MENEN - 24/12/2006

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
edse
Mountainbiker

Post by edse »

Deze morgen ook afgezakt naar Menen om na een tijdje zoeken eigenlijk toevallig de inschrijving te hebben gevonden. :roll:
De rit zelf vond ik mooi en goed berijdbaar maar toch lastig met die echte zuigende en plakkende grond.
Wat die pijltjes betreft is wel juist maar wij hebben achteraf nen babbel gehad met één van de organisatoren die ons vertelde dat hij niet anders moest doen dan verdwenen pijltjes gaan vervangen.Het was zelf zo dat ze die wegnamen voor zijne neus totdat hij dreigde met politie,dan was die kerel rap weg. [-X
Ook een boerke uit de streek had het niet op ons voorzien en nam alle pijltjes telkens opnieuw weg en zei er vrolijk bij"ik doe ze telkens toch terug weg".Als organisator ben je daar natuurlijk machteloos tegenover.
Jammer natuurlijk.

Zalig Kerstfeest iedereen.
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

Mijn mening is zowat dezelfde als die van de meesten hier.
Samen gestart met de collega Steenbakkers, maar al vlug moeten lossen met mijn broer. Kheb maar de 25 gedaan samen met mijn jongste broer(16) die zijnen eerste tt reed. Parcours was voor de 25 dik in orde. Toch wel 20km ervan offroad denk ik.
Bevoorrading idd enkel soep. Ben dan maar net over de eerste bevoorrading in mijnen thuis gestopt om wa te drinken.

Nu ja, het beste vond ik voor ene keer den aprés. Kennis gemaakt met Superfanneke, Katrien20, Filiberke, Traxer,...

Kheb mij al bij al goe geamusseerd en mijn broer ook. En daarvoor waren we gekomen :bounce: :drunk: .

Tot de volgende :wink:
2 fast 2 follow
Mountainbiker

Post by 2 fast 2 follow »

Menen was redelijk, tis ook de eerste keer dat die gasten een TT inrichten. Ik ben tot eigen verbazing geen enkele keer verkeerd gereden. alles over deze TT is al vermeld maar ze hebben hun best gedaan, alleen de Bev. beter voorzien van drank, en ze beter spreiden over de tocht. Iemand van de org. vertelde dat al hun soep die ze gemaakt hadden er al bijna door was. Ze hadden zelf ook op zo veel volk niet gerekend.

Stats: 49,3km 2u13min avs 22,2km/u

Greetz
2f2f
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Het eerste deel van de tocht was volgens mij zowat hetzelfde als die van Rekkem (aanrader trouwens) Daarna toch nog enkele mooie stukken mogen doen
Wat de bepijling betreft, het kan wel zijn dat er veel pijlen weggenomen worden, maar de bepijling in het algemeen was gene vetten. Dus ook niet waar ze wel hingen.
De controles waren eigenlijk schandalig. Stel je voor dat daar zo'njong gastje op die controle toekomt moet je die dan ook jenever laten drinken? Dit kan echt niet. Dat je zoiets aanbied is voor mij geen probleem, maar er moeten alternatieven zijn.
Dan de afspuiting, ik kwam zag en keerde mijn kar want dit kan evenmin. 1 afspuiting, een hoge drukreiniger dan nog.
Het enige pluspunt aan deze tocht was de lekkere boterham aan de aankomst
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Amaai zeg, hier kunnen ze nog veel bijleren qua organisatie hoor.
Blijkbaar hebben die gasten nog nooit ergens anders gaan biken, want dan zouden ze weten wat een degelijke organisatie inhoud. [-X

Als dit de critera zijn waarop de WBV zich baseerd om clubs TT's te laten inrichten, dan kan je daar maar één iets uit besluiten, namelijk puur geldgewin. [-X [-X

Ik zal niet snel een tocht afbreken, maar deze vond ik echt wel ondermaats. Over het parcours, voor wat betreft de kleine afstand, wat tegelijk het eerste deel was van de grote afstand, niets dan lof, mooie lange off-road stukken die wel behoorlijk zwaar waren maar wel berijdbaar =D> =D> . Daar stopt het dan qua positieve punten.

De rest is hierboven al meermaals aangehaald, jammer maar helaas.

@Katrien20, ik had het wel gedacht hoor dat het warme water niet van lange duur zou geweest zijn. Jammer voor jou maar joepie voor mij :lol: :lol:
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Van die bevoorrading, ik was er vroeg bij en heb daar toch water en sportdrank gekregen. Waarschijnlijk was alles op tegen dat de grote hoop toekwam aan de posten. Zoals iemand sprak over die soep die er bijna door was omdat ze niet zoveel volk verwacht hadden. Die soep kon trouwens beter vond ik. Er zat serieus wat gebrek aan zout in, maar dat is dan weer puur persoonlijke smaak.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Amai, zo te zien was het een wijs besluit om met een paar vrienden naar het kluisbos te gaan om de toertocht van deze zomer nog eens af te rijden.
Wij hadden geluk en waren op voorhand verwittigd door verschillende instanties.
Voor de rest laat de kalkoen maar smaken. :wink:
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Als er volgend jaar geen alternatief is ben ik hier terug;maar dan wel om tweemaal de kleine tocht naeen te rijden.Eerste deel was zeker de moeite waard maar achteraf zakte het echte mtb -gehalte zienderogen. :(
Hopelijk trekken de inrichters wel hun lessen uit wat hier al allemaal is geschreven want het kan op alle vlakken veeeeeeeeeel beter;maar waar een wil is is een weg. [-o<
Op het laatste heeft het forumtreintje zich wel nog opgeofferd om "stervende zwaantjes" uit de wind te zetten. :wink:
Toch nog ne leuken après gehad met een toffe bende forumbikers. :drunk: =D>

Onderweg kennis gemaakt met Gizmo :( die triestig op zoek was naar zijn medebikster voor vandaag,maar ze op den après toch nog ontmoet heeft. :lol:

ps:de bediening moet ge volgend jaar wel niet veranderen hé. #-o :bounce:

Aan allen smakelijk eten en een gezellig kerstavondje en tot de volgende.
Guest

Post by Guest »

Mooie stukjes offroad in eerste deel - rond Kraaiveld Rekkem - Dit eerste deel maakte veel goed (ookwat uitpijling betreft) van het minder goed uitgetekende (en inderdaad ook wat uitpijling betreft - vooral in Wervik en Menen city!!) 2de deel...
Wat organisatie, fietsreiniging [-X , lokaalgrootte, drankvoorziening in 2de deel e.d. betreft ; die mensen zullen er wel hun lessen uittrekken voor hun 2de en volgende edities.
De streek heeft alleszins veel te bieden ! =D>

Greetz :-D
Post Reply