Maximum daalsnelheid ?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
medguy
Mountainbiker

Post by medguy »

mijn hoogste is 48 km/u :(
hier bij mij den berg maar ja na 70m is er een bocht van 90°
dus moet je op tijd afremmen hè
met 20-25 ga ik dan de bocht door met een schoen op de grond
Ik vrees dat diee schoen niet meer lang zal meegaan
lagniau
Mountainbiker

Post by lagniau »

+- 75km/h van de Puttenberg in roosdaal :D
balphydus
Mountainbiker

Post by balphydus »

ikzelf ong 70 km/h op ne asfalt na benede en met bijtrappe.

een vriend van mij die downhill doet liet me op zijn polar een snelheid van 115 km/h zien!!! =D>

RAAR maar WAAR

tenzij hij met zenne polar prutst? zal wel niet [-X
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

balphydus wrote:tenzij hij met zenne polar prutst? zal wel niet [-X
Is daarom niet mee geprutst.
Kan ook zijn door storing van zendmast of spoorwegovergang.
Heb zelf zo al 97km/uur gehaald op een rustige LSD training :wink:
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Mijn maat haalde zo opeens 240...
Wouter VE
Mountainbiker

Post by Wouter VE »

Vandaag een afdaling i/d mtb route van rotselaar.
57.4km/h Voor z'n korte afdaling met bochten is dat wel behoorlijk :-D 8)
dendave
Mountainbiker

Post by dendave »

MaartenW wrote:
manuel wrote:
flip wrote: Het is wel zo dat de steile kant maar een 900 m lang is, tegen dat je op je topsnelheid zit ben je bijna onder. En je hebt geen aanloop, want je moet eerst langs den andere kant omhoog. Daarbij toen ik die snelheid had moest ik serieus snel trappen om nog bij te geven, dus ik begrijp niet hoe sommigen hier aan snelheden tegen 90 km per u komen. Alle mss dat dat niet met de MTB maar met de koersfiets is??
Inderdaad, de halembaye staat in koersfietskringen bekend als één van de hellingen in België waar ge in de buurt van de 100 kunt komen (is naar verluidt de snelheid die een peleton daar haalt). De aangewezen manier is om rustig naar boven te rijden en net voor de top een demarrage te plaatsen op een heel grote versnelling, om tegen 40-50 aan de afdaling te beginnen. Bijtrappen zolang ge kunt en daarna aan uw positie werken.

Persoonlijk ben ik er nog maar één keer afgereden, in januari van dit jaar op een dag dat het enorm stormde. Vanuit stilstand boven (had op mijn compaan gewacht) en zonder fanatiek bijtrappen raakte ik snel aan 67 (vol wind tegen). Ik was nog niet beneden maar ik durfde echt niet meer versnellen omdat de wind mij van links naar rechts blies terwijl er camions passeerden enzo. Toen heb ik mij dus maar rechtgezet, maar het moet zeker VEEL sneller kunnen. Dat werd ook bewezen doordat ik later in de minder steile afdaling praktisch dezelfde snelheid haalde (met wat wind mee).
mits de wind goed staat is er daar veel mogelijk met de wegfiets daar al op 114 km/ afgeklokt me slechte wind ook al wel eens blijven hangen bij 80, net die zonk onderaan is een beetje veraderlijk

die rij ik op tegen 180 met mijne bike

(gsxr ;-) )
Firefly
Mountainbiker
Location: Votec Tox, Yeti AS-R 575, Specialized Allez comp,Cube Elite HPC, Kawasaki ZX-6 & -7R

Post by Firefly »

THE BEAST wrote:ah
als ge over de moto klapt mijn topsnelheid 265km/h op den E17 gent
THE BEAST
275 op E411, toen moest ik alles dichtsmijten voor nen otto die naar links kwam #-o
Firefly
Mountainbiker
Location: Votec Tox, Yeti AS-R 575, Specialized Allez comp,Cube Elite HPC, Kawasaki ZX-6 & -7R

Post by Firefly »

balphydus wrote:ikzelf ong 70 km/h op ne asfalt na benede en met bijtrappe.

een vriend van mij die downhill doet liet me op zijn polar een snelheid van 115 km/h zien!!! =D>

RAAR maar WAAR

tenzij hij met zenne polar prutst? zal wel niet [-X
Dat zal wel ni op een DH parcour geweest zijn ... dat halen de profs zelfs bijlange ni uit
FantaDHrider
Mountainbiker

Post by FantaDHrider »

dat is inderdaad waar,115 km/h op een DH track bestaat niet,te technisch en veel te veel bochten,Op een Ski piste kan dat wel mogelijk haalbaar zijn,in Hahnenklee(Harz) waar ik afgelopen zomer heen was op vakantie,heb snelheden van 90 km/h behaald maar ik moest wel volle protectie gear aan,het werd ook aan iedereen aangeraden om volle protectie gear te dragen wanneer men van de ski piste naar beneden wou rijden ondanks het geen bikepark was,waren de snelheden echt heel hoog en de piste kan heel glad wezen,nadat het geregent heeft
Post Reply