drinken zekers :drunk:
Post Reply