23/12/2006 - Kruishoutem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

Deze morgen om 9 uur ook gestart voor de 45km. Kwas ook wel een beetje ontgoocheld. Khad qua parcours wel wa meer verwacht. idd redelijk veel asfalt. Voor voor de eerste bevoorrading. Daarna was het best wel in orde doordat er al wa meer klimmekes inzaten. Maar het kan nie alledagen kermis zijn ook hé.

Medewerking van politie en brandweer was super. Chapeau voor al die seingevers. =D>
Bevoorradingen waren echte buffetten.
Gratis bewaakte bikeparking. =D>
Misschien volgend jaar wa meer werk maken van het parcours en het komt dik in orde.

Maar kheb mij toch gejeund zulle!!! :wink:

Greetz :-D
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Vandaag naar Kruishoutem geweest , jammer genoeg geen tijd om naar Veldegem te gaan. Een beetje gezond verstand wist me op voorhand te vertellen dat Chris Peers geen mtb-toer organiseert voor mtbers, maar voor de talrijk opgekomen wielertoeristenclubs en gelijk heeft hij !!
Aan iedereen dus de keuze om af te komen of niet. Voor mij voldeed deze tt perfekt aan mijn verwachtingen. Parcours wist ik op voorhand , bevoorradingen, bepijling , hot-dog aan de aankomst alles was piccobello. Was zelf heel verrast van de lage prijs 3euro. Hou aub op met over het parcours te vitten. Er komen nog een aantal TT aan die teren op de opkomst van de vele wielertoeristen die deze tijd van het jaar geen zin hebben om te ploeteren. Wil je die vermijden , een adres : forum mountainbike.be waar je alle info vindt op voorhand. Jammer voor de real mtbers maar zo is het nu eenmaal. Proficiat aan alle seingevers (hoe krijgen jullie dit gedaan van de lokale politie om zo massaal 2 dagen voor Kerstdag al die oversteken te begeleiden, vele TT rekenen hiervoor op vrijwillegers)
Brozie
Mountainbiker

Post by Brozie »

Met onze jongsten (9 jaar !) ook afgekomen voor de 25 km. Uiteindelijk reden we er 33 #-o Pijltje gemist ??? :oops:
Er was idd nogal wat road i.p.v. offroad, maar na al de "mudwrestling" van de laatste weken, was dit voor mij een welgekomen afwisseling :P

PERFECTE ORGANISATIE =D> =D> =D> Met pompiers en al om de kruispunten af te zetten - Prachtig !

Misschien eens overwegen om volgend jaar ook een editie op zondagmorgen te voorzien ??? [-o<
Herder Sven
Mountainbiker

Het was Herder Sven

Post by Herder Sven »

zwiebertje wrote:Wat een verschil bij vorig jaar waar het gans de tocht ploeteren was!
Was het niet in de mud dan in de papsneeuw!
Nu was de fiets met moeite vuil,enkele klonters plakspecie er met de hand afgedaan zonder af te spuiten!
Voor mij mss. de ideale tt om er terug in te vliegen na een weekje van niet echt ziek maar ook niet echt goed!
Allé in ieder geval 5 keer gestorven vandaag bij een redelijk tempo!
Weinig off-road vandaag, maar parcours toch selectief genoeg om er u "choco" op te rijden!
Herder Ben die zat niet "choco",maar begon alsmaar harder te rijden op het laatst,de man in supervorm geloof ik?
Voor de rest alles zeer goed van organisatie,chapeaux!
Ongeveer 2u15' onderweg,is nog altijd goed 2 uur rijden,voor ong.50km!
Den dienen met 1u42' rijtijd was met den brommer zekers?
En anders zou hij beter morgen starten bij Nys en compagnie!
Zwiebertje,

Het was herder Sven die af en toe een interval trok...herder Ben was nog aan het nagenieten van zijn zopas behaalde ' net getrouwd' status...(Bij deze nog eens proficiat Herder Ben)

Wij hadden een rijtijd van 1u58..

Greetz...

Herder Sven
rudy coolens
Mountainbiker

Prachtige organisatie!

Post by rudy coolens »

Proficiat aan de organisatoren! Was een mooie tocht, ondanks de kritiek van enkele kritikasters was het een mooie omloop die perkekt uitgepijlt was en waar de bevoorrading zeker in orde was.
Het moet tocht altijd niet zijn dat de modder langs uw benen naar beneden loopt hé. De gratis fietsbewaking was tijdens het nuttigen van een drinkje en een gratis hot-dog lekker meegenomen!
Hoed af voor mensen die zo een organisatie willen ineensteken voor ons mountenbikers te plezieren!!
Voor het zwaardere werk moeten de kritikasters maar naar Leupegem komen volgende week, zullen dan wel een toontje lager zingen!!
Bij leven en welzijn, tot volgend jaar!!
wiene
Mountainbiker

Post by wiene »

:-) proficiat aan alle medewerkers van deze Vtt, alles was dik in orde, voor mij hoeft het niet iedere week ploeteren zijn, zekers met de feestdagen die komen, hopelijk is het volgend jaar van 't zelfde !! :-)
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Ik was gisteren ook van de parij aldaar in Kruishoutem en het was inderdaand een nogal hoog on-road gehalte. Dit was ergens ook een beetje te verwachtten als je het begin van de topic las. Na hun beesten weer bij de vorige organisatie schreven ze hier toch duidelijk dat ze een TT wilden maken die voor IEDEREEN te doen was; ook voor de niet doorwinterde biker.
Ik zou die mensen niet gaan verwijten dat ze die extra off-road niet weten te liggen en dat het maar baanjanetten zijn; dat hadden ze met hun Morgan Blue tocht vorig jaar toch bewezen. Ze hebben dus volgens mij een bepaalde keuze gemaakt en dat heeft zijn gevolgen voor het parcours waar de doorwinterde biker dan ( ik durf mij daar ook bij te rekenen) minder voldoening uithaalt. Ik zal echter bij de volgende editie waarschijnlijk wel weer van de partij zijn gewoon omdat het vlakbij is en dan de wagen kan thuis laten.
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Dit was inderdaad een perfecte organisatie: zeer goeie bepijling, twee buffetten aan de bevoorradingen, bewaakte fietsenstalling, seingevers op alle gevaarlijke punten, gratis hot dog, ik was op voorhand ingeschreven dus nog een doos vitamines, en dat allemaal voor 3€.
Maar wij kwamen om te mountainbiken, was zelfs speciaal met de bulls gekomen omdat die beter is voor het klimwerk. Maar wat waren wij ontgoocheld keer op keer toen we weer een mooi stukje offroad voorbijreden terwijl we op het asfalt verder moesten. Enkel op het einde, met die twee weidestroken in Nokere en de doortocht door het kasteelpark werd iets goedgemaakt, maar toen was het kalf voor ons al lang vertrokken.
Neen wij waren niet naar Kruishoutem gekomen om in de modder te ploeteren, maar als je alle offroadstukken links laat liggen? [-X [-X Dit was een tocht met 75% road en 25% offroad, en dan kan je niet van een mountainbiketocht spreken. Spijtig, want ik ben afkomstig van Kruishoutem en trainde vroeger bijna dagelijks in de streek, ik weet dus welke paadjes allemaal kunnen aangedaan worden.
Ik vrees dat de organisatoren zich te veel hebben blindgestaard op de omloop van vorig jaar, die toen wél mountainbikewaardig was, maar in extreme omstandigheden werd afgelegd. Nu was het droog en dan krijg je natuurlijk een gans ander scenario. Miscchien volgend jaar opteren voor drie afstanden, 27-37-47 en dan kunnen de échte bikers voor de grote toer gaan, die die niet in de modder willen ploeteren (als die er al is) kunnen dan voor de 37km opteren. Voor ons was dit op de valreep een van de grootste afknappers van 2006.
barty
Mountainbiker

Post by barty »

lok 36000 wrote:Ik was gisteren ook van de parij aldaar in Kruishoutem en het was inderdaand een nogal hoog on-road gehalte. Dit was ergens ook een beetje te verwachtten als je het begin van de topic las. Na hun beesten weer bij de vorige organisatie schreven ze hier toch duidelijk dat ze een TT wilden maken die voor IEDEREEN te doen was; ook voor de niet doorwinterde biker.
Ik zou die mensen niet gaan verwijten dat ze die extra off-road niet weten te liggen en dat het maar baanjanetten zijn; dat hadden ze met hun Morgan Blue tocht vorig jaar toch bewezen. Ze hebben dus volgens mij een bepaalde keuze gemaakt en dat heeft zijn gevolgen voor het parcours waar de doorwinterde biker dan ( ik durf mij daar ook bij te rekenen) minder voldoening uithaalt. Ik zal echter bij de volgende editie waarschijnlijk wel weer van de partij zijn gewoon omdat het vlakbij is en dan de wagen kan thuis laten.

Hey Lok 36000,
Vorige week in Moen hebben we mekaar ontmoet.
We waren gisteren met een 6-tal gasten van Zulte ook afgezakt naar Kruishoutem. De organisatie was prima, maar er is inderdaad meer uit deze streek te halen dan deze tocht. Volgende week in Leupegem zal het andere kost worden denk ik
Groeten Barty
tuurke
Mountainbiker

Post by tuurke »

In denk dat het moeilijk is om iedereen content te stellen. Steek je er al de gekende stukken off-road, beklimmingen,... van de streek in dan wordt deze tt door de kritikasters vergeleken met andere tt's uit de streek en zegt men dat men niet origineel is en zo zal er wel altijd iets zijn (te veel, te weinig, te lang, te kort,...).
Ik weet één ding en dat is dat ik mij gisteren 2uur goed geamuseerd heb en terug de nodige beweging gekregen heb. En of dat nu 1u45 is of 2u15 dat je over zo'n tocht doet maakt niet uit, een goed gevoel op het einde van de rit is nog altijd veel beter dan volledig kapot.
De beste training is nog altijd die wanneer je naar je eigen lichaam luistert...
Post Reply