Alvast bedankt voor de reactie's
Mavic crossmax SL
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Mavic crossmax SL
Hey, ik zou eens graag weten tot hoeveel kg van lichaamsgewicht die sl's nu eigenlijk kunnen dragen. Zelf weeg ik 80kg, de ene zegt tot max. 75 kg en volgens de andere gaat het zeker tot 85 kg. Zijn er echt veel problemen met de body's . Service in Belgie zou ook niet al te vet zijn heb ik al vernomen? Kzou het eigenlijk eens graag weten voor ik er toch wel een pak geld aan uitgeef .
Of direct naar DT Swiss gaan?
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
koop je 2 combinatiesetjes dtswiss240s voor de prijs van 1 setje crossmax SL.
veel beter en goedkoper.
de looks zijn iets minder, maar als je op de fiets zit kijk je niet naar je wielen.
vraag aan je medebikers dat ze met SL's rijden dan kun jij er naar kijken als je in het wiel hangt
veel beter en goedkoper.
de looks zijn iets minder, maar als je op de fiets zit kijk je niet naar je wielen.
vraag aan je medebikers dat ze met SL's rijden dan kun jij er naar kijken als je in het wiel hangt
- ooSoo
- Mountainbiker
De sl wielen zijn zeker sterk genoeg voor iemand van 80 kg
De lagers , body zijn goed als je ze heel goed onderhoud !
( ik smijd die wielen elke maand open , mooi uitkuisen en vet is doen )
Als je er niet onderhoud aan schenkt dan gaan ze niet lang meegaan !
( dat was toch zo bij mij in het begin , nieuwe lagers en body gestoken en van dan elke maand onderhoud geven en ze bollen perfect ! )
( dat was toch zo bij mij in het begin , nieuwe lagers en body gestoken en van dan elke maand onderhoud geven en ze bollen perfect ! )
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
Post by SOM epic ghost »
dus kort samengevat ze trekken op niets.Corratec wrote:De sl wielen zijn zeker sterk genoeg voor iemand van 80 kg
ik heb mijn dt240s naven nog nooit opengedaan in 2 jaar en die bollen nog altijd als nieuw
en ik kan je vertellen dat ze al onder water hebben gestaan en modder hebben gezien (over 2 jaar marathon houffalize doorgeploeterd)
wat ik gewoon wou zeggen dat je voor 400 euro een dtswiss240 wielsetje kunt kopen (velg 4.2 of mavic 717) en dan kun je nog de spaken kiezen. als er iets kapot(bv spaak) is dan kan is alles eenvoudig te herstellen. nieuw velg vind je bij de lbs om de hoek, spaken idem dito en lagers voor de dt240s vind je ook gemakkelijk bij SKF-dealer. Je zult je wieleke geen 2 dagen moeten missen voor herstelling, en zal een pak goedkoper zijn dan bij mavic.
trouwens een SL wielsetje betaal al vlug 700 euro, met die 300 euro kun je veeeeeeeeel doen.
als je toch voor de looks gaat
dit kun je ook doen gewicht 1590gr
en goedkoper dan een SL

-
Roeki
- Mountainbiker
Op niks trekken, da zou ik niet zeggen. Het zijn gewoon superwielen. Ik rij al 4 jaar met sl's en nog nooit problemen mee gehad. Onderhoud doe je volledig zelf en een spaak heb ik nog nooit kapot gehad. En zoals met alle topmateriaal, het vraagt meer onderhoud. Ondertussen heb ik drie paar van deze wielen en ik wil niks anders. En als ge naar een goeie lbs gaat kan deze ook wel een spaak steken of een velg vervangen van een sl. P.S. moest ge mijne fiets dit jaar naar beneden zien vliegen hebben op de marathon van Malmedy, dan zoude wel overtuigd zijn van de stevigheid van sl's, gelukkig kan ik dit nog navertellen want had ik daar mijn vloke gevolgd dan was het met mij gedaan denk ik. Gelukkig niet met mijn vloke, ook maar 50 meter naar beneden geklefferd en daar terug op mijn vloke en slechts een heel klein slagske in mijn achterwiel.SOM epic ghost wrote:dus kort samengevat ze trekken op niets.Corratec wrote:De sl wielen zijn zeker sterk genoeg voor iemand van 80 kg
ik heb mijn dt240s naven nog nooit opengedaan in 2 jaar en die bollen nog altijd als nieuw
en ik kan je vertellen dat ze al onder water hebben gestaan en modder hebben gezien (over 2 jaar marathon houffalize doorgeploeterd)
wat ik gewoon wou zeggen dat je voor 400 euro een dtswiss240 wielsetje kunt kopen (velg 4.2 of mavic 717) en dan kun je nog de spaken kiezen. als er iets kapot(bv spaak) is dan kan is alles eenvoudig te herstellen. nieuw velg vind je bij de lbs om de hoek, spaken idem dito en lagers voor de dt240s vind je ook gemakkelijk bij SKF-dealer. Je zult je wieleke geen 2 dagen moeten missen voor herstelling, en zal een pak goedkoper zijn dan bij mavic.
trouwens een SL wielsetje betaal al vlug 700 euro, met die 300 euro kun je veeeeeeeeel doen.
als je toch voor de looks gaat
dit kun je ook doen gewicht 1590gr
en goedkoper dan een SL
heb 3 jaar met mavic gereden, dit jaar voor de eerste keer met dt240, ben altijd zeer tevreden geweest met de mavics, maar nu ik de dt's heb, moet ik tog zeggen dat die nog veel beter bollen, stijver zijn en je voelt het pas echt als je optrekt, je fiets gaat echt vooruit, geef mij maar de dt's, zeker weten.
"trouwens een SL wielsetje betaal al vlug 700 euro, met die 300 euro kun je veeeeeeeeel doen."
Bij Van Eyck onder de 570€ voor de Crossmax Sl.... en echt een heel goed wiel. Heb zowel XL als SL en nooit enig probleem gehad. En ja je kunt het onderhoud zelf doen, wat ook een plezier is in onze sport, nietwaar Roeki. . En zoveel keer per jaar hoeft het echt ook niet .
Bij Van Eyck onder de 570€ voor de Crossmax Sl.... en echt een heel goed wiel. Heb zowel XL als SL en nooit enig probleem gehad. En ja je kunt het onderhoud zelf doen, wat ook een plezier is in onze sport, nietwaar Roeki. . En zoveel keer per jaar hoeft het echt ook niet .
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
Post by SOM epic ghost »
'k volg de prijs niet zo van mavic sl.DDM wrote:"trouwens een SL wielsetje betaal al vlug 700 euro, met die 300 euro kun je veeeeeeeeel doen."
zijn het de disk versies ?
en als je toch op prijs wilt kopen 349 euro voor een dt240s wielsetje geeft nog altijd 220 euro verschil.