Training: Wie heeft zijn max hartslag laten bepalen?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

redgekuiftchicken wrote:
@redgekuiftchicken: 245 is een onzinnige waarde , polar gaat bvb maar tot 230max, dus ik twijfel hard aan wat je hier komt vertellen
Kweet niet of het aan mijn hartslagmeter ligt, maar ik kreeg (nu kan ik niet meer lopen) een korte tijd geleden mijn hartslag zonder moeite boven de tweehonderd, waarbij 245 het maximum was dat ik haalde. Dat was natuurlijk een piek, maar ik moet toegeven dat ik dat van gemakkelijk boven de tweehonderd wel goed kan geloven... (die piek is inderdaad nogal heeeeeeeeeeeeeel hoog, 300=dood)

de hartslagmeter zal wel afgeweken hebben... op 245 blijf je ook bijna liggen :-D
dokske
Mountainbiker

Post by dokske »

Hey heb een vraagje voor de kenners hier ikzelf ben puur amateur daarmee.
Mijn ventilatoire drempel is op 150 dis is laag en is blijkbaar nie zo goe maar wa wil da nu eigelijk zeggen en kun je hier iets aan doen om deze omhoog te krijgen?

Of ligt het enkel aan een slechte konditie ?
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

leeftijd? dat geeft al een indicatie... en fiets/sport je vaak? want dat heeft ook veel invloed.
of werk je met de nacht? grote invloed op langere termijn.

hij moet zeker hoger kunnen.
dokske
Mountainbiker

Post by dokske »

Ik ben 32 en eeum ja ik werk idd met de nacht( hoe da je het weet he)ik fietste tot voor kort een tweetal keer per week toerkes van 30 km tot 50km dikt enkel in het bos.
Heb vorig jaar wel klierkoorts gehad zou dit er mss ook iets mee te maken kunnen hebben ?
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

ja, je zal nog niet geheel hersteld zijn van de klierkoorts.... dit kan je nog een poos parten spelen. het eerste jaar na een klierkoorts kan je onmogelijk op volle kracht komen.

voor een 32 jarige is 150 wel erg laag. je nachtwerk speelt zeker een grote rol. kheb bijna altijd gesport, ben ouder dan u en kan men pols nog tot 193 trekken maximaal. in rust bedraagt hij 43-45.
het verschilt wel van mens tot mens.
maar 150 is wel te laag.

je zal ongetwijfeld een nogal onregelmatig leven hebben, ik bedoel op gebied van nachtrust.
het is erg belangrijk, dat je probeerd zoveel mogelijk 8 a 9u per dag te slapen.
nu is dat niet makkelijk. de meesten zijn tussen 13 a 15u weer wakker en is het gedaan met slapen. wat kan helpen is, dan bv nog 1 a 2u slapen VOOR je gaat werken. en direkt na het werk onmiddelijk onder de wol.
op termijn gaat dit je fysiek en conditioneel verbeteren. ook je spierkracht neemt automatich toe, want nachtwerk kan je tot 30% van je normal kracht doen afnemen (op lange termijn). zeker in combinatie met een onregelmatig / onrustig slaappatroon.

nog iets voor nachtwerkers en mensen met weinig slaap : op lange termijn neemt de produktie van het kraakbeen erg sterk af..gevolg is dat je allerlei problemen kan krijgen door wrijving van het bot.
GLUCOSAMINE innemen is zeker een oplossing, in kuren van 6 weken.
dit mineraal zal je niet snel teveel hebben, wat overvloedig is gaat grotendeels via de urine weg. (idem vit. C oa)
dokske
Mountainbiker

Post by dokske »

ja Idd ik lig meestal rond halfzeven in mijn bed en ja rond 1300uur ben ik wakker en ja daarna slapen is er niet meer bij maar kan mss voor het werk nog wel ff gaan liggen.

Die pillen zal ik zeker gaan halen want ja je staat er eigelijk niet bij stil maar is inderdaad wel een serieuze druk da je legt op je lichaam met nacht werk maar voor mij is dit de beste optie dusja.

Bedankt in elk geval voor de tips grts
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

je kan GLUCOSAMINE ook bij een natuurwinkel halen. bv GLUCOSAMINE van ALTISA. (vroeger Thompson Benelux)
in de natuurwinkel kost het minder dan bij de apotheek in verhouding : meer tabletten aan hogere doses per tablet en goedkoper.
werken uitstekend... men moeder neemt ze nu al 2 maanden en heeft veel minder last van haar kraakbeenprobleem
dacht zo een pot dat er 120 tabletten inzitten...

dus probeer toch 3x in de week nog een uur of 2 voor het werk te slapen...het scheelt echt wel veel, en je hebt een uitgerust gevoel voor je vertrekt - wat niet het geval is als je al om 13u ononderbroken wakker bent.
in het weekend proberen 9u op een stuk te slapen. ik neem aan dat je dan ook snachts in je bed kruipt.. probeer toch nog een uur of 2 a 3 vroeger te gaan slapen, en langer te blijven liggen.
op termijn gaat je dit zeker helpen.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

oja, vergeten te zeggen :
gebrek / tekort aan nachtrust verlaagt de produktie /herstel van het ruggemergvocht.
tijdens je active periode overdag word dit stilletjes afgebroken (normaal ook), tijdens je slaapt hestelt het zich weer.
lang slaaptekort en onregelmatig leven heeft invloed hierop.

dus is het belangrijk op een of andere manier toch zoveel mogelijk nachtrust te nemen.
dokske
Mountainbiker

Post by dokske »

Ja in het weekend ga ik inderdaad ook laat slapen je bent da gewoo zo he dus eigelijk niet gemakkelijk om dan vroeg in je bed te kruipen.
Maar voor het werk me nog ff neerleggen da moiet wel lukken of ik echt ga slapen da weet ik nie maar als ik zo al een paar keer goe kan rusten dan zal da ook al wel iets doen he.

Morgen ga ik naar de winkel da ga ik die pillen alvast halen in maart ga ik terug een test doen bij notteboom zal da resultaat hier ook nog wel neerpennen dan grts en bedankt
Post Reply