hoe krampen wegwerken zonder van fiets te stappen?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
ik kreeg van kleins af altijd magnesium toegediend thuis ..zo van die wit/blauwe pillekes ..alsook enkele vitamines ..of het gebaat heeft .vermoed van wel heh , mits ik nooit sportblessures of zo heb , ik heb een toch wel goed gezond lichaam ..
Same here al voor gehad tijdens de Gordel.freezy wrote:heb ik ook al gehad... da is idd vree lastig... ge weet gewoon nie wa eerst te doen dan van de zeer...Black Phantom wrote:
Heb ik ook al voorgehad: kramp in de quadriceps. Ik trek dus mijn hiel tegen mijn zitvlak, en daardoor trekken ook de hamstrings in een kramp.
Dan weet ge helemaal niet meer waar kruipen
ikzelf krijg redelijk rap krampen, ik mag eten en drinken zoveel ik wil... kheb al geprobeerd met magnesium, het vermindert wel een beetje, maar niet zo heel veel... het is iets heel ambetant...
ook eens serieuze krampen gehad in de ardennen, bij de beklimming van col de haussire of zo iets, in centrum la roche... da was in linker EN rechterkuit + in rechter quadriceps tegelijk.... :D ge kunt zelfs nie meer deftig van uwe velo stappen dan.....
Eraan begonnen zonder voorbereiding
In Alsemberg overal kramp.
Me in de goot laten vallen en een kwartierke liggen afzien en dan op ralenti naar huis.
- BEASTY
- Mountainbiker
Re: hoe krampen wegwerken zonder van fiets te stappen?
renaat wrote:hebben jullie zo een methode dat je gebruikt om krampen in de benen weg te werken zonder van fiets te moeten stappen?
heb er gister in ingooigem serieus last van had![]()
greetz
yep,
als ik een kramp heb doe ik het volgende iets minder zwaar trappen en als ik er nog heb dan drink ik een 3/4 van mij bidon water uit en dan gaat dat wel over
gr
THE BEAST
swerkfiets wrote:op een stuk waar je kan freewheelen je voet losklikken en je been naar achterplooien je voet vastnemen en hem tot de achterzijde van je bil brengen en strechen dit verschillende malen herhalen. vooraleer je terug inklikt je been terug losschudden en vanaf dan op souplese rijden.
Ik heb daar in de zomer ff serieus last van gehad en toen heeft mijne osteopaat mij Gammadyn (= homeopatisch) voorgeschreven. Dat zijn ampules met opgelost magnesium en dat hielp goed bij mij. Ik moest er daar wel 2 x 3 per dag van innemen.
Nu heb ik het weer zitten. Al 2 weken achteréén serieuze krampen na 20 km van de 45/55 en dan is het bij mij over en sluiten. Ik haal met moeite soms nog 15km/u, moet regelmatig stoppen en de bovenbeenspieren "losschudden" anders gaat het niet over.
Nu heb ik juist iets anders gaan halen bij de apotheek. Niks homeopatisch deze keer (hoewel ik daar absoluut wel voor opensta). Het zijn pillekes met een hoge dosering magnesium. We zullen zien wat dat geeft.
Nu heb ik het weer zitten. Al 2 weken achteréén serieuze krampen na 20 km van de 45/55 en dan is het bij mij over en sluiten. Ik haal met moeite soms nog 15km/u, moet regelmatig stoppen en de bovenbeenspieren "losschudden" anders gaat het niet over.
Nu heb ik juist iets anders gaan halen bij de apotheek. Niks homeopatisch deze keer (hoewel ik daar absoluut wel voor opensta). Het zijn pillekes met een hoge dosering magnesium. We zullen zien wat dat geeft.
beter trainen is de boodschap, krampen heeft vooral te maken met verzuring van de spieren, die verzuring begint bij een bepaalde hartslag, voor iedereen anders, wanneer je boven deze hartslag gaat beginnen rijden, begin je te verzuren en als je niet supergetraind bent zoals vb; een Armstrong dan gaat de verzuring zich ophpoen in de spieren, met kramp tot gevolg, wanneer je nu net wel juist gaat trainen, doormiddel van een lactaattest en schema's gemaakt voor jou lichaam, dan ga je die krampen volledig moeten wegkrijgen of toch bijna volledig weg.
Zitpositie is ook een belangrijke factor. Bij een totaal verkeerde positie van schoenplaatjes en zadel ga je snel verzuren.
dus in plaats van pillen te slikken trainen maar.
Zitpositie is ook een belangrijke factor. Bij een totaal verkeerde positie van schoenplaatjes en zadel ga je snel verzuren.
dus in plaats van pillen te slikken trainen maar.
-
fast_bunny
- Mountainbiker
Post by fast_bunny »
hier een goede oefening om je kuitspieren te trainen , heel eenvoudig en het enige wat je nodig hebt is een trap of een plank , sessies van 100 doe ik dagelijks en dat neemt 2 minuten in beslag ( google , calf exercises
http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... 2%26sa%3DX
http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... 2%26sa%3DX