Schijfremmen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
MaC'Red
Mountainbiker

Schijfremmen

Post by MaC'Red »

Beste'kes.

Graag zou ik wat weten over de verschillende modellen van schijfremmen, ik ben van plan om de XT disk met dual control te steken maar graag zou ik ook nog weten welke andere schijfrem systemen nog goed zijn, geen centerlock want ik heb een 6 gaats bevestiging ( crossland naven )
Budget is rond de 250 voor de schijfremmen en shifters bij elkaar.
Terrein is de ardennen, oost vlaanderen en vlaams brabant ( rond asse en die contreien ).

Gizmo 8)
rickserik
Mountainbiker

Post by rickserik »

hm , xt remmen zijn met centerlock dacht ik dus daar begint je probleem al !!! ik had ook dit probleem met men cross-ride wielen . je kan een 6-gaats schijfrem met een adapter op een centerlock stekken , maar niet andersom. ik heb me hayes 9 remmen gekocht en deze remmen super (ook in de modder) geen gepiep, niks . ik geloof dat ze in promo staan bij BARRACUDA voor 89 euro per stuk;een koopje dus http://www.pinkbike.com/photo/1070217/
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Je kan ook XT's met een 6-gaats schijf combineren.
Ik denk dat iedereen wel content gaat zijn over zijn specifieke remmen. Ik heb LXen gehad en nu staan er Juicy7's op. Ik ben van beiden tevreden. De remkracht van de LXen was erg hoog (beter dan de XT's die ik al heb kunnen proberen)
Ivm dat piepen, 80% van alle schijfremmen piepen bij nat weer. Dit hangt niet alleen van de remmen af, maar ook van de kader. Deze kan het geluid versterken of dempen. Ookal heb je twee dezelfde fietsen, identiek aan mekaar, dan kan de ene fluiten en de andere niet. Je moet er dus geluk mee hebben. Nu was dat fluiten bij m'n LXen soms meer krijsen en dat was wel storend. Maar ik heb reacties gelezen van LXen die niet fluiten, dus zoals ik al zei, je moet er geluk mee hebben. Succes! :wink:
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Prijs kwaliteits verhouding ben ik zeer tevreden van mijn Hayes HFX9 remmen. deze zijn bij Salden te verkrijgen aan 149 euro per set :wink: http://www.salden.nl/
Tommy G
Mountainbiker
Location: specialized epic comp carbon worldcup, specialized stumjumper, Trek 2.5 racefiets

Post by Tommy G »

ik ben mss van plan om op mijne trek ook schijven t monteren. Er is slechts een ding wat mij tegenhoudt, schijven schijnen niet echt tegen zand te kunnen. Iemand daar ervaring mee??? TNX
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

In de O2bikers van deze maand (verkrijgbaar in de zowat elke krantenwinkel) staat een dossier/koopgids over schijfremmen voor 2007.
Dus als je info wilt over de verschillende modellen schijfremmen (en prijs) is dat wel heel interessant.
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Heb nog een zeer degelijk setje liggen dat de deur uit mag voor een zacht prijsje :wink:
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Tommy G wrote:ik ben mss van plan om op mijne trek ook schijven t monteren. Er is slechts een ding wat mij tegenhoudt, schijven schijnen niet echt tegen zand te kunnen. Iemand daar ervaring mee??? TNX
Nat en zand doen schijfremmen slepen, maar ook daar heb ik weinig last van. Als het droog is al helemaal niet.
Markus
Mountainbiker

Post by Markus »

MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik ging zowiezo naar salden terug hoor, mijne bike komt van daar en ze zijn daar echt heel vriendelijk en behulpzaam.

Gizmo 8)
Post Reply