je gaat mij niet horen zeggen dat mavic SL wielen niet goed zijn. ik vind ze alleen prijs/kwaliteit niet de beste.
we spreken toch al direct over wielekes van 650 euro of ongeveer 25.000 oude belgische frankskes.
deze wielekes kosten bijna evenveel als een 'instap'mountainbike.
Mavic crossmax SL
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
-
Roeki
- Mountainbiker
Da bedoel ik nu met ne goeien LBS die doet da zelf.scott racer wrote:Ik zit al aan mijn 2e paar Sl's ,eerst velgrem nu disc .
Met geen van beide een groot probleem gehad tot nu toe .
In de velg versie heb ik zelf 1 keer lagers gezet.
In de disc versie de body vervangen .
zelf een slag van derailleur kunnen ze aan .
2 spaken scheef en toch nog kunnen afdalen![]()
Bike-sportieve heeft er toen 2 nieuwe ingezet en bollen terug als nieuw .
Nu zie ik de Slr's ook wel zitten![]()
![]()
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
En die mens van Bike-Sportive is er echt wel ne krak in hoor in wielkes rechtenRoeki wrote:Da bedoel ik nu met ne goeien LBS die doet da zelf.scott racer wrote:Ik zit al aan mijn 2e paar Sl's ,eerst velgrem nu disc .
Met geen van beide een groot probleem gehad tot nu toe .
In de velg versie heb ik zelf 1 keer lagers gezet.
In de disc versie de body vervangen .
zelf een slag van derailleur kunnen ze aan .
2 spaken scheef en toch nog kunnen afdalen![]()
Bike-sportieve heeft er toen 2 nieuwe ingezet en bollen terug als nieuw .
Nu zie ik de Slr's ook wel zitten![]()
![]()
Ook onderhoud van een Fox doen ze daar ,dus geen opsturen naar Sabma nodig en 15km van de deur maar das
Hey , merci voor de vele reactie's.
Ben nu al eens aan het rond snollen naar DT's op E-bay Duitsland ongeveer 370€ voor 240s disc naven en XR 4.2 velgen . Voorwiel 775gram en achter 905 grammen. Denk toch eerder om zo'n wielen te kopen dan die mavic's.
http://www.pinkbike.com/photo/1135551/
Ben nu al eens aan het rond snollen naar DT's op E-bay Duitsland ongeveer 370€ voor 240s disc naven en XR 4.2 velgen . Voorwiel 775gram en achter 905 grammen. Denk toch eerder om zo'n wielen te kopen dan die mavic's.
- ooSoo
- Mountainbiker
Die X-max sl zijn heel goede wielen maar ze vragen veel onderhoud , zoals heel veel van top onderdelen !! vb een rock shox sid , ...
Naar mijn mening als je wilt dat u wielen goed bollen en lang meegaan moet je ze minstens elke maand opensmijten , invetten , ...
en dat is zo bij ALLE wielen/naven : tune , hope , dt , ...
De één zegt van niet de ander van wel , maar je zult zien als je ze elke maand eens verzorgt dat de lagers , body veel langer zullen meegaan !
Naar mijn mening als je wilt dat u wielen goed bollen en lang meegaan moet je ze minstens elke maand opensmijten , invetten , ...
en dat is zo bij ALLE wielen/naven : tune , hope , dt , ...
De één zegt van niet de ander van wel , maar je zult zien als je ze elke maand eens verzorgt dat de lagers , body veel langer zullen meegaan !
Schuun wielekes zeg ....Topsy wrote:Hey , merci voor de vele reactie's.
- geniusbiker
- Mountainbiker
Post by geniusbiker »
hoe vervang/onderhoud je juist een body ? en dat voor een mavic crossmax sl?
alvast bedankt
pedro
alvast bedankt
pedro
- lostmarch
- Mountainbiker
Mijn bescheiden ervaring : ik rij al jaaaaaren met crossmax xl ; en die hebben het al serieus te verduren gehad .
Ik heb nog maar 1 keer een lagerke moeten vervangen....
Vrienden van mij die met supersonisch lichte wielkes rijden daarentegen....
misschien beetje ouwbollig...maar ik blijf zweren bij de crossmax xl ; verrevan de lichtste , maar oo zoo stevig en stijf .
Ik heb nog maar 1 keer een lagerke moeten vervangen....
Vrienden van mij die met supersonisch lichte wielkes rijden daarentegen....
misschien beetje ouwbollig...maar ik blijf zweren bij de crossmax xl ; verrevan de lichtste , maar oo zoo stevig en stijf .
-
jan vb
- Mountainbiker
- Location: scalpel carbon 29er,supernormal 29er voor int slijk en ne canyon CF Ultimate slx koersvelo
ik weeg 95 kg en rij al jaaaaaren met xmaxx sl en nu slr's heb nog nooit iets voorgehad.
hier niet en ook niet in de vercors niet in de franse alpen en evenmin tijdens de chemin du soleil als wielen het daar uithouden mag je zeker zijn dat ze goed zijn ik moet wel zeggen dat de oude sl's stijver aanvoelen dan slr's
hier niet en ook niet in de vercors niet in de franse alpen en evenmin tijdens de chemin du soleil als wielen het daar uithouden mag je zeker zijn dat ze goed zijn ik moet wel zeggen dat de oude sl's stijver aanvoelen dan slr's