23/12/2006 - Kruishoutem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Het is dikwijls een slecht voorteken als cafés, wegcoureurs of jeugdclubs een MTB-tocht organiseren. Doorgaans wordt je beter geïnformeerd over de prijs van het bier en de worsten dan over het parcours. Ze pikken een paar offroadspassages van organisaties die wel een MTB-parcours kunnen uitekenen en plakken daar een massa baanwegen aan vast. Asfalt uitpijlen vraagt immers minder inspanning dan pijltjes in het veld hangen. Ik vraag mij af of Chris Peers zelf ooit een MTB-tocht gereden heeft? Duidelijk niet. Laat hij er dan ook zijn naam niet aan verbinden! 'Classic', voegt hij eraan toe! De catering was dik in orde. Zelden beter gezien. Chris kan beter horecaman blijven dan organisator van MBT-tochten. Schoenmaker blijf bij je leest. Een gemiste kans en doodzonde voor de slijtage van mij dure noppenbanden op het vele asfalt.
Als waaslander en vlakke parcours gewoon te zijn was me dit toch een mooie tocht. Ik moet wel toegeven dat vele paadjes verhard waren waardoor de snelheid automatisch iets hoger kon liggen. Maar echt deren kon mij dit niet, de klimmetjes maakte het al moeilijk genoeg. Vooral op het einde had ik een aantal keer last met de benen, gewoon geen kracht meer kunnen zetten.
Ik denk dat de organisatie deze paadjes er had ingestoken met het oog op slecht weer. Er was misschien meer uit de streek te halen, maar ik heb geen moment gedacht dat het niet zwaar genoeg was
Verder een pluim voor de bevoorradingen en de hot-dog achteraf, dat allemaal voor 3 euro!
Ik denk dat de organisatie deze paadjes er had ingestoken met het oog op slecht weer. Er was misschien meer uit de streek te halen, maar ik heb geen moment gedacht dat het niet zwaar genoeg was
Verder een pluim voor de bevoorradingen en de hot-dog achteraf, dat allemaal voor 3 euro!
Tijdens de rit dacht ik: dit is voor cyclocrossers niet voor mtbikers (en dan nog). Typisch een winterparcours voor wegcoureurs, af te leggen met een cyclocross fiets, niet met een mtbike (zou dan ook een cyclocross tt moeten heten, niét een mtbike tt). Ben blijkbaar niet de enige die er zo over denkt (al is het nu ook een stuk droger dan de voorbije weken). Dat ze dan toch minstens een groot stuk apart uitpijlen voor mtbikers. Maar de organisatie en de bevoorrading waren gewoonweg subliem: 5 sterren, terwijl de meeste organisaties 'maar' 3.5 tot 4 sterren waard zijn.
Heb in totaal 4.18 uur gereden waarvan bijna twee uur en een kwart van en naar Kruishoutem. Maar 147 als gemiddelde hartslag (en duidelijk verval), na een zware spinningsessie en wat fitness gedoe gisterenavond: dat vreet idd aan je basisconditie (en ben nog maar een maand bezig
).
ps: las vandaag dat nys nu (in volle seizoen) nog steeds duurtrainingen doet van meer dan 4-5 uur (aan 35 km/uur
).
Heb in totaal 4.18 uur gereden waarvan bijna twee uur en een kwart van en naar Kruishoutem. Maar 147 als gemiddelde hartslag (en duidelijk verval), na een zware spinningsessie en wat fitness gedoe gisterenavond: dat vreet idd aan je basisconditie (en ben nog maar een maand bezig
ps: las vandaag dat nys nu (in volle seizoen) nog steeds duurtrainingen doet van meer dan 4-5 uur (aan 35 km/uur
@zwiebertje,
denk je nu echt dat ik daarvoor ga zeveren of zo?
Ik zet er bewust den tijd bij en niet de av speed want das altijd gezever.
En Nys en co halen hier gemakkelijk een gemiddelde van boven de 30km/h, wat zeg ik 35km/h dus die zijn binnen het uur en half terug binnen zulle! dus zo uitzonderlijk is 1u42 niet hoor!
En Nys en co halen hier gemakkelijk een gemiddelde van boven de 30km/h, wat zeg ik 35km/h dus die zijn binnen het uur en half terug binnen zulle! dus zo uitzonderlijk is 1u42 niet hoor!
Ik had er meer van verwacht: veel te veel asfalt.
Maar toch kapot aan de finish na enkele veraderlijke klimmetjes op het einde.
Bevoorading was dik in orde, ook nooit fout gereden.
Ik kom volgend jaar wel niet meer terug, tenzij Chris Peers er veel meer stukken bos tussensteekt, wat zeker mogelijk is in deze streek.
Bevoorading was dik in orde, ook nooit fout gereden.
Ik kom volgend jaar wel niet meer terug, tenzij Chris Peers er veel meer stukken bos tussensteekt, wat zeker mogelijk is in deze streek.
Tja, je hebt wellicht gewoon bloedvaten die een fractie van een mm wijder zijn dan de onze (waardoor er meer bloed en zuurstof naar de spieren kan)G-love wrote:@zwiebertje,
Voila zie, dat is nu echt hetgeen er ontbrak...mtb_t wrote:Ik had er meer van verwacht: veel te veel asfalt.![]()
Bevoorading was dik in orde, ook nooit fout gereden.![]()
-
briekie
- Mountainbiker
G-love wrote:@briekie
1u42min 25sec heb ik erover gedaan, rap genoeg?![]()
Ik had er liever een half uur langer over gedaan, met wat minder baan en wat meer off-road was dat geen enkel probleem geweest.
Nu ja, ik geef hier enkel mijn mening, want ik baseer mij bijna altijd op het forum hier om een rit uit te kiezen die mij het meest interessant lijkt.
Dus als iedereen hier zijn objectieve opinie geeft dan is het makkelijk om er de betere tochten uit te kiezen! En jammer genoeg was deze van vandaag voor mij in elk geval géén MTB maar een veredelde wegrit, en of dat die nu door Chris Peers of door de koning zelf ingericht wordt doet hier volgens mij niets ter zake! Als het goed is zeg ik het en als het niet goed is zeg ik het ook
Ge hebt inderdaad rap gereden , maar wat ik wil zeggen is: doe die tocht
een week of 2 vroeger in vette stroken door de regen en ge zult wel een stukske langer onderweg zijn. 't is als organisatie verdorie nie gemakkelijk om voor iedereen goed te doen. Voor mij perfect na weken van vettige parcours. Maar inderdaad elk zijn mening!!!
ps: ik ben straks weer "wegfietser"of hoe noemde da??
Dus morgen naar Asse, voor een "echte MTB-rit"
- mountainsurfer
- Mountainbiker
Post by mountainsurfer »
moest eigenlijk chris peers crossasfalt challange.::Andy::. wrote:Hello,
De morgan blue challenge werd verandert naar de Chris Peers Crosswood Challenge, deze gaat door op 23/12.
Hier is er wat bijkomende info:
1° CHRIS PEERS CROSSWOOD MTB
komt direkt in mijne top 3 terecht
Last edited by mountainsurfer on Sat 23 Dec 2006 21:50, edited 1 time in total.