Vraagje Marzocchi Marathon Race

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Thompe,

M'n vorige marathon race heb 'k gewoon standaard laten staan (72,5 kg), blijft fijn rijden....

Je moet die zwarte kap er gewoon lustig van loswrikken (zit vast dmv een losse zes-of achtkant verbinding).....

Die twee ringetjes hebben mijns insziens eerder te maken met de installatie van een V-brake of de schijf.....
DDM
Mountainbiker

Post by DDM »

Als je voldoende naar beneden gedrkt zit springt de veer niet meer terug.
Thompe
Mountainbiker

Post by Thompe »

De lock-out heb ik eraf gekregen.

Nu heb ik volgend probleem:
Als ik de lock out er terug half opzet dan werkt die maar wanneer ik de middenste gedeelte er terug goed induw zodat de schroefdraad voor het kapje te monteren terug zichtbaar wordt dan zit de lockout muur vast,,,????
DDM
Mountainbiker

Post by DDM »

De lockouthendel indrukken, dan het kapje naar boven trekken en draaien om hem te deblokkeren (naar een ander streepje)
Thompe
Mountainbiker

Post by Thompe »

Het is de lock-out die vast zit - niet het kapje. Morgen zal ik nog eens een poging ondernemen.
DDM
Mountainbiker

Post by DDM »

Door het kapje te draaien komt de lockout vrij.... Intussen profiteer ik van deze sublieme vork (in rodage dan nog) en werkt zowel de lockout als de tst-knop. Ik vind wel dat de positieve druk hoger dient te zijn als opgegeven om tot een sag dan 1.2 / 1.5 mm te komen.
Thompe
Mountainbiker

Post by Thompe »

Aha, ik denk dat het mij gelukt is =D>

Het middelste pinnetje waar je de lockout op drukt is eigenlijk de schakelaar waarmee je de demping van de vork open of dicht draait en bij mij stond dat al dicht waardoor het maar logisch is dat de lockout dan niet nog meer dicht kan gedraaid worden. #-o

Ik heb echter nog twee kleine vraagjes.

1. Is het normaal dat wanneer je de TST-knop op de 4é of minst open stand plaatst (All moutain with hard compression) dat je dan wanneer je de rubberen cap (deeltje 12 in handleiding) verwijdert er ook een stukje kabel zichtbaar wordt?
(zie foto)
Image

2. Wanneer ik de lockout opzet dan kan ik de vork precies nog +/-1mm à 2mm indrukken (=speling) alvorens de vork dan ook echt muurvast zit. Is dat normaal?
DDM
Mountainbiker

Post by DDM »

1: Nee, bijstellen met de kabelopspanvijs
2: Ja. En dit lijkt mij gewoon normaal
Voilà zo ben je er . Schone dingen he onze zwarte marathon race vorken. Een stuk mooier voor mij als de witte. En het zijn niet allen mooie dinges maar echt topmateriaal waaraan ik hoop nog veel plezier te beleven. (En voor een prijs van een basisvork)
Thompe
Mountainbiker

Post by Thompe »

DDM wrote:1: Nee, bijstellen met de kabelopspanvijs
2: Ja. En dit lijkt mij gewoon normaal
Voilà zo ben je er . Schone dingen he onze zwarte marathon race vorken. Een stuk mooier voor mij als de witte. En het zijn niet allen mooie dinges maar echt topmateriaal waaraan ik hoop nog veel plezier te beleven. (En voor een prijs van een basisvork)
voor puntje 1 zalk nog eens moeten zien.

Persoonlijk had ik liever nen witten gehad. Ik vind dat iets exclusiever (iedereen heeft namelijk nen zwarten) maar als het kleur de enige belemmering is...

Nu nog wachten op mijn nieuwe kopserie en dan zal ik eens bekijken hoeveel ik van de vorkbuis zal doen en het vorkje eens monteren vervolgens eens een putje en een bergje opzoeken voor een testje.
DDM
Mountainbiker

Post by DDM »

Dan heeft iedereen deze in Duitsland gekocht. Bij ons was enkel de witte beschikbaar. De witte was dacht ik 30€ duurder dan de zwarte. En laat maar iets weten he hoe het verloopt. Die 1.5/2 cm minder af van uw vorkbuis en werk met spacers dan is hij geschikt voor zowat alle stuurpennen,vorkbuizen en kopseries.
Post Reply